Dedikert navigeringsutstyr for MC

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja jeg syns det var dyrt ja..

Men mulig Gunnar gir oss litt rabatt på MC-Forumet...? :wink:
Pollti

Post by Pollti »

Sammenlignet med Seiwa kartplotteren jeg kjøpte til båten syntes jeg 7900 var veldig i overkant jeg. Nå var Seiwaen riktig nok en dem. modell men den har siste skrik i kart teknologi,farveskjerm på 7" og jeg fikk med kartbrikker som dekker hele syd Norge dvs Oslo til Lindesnes inkludert svenskekysten og til Anholt. Den andre kartbrikken dekker Danmark,Tyskland og Polen. Alt for 6000 penger.
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

Ny veiledende pris på TomTom Rider er €550, men ser ut som det tar litt tid før prisfallet når alle forhandlere i Norge.
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Hei,
Tar opp en gammel tråd.
Jeg er nå i ferd med å gå til anskaffelse av navigasjonsystem, har da vurdert Tomtom Rider Europe som kommer i salg i disse dager, en oppdatert versjon av den gamle.
Lurer på om det er noen som har noen erfaring med Tomtom ?
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Post by Tvinitla »

Var en tur innom Elkjøp idag å såg på Tomtom Rider. Der hadde de den gamle utgaven med kart over skandinaviske land. Prisen var nesten kr 5500,- noe jeg synes er veldig høyt. Kart for Europa kommer på 1200-1300,-.
Tror jeg venter på den nye oppgraderte versjonen som kommer innen kort tid.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Dedikert navigeringsutstyr for MC

Post by Lølle »

Jeg har brukt TomTom i to år og 3 langturer utenlands samt her hjemme naturligvis.
jeg har vært veldig fornøyd. Litt gruff med blåtanna som ligger under setet for å være tilkoblet Autocomen.
Opplevelsen med GPS er litt pussig noen ganger, for med adressen til hotell eller en butikk, tar deg noen ganger frem til bakdøra eller leveringsadressen. Det spiller forsåvidt liten rolle.
Fikk litt trøbbel med braketten på sykkelen på turen i år; en eller flere av skruene er løse slik at enheten ikke får skikkelig kontakt med kontaktene på holderen. Dermed fikk den ikke lading fra 12V og holdt ikke en hel lang dag. Jeg hadde ikke oppdatert soft waren, så den restartet hver gang den mistet kontakten.. grr.. Pussig umbraconøkkel med en "knutt" i midten for å stramme - slik nøkkel hadde ikke jeg...
Servicen fra Nystul har vært god.
Nå er jeg litt spent, jeg får rett og slett ikke slått den på, virker som om den ikke har strøm. Mulig det er noe med strømtilførselen.
Nystul er på ferie, så jeg må vente og se.
Post Reply