Tur/retur Oslo - Odense

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Tur/retur Oslo - Odense

Post by RH racing »

la i helgen 145 mil bak meg på sykkel med passasjer ;) litt slitsomt til tider, spesielt når det blei mørk og igjenom storbyer.. ruten vi valgte var oslo - gøteborg. tok en lengre pause der over natten med øl og hygge, så videre fra gøteborg - helsingborg hvor vi tok båten over til helsingør. derifra til køben for enda en natt over med øl og fest. dagen etter dro vi til Odense får å treffe noen venner der.. dagen etter på hjemover turen var det litt mere slitsomt, odense til oslo på en dag via malmø.. er gaaaanske langt på en R sykkel. på veien så lå vi og hadde litt hastigheter da vi brått måtte stoppe, der hadde en bil gått i grøfta.. taket og ho som kjørte den var død. heldigvis så slapp vi å gå bort for å se.. da vi snakket med en av di som var på stedet sa dem at det ikke var noe å gjøre.. hodet var klemt helt flatt og hun var 100% død .. (to min stillhet) så vi roet ned litt når vi da kjørte videre. hadde ikke di hastighetene lengre kan man si..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Høres ut som en flott tur! Ja kan tenke meg at tresmaken i ræva lot høre fra seg ett par ganger ;) hehe.

Ja slikt er ikke noe kjekt! det setter en støkk i en når slikt skjer. Har selv vært i en del dødsulykker og det får en til å tenke litt. Også veldig bra at dere ikke måtte bort å "hjelpe" styr unna slikt hvis dere ikke absolutt er nødt bort (første mann på stedet). Det kan være ganske grusomt.

Håper du får flere slike turer, alltid kjekt å høre når folk bruker sykkelen mye ;)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

vi legger nok ut på en tur til i sommer.. men denne gangen nordover.. tromsø eller no ;) noen som vil henge seg på?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Skulle gjerne hengt meg på! men jeg holder faktisk på å pakke sekken for en tur sørover ;)

Første stopp blir hytta i Bergen også tar jeg dagene litt som de kommer derfra! Blir ett par turer til stavanger og en del turer rundt om i sogn og fjordane og hordaland!

Blir vekke i ca 5 uker, men snakker vi noe etter det så er jeg åpen for muligheter :)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply