Greieste vei Bergen - Trondheim

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Greieste vei Bergen - Trondheim

Post by pelle »

Skal kjøre Bergen Trondheim tur retur i helgen og lurte på hva som er den greieste ruten å ta. Ønsker raskeste kjørerute. :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt turen over sognefjellet på den "raskeste" ruten :) skal du raskeste veien så er det igrunn best å følge skiltinga tror jeg.

Mener på at det er skiltet godt til trondheim fra bergen (kjører der mye selv)

Men uansett om du tar vadheim - sogndal - lom - otta - dombås og den veien eller
Dale - Voss - (gjennom lærdalstunnelen) - Fagernes - Otta - Dombås osv så tror jeg det er ett fett! akkurat like langt. hvertfall ikke mye som skiller!

Men jeg vil absolutt anbefale sognefjellet hvis du skal kjøre bike! skal du med bil så tror jeg at sognefjellet kan bli litt for mye Bobil og buss kø opplevelsen :wink:

Uansett hva du går for, god tur :)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Litt sent ute men, raskeste veg mellom Bergen og Trondheim går over fjellet mellom Årdal og Turtagrø. Er en privat bomveg som er åpen i sommerhalvåret. Les mer på http://www.tindevegen.no
Tindevegen er populær for trafikkerande mellom Bergen og Trondheim. Fjellvegen mellom Årdal (Rv. 53) og Turtagrø i Luster (Rv. 55) utgjer det kortaste alternativet og er i tillegg ferjefritt. Frå Bergen går ruta via Voss, deretter til Flåm,Lærdal og inn til Årdal langs verdas lengste fjord, Sognefjorden.

Over Tindevegen og til Turtagrø, kjem ein inn på Noregs fyrste nasjonale turistveg, Sognefjellsvegen, som fører vidare ned vakre Bøverdalen og til Lom. Siste del går over flotte Dovre og til Trondheim. Eit ruteval som byr på variert og unik naturoppleving.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Post by Onsløv »

Tindevegen er populær for trafikkerande mellom Bergen og Trondheim. Fjellvegen mellom Årdal (Rv. 53) og Turtagrø i Luster (Rv. 55) utgjer det kortaste alternativet og er i tillegg ferjefritt. Frå Bergen går ruta via Voss, deretter til Flåm,Lærdal og inn til Årdal langs verdas lengste fjord, Sognefjorden.

Over Tindevegen og til Turtagrø, kjem ein inn på Noregs fyrste nasjonale turistveg, Sognefjellsvegen, som fører vidare ned vakre Bøverdalen og til Lom. Siste del går over flotte Dovre og til Trondheim. Eit ruteval som byr på variert og unik naturoppleving.
[/quote]

Jeg har kjørt der (innesperret i bur), og det var (da jeg kjørte der for 3 år siden) en elendig vei, hadde sikekrt vært mye morsomme opplevelser med MC, men fyfader for en vei.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply