Oslo -> Molde - Tips ?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Image

Her er jeg da på Valdresflya, og skal egentlig andre veien, men snudde biken for bildets annledning :wink:

Image

Her kom jeg fra den bakken man ser, som er slutten på Valdresflya, og jeg skulle jo, bare MÅTTE, til Geiranger, Trollstigen osv, og bortover mot Lom som jeg skulle så var det jo selvsagt stengt pga veiarbeid. Faen tenkte jeg, kan da ikke stemme :( Så et par biler som likevel kjørte forbi sperringene, så jeg tenkte jeg skulle slenge meg på hjul for å sjekke hvor langt jeg kom. Tok ikke mange kilometerne før jeg fort måtte snu. Burde vel tatt hintet da jeg så to sykler komme i hundre og helvete i motgående, hvilket jeg hadde møtt på Beitostølen :lol:
Ok, destiny strikes again tenkte jeg, så jeg fikk vel vende nesa andre veien, og kjøre mot Otta, ta opp Dombås osv, den kjedelige ruta altså. Men, det varte ikke lenge før det sto skiltet mot Lom igjen, på andre sia av fjorden. Hmm, tenkte jeg. Dette måtte jeg jo bare gjøre....

Image

... og litt oppi lia møtte dette meg. Kolonnekjøring :shock: Pokker, der sto jeg i svart skinndress og greier, og karen som stoppa oss fortalte at vi like godt kunne bare begynne å kle av oss, for vi var nok pent nødt til å vente en times tid. En times tid ? Du kødder ? Nei, svarte han. Herlig tenkte jeg :smt038

Image

... men men, fikk da i det minste litt selskap av et dansk ektepar på tur så det var ikke så altfor ille :D

Image

Og så har me juksa litt, og spoler helt til descenten(nedstigning) til Geiranger. Fy faen og herlig ! Rest my case :)

Image

Tja, hva skal man si. Sjå fjellet !

Image

Speil, speil på veggen der...

Image

Og omsider, Geiranger. Ble litt for lite bilder av denne plassen desverre, men gjort er gjort.

Image

Litt båtliv...

Image

En Princess 65 som faktisk het Sparkplug :roll:

Image

Første fergen...

Image

Darth Vader peker på de små norrbaggarna, og sier: Hva er dette for noen rare veier. Trollstigen du liksom 8)

Image

Ikke så halvgærent :)

Image
Image
Image

Håper det smakte! :D

Angrer på at jeg ikke tok flere bilder over "flya" for der var det mye fint å se. Har en del bilder til, men tror dette får holde. Enkelte sitter kanskje med modem :oops:
Last edited by Gixxerman on 28 Apr 2007 21:26, edited 5 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Utrolig bra bilder:)

Kjekt å se at du har fått oppleve vestlandet på det beste når du først var her ;)

Er utrolig fint både før geiranger og fra valldalen til bunnen av trollstigen!

Likte bilde av speilet der ;)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Likte tankvesken og tailbagen din. Omgivelsene var heller ikke verst.. :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Heldiggris. Blir rent misunnelig. 8)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tatt med dette kameraet...

Sony DSC-P200

Image
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Såg ut som en fin tur, men varför var du tvungen att stanna i kön, var det inte bara att köra förbi?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kolonnekjøring er kolonnekjøring. En kar står med et stoppskilt i hånda, og ber deg stoppe. Da stopper man :) Det var særdeles dårlig vei, og det var kanskje plass til 1.25 bil i bredden. Om jeg hadde kjørt videre så hadde jeg møtt på et langt tog av biler, på en vei som besto av kombinert grus/jord/lappevis med asfalt. Tror jeg heller venter da :)
Last edited by Gixxerman on 14 Sep 2006 11:25, edited 1 time in total.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Så flott det så ut! :D
Ser virkelig ut som du har kost deg.
Synd at sesongen er over... snart.
Kunne tenkt meg mer ferie. På sykkelen.
Hvor lang tid brukte du på turen/ferien?
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Nice pics Gixxer! Sugen på en sånn tur selv. Kunne tenkt meg en runde i Lofoten også.

Men må spørre; hva i alle dager har du med deg? Du var borte i 3 dager og har den værste bagen _pluss_ oversize tankveske.

Vi dro til Italia og var borte nesten en uke, og slik så det ut
http://bryhni.com/~christbw/pics/italia2003/61.html

Vurdert Givi rack eller? ;)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Noen flere bilder fra "Gheyranger" i sommer:
Image
Utsikt fra Dalsnibba
Image
Turister på Dalsnibba
Image
Geirangerfjorden sett fra ferjen Geiranger - Hellesylt
Image
Enda mer Geirangerfjord
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Likte spess de to siste ninja-mannen(c). Fete bilder :)



[quote="Keihin"]Men må spørre; hva i alle dager har du med deg? Du var borte i 3 dager og har den værste bagen _pluss_ oversize tankveske./quote]

Skulle i bryllup og vi(gjestene) bodde i noen små hytter på en campingplass. Måtte ha med sengetøy, og jeg tok med en liten sovepose just in case. Så har man jo da klesskift, håndkle, toalettmappe, plass til øl(ja, måtte handle litt birra vettu :)) + litt forskjellig. Det går jo fort å fylle opp plassen, men vekten var ikke allverden. Jeg syntes faktisk det var veldig deilig å kjøre med både tankbagen óg tailbagen, for da følte jeg at jeg satt mer i sykkelen. Tailbagen støtter opp bak, og så hviler man overkroppen mot tankbagen. :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Keihin wrote:Nice pics Gixxer! Sugen på en sånn tur selv. Kunne tenkt meg en runde i Lofoten også.

Men må spørre; hva i alle dager har du med deg? Du var borte i 3 dager og har den værste bagen _pluss_ oversize tankveske.

Vi dro til Italia og var borte nesten en uke, og slik så det ut
http://bryhni.com/~christbw/pics/italia2003/61.html

Vurdert Givi rack eller? ;)
Keihein : kanskje noen liker å skifte klær i blandt ;) ikke samme undisane i en uke av gangen og gamle suuuuuure sokker som har vært i mc bootsa fra dag en ;) hehehe..

kanskje man burde arrangere en mc-forumet tur til neste år?
jeg skal i allefal til Nürburgring, så di som vil henge seg med kan bare si ifra..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Ååå, så herlige bilder!! Gleder meg så sinnssykt til jeg kan dra på turer selv :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

er en nydelig vei å kjøre det der jah, men litt krevende til tider om man holder tempo på sykkelen...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Det tviler jeg ikke på.. :)
Post Reply