Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by Gielas »

LordShaft wrote:
Gielas wrote:
JK95 wrote:IB?
Iron Butt... :redface
Jeg må sette meg ned med kalenderen en dag å kikke hva jeg har av vakter! Jeg prioriterer i første omgang Alpe turen, men skulle det ordne seg med dager fri, er en iron butt innafor her med meg [emoji1319]
Sorry Thomas, jeg klarer ikke å løse den derre kabalen med hvordan man quoter innlegg.
Iron Butt jeg snakker om i denne sammenheng er FØR Alpeturen...
Gielas
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by tshansen »

Gielas wrote: Sorry Thomas, jeg klarer ikke å løse den derre kabalen med hvordan man quoter innlegg.
Iron Butt jeg snakker om i denne sammenheng er FØR Alpeturen...
Ja, så du tenker å tøye strikker sørover? for å "rekke" gutta som kjører nedover kontinentet? :-k Det skulle da gå bra? Det er jo bare å peile kursen det... Men jeg vet mer når fridagene, samt vaktene er spikret på en oversikt :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by DrGreve »

Da har jeg kommet til en form for konklusjon ang. Nord-Norgetur 2017 siden den harde kjerne ikke har muligheter til å bli med i år på grunn av Alpetur. På grunn av laber interesse så blir det endring i planene.
Planen var at vi skulle starte fra Kvisterø Camping søndag 2 juli og det er godt mulig at dette bli etterlevd, men da som en forlengelse av en tur Jhn og jeg i hemmelighet har diskutert.
Foreløbige plan er at Jhn kommer ned til meg rundt St.hans og vi fortsetter i samlet tropp sørover.
Vi har som utgangspunkt Dalen-Suleskard-Lysebotn som "turning point" før snuten vender nordover igjen og vi blir å kjøre de tradisjonelle veiene på Vestlandet, det vil si Saudafjellet, Vikafjellet, Gaularfjellet, Tindeveien, Sognefjell, Dalsnibba, Geiranger, Trollstigen og Atlanterhavsveien.
Hvor mye vi kjører hver dag og hvor lang hver dagsetappe blir er helt i det blå, det tar vi på sparket dag for dag og føler vi for en hviledag eller 2 så blir det hviledag. Derfor er det også helt i det blå når vi ankommer Kvisterø Camping og når vi starter derfra på den opprinnelige ruta til NN-turen, men 2-3 juli bør være innenfor. Hvis ikke vi når det så blir det 3-4 juli :)
Så hvis planene blir slik de er skissert her så er det mulig å henge seg på på hele eller deler av turen. Vi må også se om vi ikke får tid til å stikke innom på kaffe og litt slarv langs ruta.

Og avslutningsvis må jeg få påpeke at det er ingen "hard feelings" på grunn av at prioritering av Alpetur, jeg er faktisk litt misunnelig og skulle gjerne vært med nedover Europa men i år passer det ikke.
Og er det interesse til neste år for en ny Nord-Norgetur 2018 så er jeg klar :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by tshansen »

=D> =D>
Vi må da se om vi ikke klarer å ordne til noe lurt her på Vestlandet når dere alikevell er i sona :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by JRO »

Dalen blir det nærmeste for meg, håper jeg har mulighet til å treffe dere der og kanskje kjøre noen mil sammen med dere. :thumleft Så hold ruta oppdatert for muligheter for å treffes.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by DrGreve »

JRO wrote:Dalen blir det nærmeste for meg, håper jeg har mulighet til å treffe dere der og kanskje kjøre noen mil sammen med dere. :thumleft Så hold ruta oppdatert for muligheter for å treffes.
Foreløbig så er planen å komme nordfra over Sognefjellet og Tindeveien og når vi har gjort oss ferdig med Aurlandfjellet og Flåm så blir det Rv13 til Skarakrysset og så strake veien til Høydalsmo via Røldal (E134) og så Dalen, Nomeland og Suleskard til Lysebotn. Får vi ikke fergetur ut Lysefjorden så blir det vel opp igjen og fortsette på Rv45 til vi møter Rv13. Den ruta er rimelig spikret så det usikre er hvor vi velger å campe og når vi er på Høydalsmo men du skal få beskjed i god tid, hadde vært knall å møttes :thumleft :thumleft
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by Busa Trond »

Kommer dere innom Gol før vi reiser sør over.
Da er bordet og sengeplasser deklarert. Har noen løyper klart hvis ønskelig ++ a mor har koldtbordet varmt [-X
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by JRO »

DrGreve wrote:
JRO wrote:Dalen blir det nærmeste for meg, håper jeg har mulighet til å treffe dere der og kanskje kjøre noen mil sammen med dere. :thumleft Så hold ruta oppdatert for muligheter for å treffes.
Foreløbig så er planen å komme nordfra over Sognefjellet og Tindeveien og når vi har gjort oss ferdig med Aurlandfjellet og Flåm så blir det Rv13 til Skarakrysset og så strake veien til Høydalsmo via Røldal (E134) og så Dalen, Nomeland og Suleskard til Lysebotn. Får vi ikke fergetur ut Lysefjorden så blir det vel opp igjen og fortsette på Rv45 til vi møter Rv13. Den ruta er rimelig spikret så det usikre er hvor vi velger å campe og når vi er på Høydalsmo men du skal få beskjed i god tid, hadde vært knall å møttes :thumleft :thumleft
Trenger bare å vite når dere nærmer dere Dalen, regner med at dere kjører med Locatoweb så det vil være enkelt å følge hvor dere er. Har litt problemer i år å tilby overnatting, da vi har et stort oppussingsprosjekt gående gjennom sommeren og som gjør at plassen for gjestfrihet er litt begrenset.
Men håper jeg kan følge dere på litt av turen. :D :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Post by DrGreve »

Busa Trond wrote:Kommer dere innom Gol før vi reiser sør over.
Da er bordet og sengeplasser deklarert. Har noen løyper klart hvis ønskelig ++ a mor har koldtbordet varmt [-X
Da måtte vi i såfall kjøre østover fra Aurland og en sving innom Gol før vi kjører vestover mot Eidfjord igjen.
Får se hva vi finner ut etter hvert :thumleft
Post Reply