MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 22 feb 2019 08:22

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 84 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 2 3 4 5 6 Neste
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Re: Nord-Norgetur 2017
Legg innLagt inn: 02 jan 2017 21:09 

MC: BMW1200RT
DrGreve skrev:
Ja, hvis det var du som var sÄ snill Ä fÄ de fraktet til Skedsmo sÄ skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft

Jepp, da var ikke hukommelsen sÄ gÊli lell :-) :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 02 jan 2017 21:19 

MC: -16 Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.
GeirI skrev:
DrGreve skrev:
Ja, hvis det var du som var sÄ snill Ä fÄ de fraktet til Skedsmo sÄ skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft

Og blir du med pÄ NN-Turen -17 sÄ fÄr du Grevens reinsdyrgryte til middag og Doktorens sjÞmannsbÞnner til frokost \:D/

NB!
Til dere andre vil jeg si [-X : VÊr nÄ ikkje sÄ lunkne og halv-hjerta :roll: , vis litt Entusiasme og meld dere pÄ! Dette blir nokk en flott tur :D Grip sjansen, fri ordner dere med sjefer Ä kjerringer etterhvert som dere samler Manne-poeng utover vintern :thumleft

Sist redigert av ArcticTiger den 02 jan 2017 21:28, redigert 1 gang totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 02 jan 2017 21:26 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Bilde

Det ser ikke like bra ut som det smaker, men dÊven sÄ godt det smakte doktoren kan Ä gjÞre stas pÄ vennene sine

2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk pÄ 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 02 jan 2017 21:26 
Moderator
Brukeravatar

MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
GeirI skrev:
DrGreve skrev:

Les deg opp pÄ fjorÄrets tur og les bloggen til Lorden, opplegget blir det samme bortsett fra rutevalg og hvor vi overnatter.
viewtopic.php?f=8&t=16827&p=292282&hilit=nord+norgetur#p292282
viewtopic.php?f=23&t=2374

ArcticTiger skrev:
GeirI skrev:
DrGreve skrev:

Og blir du med pÄ NN-Turen -17 sÄ fÄr du Grevens reinsdyrgryte til middag og Doktorens sjÞmannsbÞnner til frokost \:D/

Ja, hjemmelaget mat kan jeg garantere, likesÄ cowboybÞnner til frokost.
Jeg tror at snittprisen pÄ overnatting i fjor ble ca. 230-250 kr pr. snute pr. natt?

Toppen

Legg innLagt inn: 02 jan 2017 21:44 
Moderator
Brukeravatar

MC: Suzuki V-Strom
ArcticTiger skrev:
GeirI skrev:
DrGreve skrev:

NB!
Til dere andre vil jeg si [-X : VÊr nÄ ikkje sÄ lunkne og halv-hjerta :roll: , vis litt Entusiasme og meld dere pÄ! Dette blir nokk en flott tur :D Grip sjansen, fri ordner dere med sjefer Ä kjerringer etterhvert som dere samler Manne-poeng utover vintern :thumleft

Jeg gjĂžr som den store mannen sier, og melder meg pĂ„ .... nnnÅh!

Toppen

Legg innLagt inn: 02 jan 2017 22:05 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Jeg mÄ se hvordan jeg fÄr denne kabalen til Ä gÄ opp.
FÄr en dobbel 70-Ärsdag uti augsut og da mÄ jeg ut pÄ tur med fire hjul, bedre halvdel og et ubestemt antall fire-beinte.

Men, klarer jeg Ä samle nok "points" utover vinteren og det klaffer med turnusen; count me in. Kan jo i verste fall (basert pÄ "points") bli med pÄ turen til TromsÞ, fly hjem og hente kjÊrring/bikkjer/sekkepipe/kilt og bil og kjÞre t/r TromsÞ pÄ fire hjul. Deretter hente sykkelen og kjÞre hjem pÄ neste fritur.

DET! - - Sier vel hvor mye jeg vil vÊre med pÄ neste tur :) :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 10:43 
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS
Har lest om mange av turene her og mye frister. NN stÄr pÄ listen, men ulempen er at det tar lang tid. Ikke at det gjÞr noe i utgangspunktet men nÄr ferien skal rasjoneres ut er det ikke sikkert jeg fÄr "fri" hjemmefra sÄ lenge. MEN jeg kommer til Ä fÞlge med pÄ hva som skjer :)

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 11:01 
U-Svingen
Brukeravatar

MC: BMW S1000XR - 2016mod
Sted: Halden
Har bare opplevd Nord Norge gjennom NRK og div referater, sÄ hÄper datoene for Ärets NN - Tur passer inn i friuker og / eller ferie [-o<

Manne poengene er full score - noen fordeler er det ved singel livet, sÄ lenge jeg fÄr noen til Ä tÞmme postkassen :roll:

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 15:17 
Moderator
Brukeravatar

ashland skrev:
Har bare opplevd Nord Norge gjennom NRK og div referater, sÄ hÄper datoene for Ärets NN - Tur passer inn i friuker og / eller ferie [-o<

Manne poengene er full score - noen fordeler er det ved singel livet, sÄ lenge jeg fÄr noen til Ä tÞmme postkassen :roll:

Som sagt sÄ er planene pÄ skissestadiet og ingenting er spikret enda, men nÄr fÞrst snÞballen har begynt Ä rulle sÄ er det en stor fare for at det blir tur sÄfremt interessen er tilstede og folk har lyst til Ä bli med.
Jeg tipper at sÞknadsfristen blir som i fjor, 1 juni siden ferielistene hos de fleste bedrifter skal vÊre klare innen 1 mai. Da har man en mÄned Ä planlegge ferien og 1 juni har vel de fleste oversikten.
NÄr turen gÄr av stabelen fÄr vi avgjÞre etterhvert som folk vet mer om ferien og nÄr det passer og oppmÞte pÄ samlingspunktet, forelÞbig KvisterÞ Camping, bÞr vÊre lÞrdags kveld sÄ har folk langveisfra fredags ettermiddag og hele lÞrdagen pÄ Ä komme seg pÄ plass.
Kalenderen sier 1, 8, 15, 22 og 29 juli som aktuelle startdatoer...

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 15:32 
Brukeravatar

MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: SĂžr-TrĂžndelag
Vet ingenting om turnus enda, men vet at den blir to uker i tjeneste, 4-5 dager med utdanning, deretter 9 dager fri, type fra og med lÞrdag til sÞndag uka etter, sÄ ser at mye som innebÊrer helger kan bli en utfordring :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 15:35 
Moderator
Brukeravatar

JK95 skrev:
Vet ingenting om turnus enda, men vet at den blir to uker i tjeneste, 4-5 dager med utdanning, deretter 9 dager fri, type fra og med lÞrdag til sÞndag uka etter, sÄ ser at mye som innebÊrer helger kan bli en utfordring :-k

Ser at formuleringen kan misforstÄes. Selve turen starter sÞndag men oppmÞte blir pÄ lÞrdags kveld ((eller sÞndags morgen pÄ KvisterÞ hvis noen trÞndere bor rett i nÊrheten) ;)

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 16:03 
Brukeravatar

MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: SĂžr-TrĂžndelag
Det kan gÄ, forutsatt at jeg har fri :-#

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 16:15 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
DrGreve skrev:
NÄr turen gÄr av stabelen fÄr vi avgjÞre etterhvert som folk vet mer om ferien og nÄr det passer og oppmÞte pÄ samlingspunktet, forelÞbig KvisterÞ Camping, bÞr vÊre lÞrdags kveld sÄ har folk langveisfra fredags ettermiddag og hele lÞrdagen pÄ Ä komme seg pÄ plass.

Tror det er lurt at du spikrer en dato som du mener er grei DÄkter, skal man prÞve Ä tilpasse til alle sÄ blir det rimelig vanskeligetterhvert. Det mÄ nesten bli litt "take og leave it". Det var nÄ bare litt min mening, jeg hÄper Ä kunne bli med den datoen som blir hvis det passer :)

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 16:31 
Moderator
Brukeravatar

Palma skrev:
DrGreve skrev:

Tror det er lurt at du spikrer en dato som du mener er grei DÄkter, skal man prÞve Ä tilpasse til alle sÄ blir det rimelig vanskeligetterhvert. Det mÄ nesten bli litt "take og leave it". Det var nÄ bare litt min mening, jeg hÄper Ä kunne bli med den datoen som blir hvis det passer :)

Joda, det kunne jeg gjort men avventer til ting er mer hÄndfast. I utgangspunktet er 1 eller 8 juli de beste datoene, da er ikke fellesferien startet slik at det er mindre press pÄ campingplasser og mindre fergekÞer.

Toppen

Legg innLagt inn: 03 jan 2017 16:34 
Moderator
Brukeravatar

Etter googling sÄ starter fellesferien fredag 7 juli og da peker 1 juli seg ut som den beste startdatoen..

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 84 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 2 3 4 5 6 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00