Oslo -> Molde - Tips ?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

mmm.. ja.. norge er et flott land for mc-kjøring..
Har kjørt litt endel i danmark, sverige og usa.. og det finnes utrolig mange direkte kjedelige veier..
Gleder meg til å kjøre nedover i europa neste sommer..til treff i frankrike.. blir interessant å oppleve mere sørlige veier.

Synd at endel av veiene her hjemme er i så dårlig forfatning, og at myndighetene har så ensporet tankegang mht trafikksikkerhetstiltak..
Har blitt utsatt for halvblinde dårlige burister 200 ganger mot den ene farlige "råkjøreren".

Lofoten er flott.. og har vært over Suleskar og på vestlandet de to siste sesongene. Det har ofte blitt noen turer over steder som valdresflya, sognefjellet, strynefjellet og på øde telemarksveier.. og håper på mange flere turer. Har også en drøm om å kjøre indian på færøyene og island.
Men, det krever litt innsats... man må bare rive kroppen sin bort fra tv'en (fotball er jo bare kjedelig...! ) og det komfortable og det forutsigbare... og hive litt bagasje(og regndress) på sykkelen og utnytte enhver mulighet til å oppleve verden. Og leve på det resten av året...selv når snøen/regnet og regninger strømmer på..


Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Hva har du gjort med den blå nå,da? Har'n krympet i vask, eller av alt regnet den har vært ute i? :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

"har tatt opp båten for sesongen...den ligger opplagret i bakgården" :):)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Kapteinen på den båten måtte være veldig interessert i Indian, siden han kjørte jolla si opp på land for å få sett sykkelen ordentlig. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Må ha en gedigen maskin den båten. Den har jo hold baugen så høyt,at den ikke har merker etter "landsettinga"........ #-o
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

250hk påhenger mener jeg å ha hørt en gang ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Huff, sitter her nå og drømmer. Er så glad i de bildene der :(
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Selv om jeg kan finne mye negativt om Norge (kanskje mere om politikere og sosialismens råtne sider.).. så er det ikke tvil om at naturen og kjøreopplevelsen er i absolutt toppklasse.

Når snøen (eller regnet som i år) laver ned..så er det herlig å kunne ta opp noen av de gamle bildene eller videoene igjen..og drømme seg tilbake og GLEDE seg til sesongstart!!

Skal oppgradere kameraet i år.. det ble litt dårlig med bilder ifjor. Problemet er at speilreflekskameraer ikke er helt forenlig med marginal lastekapasitet, så det blir vel et kompaktkamera i skinnjakka som kan fange opp situasjonsbildene.
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Det var de tankene om et lommekamera jeg gjorde meg i sommer. :wink: Så jeg kjøpte et sånt;
Image
:wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hør med thtessem her på forumet. Han gar peiling på foto, og kan sikkert komme med noen tips. :wink:
Post Reply