Randsfjorden rundt (nesten)

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Randsfjorden rundt (nesten)

Post by Dominator »

I serien "Dominator tester fjorder" har vi i dag kommet til Randsfjorden rundt! (ihvertfall nesten).

Hadde egentlig tenkt å kjøre trill rundt Randsfjorden, men litt tidsnød forhindret det. Får komme tilbake med et bonuskapittel senere så snart jeg får kjørt andre sida også.

Men tilbake til dagens runde: Kjørte E16 fra Sandvika over Sollihøgda, tok av til Jevnaker på RV35. Et skilt med "sykkelritt pågår" forhindret de heftigste nedleggene... :cry: Etterhvert passerte jeg en bil i veikanten med et stort skilt på taket: "Sykkelritt pågår, kjør inn til siden og stans". Var bare stoppe i en busslomme og vente på at tråsyklene skulle passere...

Ferden videre gikk inn til Jevnaker hvor du bl.a. kan besøke Hadeland Glassverk for de som interesserer seg for nips. Rett borti gata ligger Blokksberg:

Image

Kjørte østsida av Randsfjorden nordover retning Brandbu. Her er det flott utsikt og mange kule svinger for MC-kjøring.

Image

Randsfjorden er laaang og går helt opp til Dokka, så jeg snudde et stykke nord for Brandbu. Før det fant jeg en idyllisk plass ved vannet hvor jeg kunne strekke på bena og ta noen bilder:

Image

Hjemover valgte jeg RV4 til Oslo via Nittedal. For å si det som det er så er det drit kjedelig å kjøre RV4 med MC. Angrer på at jeg ikke heller kjørte om Lygna, eller tok samme vei hjem igjen. (normalt kjører jeg helst ikke samme vei hjem igjen) Som sagt, så snart jeg får kjørt vestsiden av fjorden kommer neste kapittel... :smt006
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

fin tur det der ja,jevnaker til brandbu er god mc vei,mange deilige svinger,hadde bare asfalten vert strøken og uten humper
04 mod fs650 motard sykkel
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Bra tur! Fine bilder. Har kjørt rundt der et par ganger, og det er faktisk veldig fint der.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Veien over Grymyr og Vestre Gran (Jevnaker-Brandbu langs Randsfj.) er staselig mc-vei,ja. Vestsida er ikke så staselig, den er mer enn svingete nok til å være underholdende,men altfor slitt asfalt til å være helt i toppklasse.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply