Grusrute fra vest til øst

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Grusrute fra vest til øst

Post by Trondgv »

Hei, er det noen som kan komme med et kjapt forslag til veivalg? Mest mulig grus og skal i område Palmaland. Vurderer å kjøre nå i kvellinga eller i morgen tiiiidlig. Må være tilbake torsdag kveld, så blir kanskje dårlig med tid..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Trondgv »

Kan også holde meg nærmere vestlandet så lenge det blir en del grus så får jeg ta en lengre tur senere i år eller neste år

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Palma »

Velkommen til drittvær i så fall[emoji37]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Trondgv »

Hmm, ja været har jeg ikke sjekket..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Kant1 »

Fra Karmøynå må du nok regne litt transportetappe til Geilo.
Derfra kan man kjøre vestsida av dalen nedover til Ål, kryss dalen og kjør innover dalen på Fv244 mot Leveld og ta av mot Hemsedal over fjellet der, du kommer ned i skisenteret i Hemsedal.
Kjør mot Gol, til Ulsåk og ta til venstre inn mot Golsfjellet, leit fram litt veier som tar deg til Ryfoss, derfra går Slettefjellsvegen over mot Beito, Oppefor Beito finner du Jotunheimsvegen.
Denne kan du ta i retning Skåbu, evt ta av mot nord, i retning Murudalen og Randsverk.
Videre ned til Vågå, ta Slådalsvegen over til Lesja, og videre mot Grimsdalen og den nydelige Grimsdalsvegen, over til Folldal Da er du i grushimmelen, og andre må gjøre jobben med å hjelpe deg med gode ruter derfra :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:Fra Karmøynå må du nok regne litt transportetappe til Geilo.
Derfra kan man kjøre vestsida av dalen nedover til Ål, kryss dalen og kjør innover dalen på Fv244 mot Leveld og ta av mot Hemsedal over fjellet der, du kommer ned i skisenteret i Hemsedal.
Kjør mot Gol, til Ulsåk og ta til venstre inn mot Golsfjellet, leit fram litt veier som tar deg til Ryfoss, derfra går Slettefjellsvegen over mot Beito, Oppefor Beito finner du Jotunheimsvegen.
Denne kan du ta i retning Skåbu, evt ta av mot nord, i retning Murudalen og Randsverk.
Videre ned til Vågå, ta Slådalsvegen over til Lesja, og videre mot Grimsdalen og den nydelige Grimsdalsvegen, over til Folldal Da er du i grushimmelen, og andre må gjøre jobben med å hjelpe deg med gode ruter derfra :-D
Takk skal du ha! :thumleft Jeg ser været begynner å bli dårlig fra i morgen kveld, så da utsetter jeg denne turen til jeg kommer hjem fra havet. Kommer uansett til å gjøre klar en rute for en tur til Touratech Offroad School. Vis alt går som jeg tror får jeg muligheten til å delta på kurset som er fra den 7-8 oktober. Da har jeg også lagt inn en liten uke før kurset.

Vis andre har gode tips å komme med, så kjør på. :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by freddy123 »

Skal du på tur Trond så let me know [emoji1][emoji106] jeg slenger gjerne med/møter deg halvveis med ktm'n bare si ifra litt før du stikker så ordner jeg med fri sånn at det kan bli en langhelg eller noe [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Grusrute fra vest til øst

Post by Trondgv »

Jeg gir deg beskjed om jeg legger ut på tur! :thumleft
Post Reply