Utgangspunkt Trondheim'?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Utgangspunkt Trondheim'?

Post by tshansen »

Heisann godtfolk :)

Jeg skal som sagt til trondheim i helga. Jeg og en kompis skal kjøre hele søndagen og ende opp enten dombås eller sundalsøra ca i 17 - 18 tida. der skilles våre veier, jeg til ålesund igjen og han til trondheim.

Men vi skal bruke hele søndagen på å kjøre. er det noen spesielle ting vi bør få med oss!? noen veier med ekstremt gode kurver eller ja dere skjønner hvor jeg vil.

Noen som kan anbefale ei god reiserute?

På forhånd takk

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Hvis dere har hele søndagen tilgjengelig kan dere for eksempel kjøre rundt Hitra og Frøya. Veien følger sjøen, og det er masse svinger, lite trafikk, og smalt og fint. Dere kan ta av ved Våvatnet og kjøre via Kyrksæterøra og til Sunndalsøra. Frem til Kyrksæterøra er det smalt og fint, med lite trafikk.

Ellers er fjorden rundt et godt alternativ, gjerne med en avstikker til Tautra, ta av ved Åsen eller Skogn.

Kortere turer nær Trondheim er rundt Byneset (egentlig ganske kjedelig tur), eller opp Mostadmarka: Hommelvik - Sneisen - Selbustrand, og tilbake til Hell på 705. Sistnevnte er en smal og krokete asfaltvei. Pass opp for ferister, og om noen uker dukker nok sauene opp også..

På fjorden rundt er det ferge og bompenger ved Skarnsundbrua, og til Hitra/Frøya er det bompenger etter Hitratunnelen.
il4
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

takk for godt svar brap :)

Gleder meg til å ta laus! ser ut som vi får mer tid enn forventet! hele lørdagen og hele søndagen. kjører oppover i morra og ned igjen på mandag :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply