Nord-Norgetur 2016

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by tshansen »

Jompa wrote:Hjemme igjen, seks dagers mc- tur går egentlig alt for fort.
Tusen takk for supre dager, alle sammen.
Fikk ikke sagt skikkelig "takk for turen" til deg, men det har vært noen utrolig fine og jævlig artige dager!!!! [emoji23][emoji23][emoji106] takk for turen jompa [emoji106] å takk for alle røver-historiene [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by ojda »

Du er flink til å si hei, men dårlig til å si hadet Jompa ;-)
Men takk for laget, det har vært noen trivelige dager.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Bikeridr »

Takk for laget, Jompa. Vi møtes på to hjul plutselig :D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

Da var jeg også hjemme, i to - halv tretiden, tror jeg. Det var jo nesten trist å forlate et så supert gjeng, men jeg satser på at det kommer flere anledninger til å treffes.
Fikk ikke sagt ha det bra og god tur videre til AT, Gielas og sikkert et par til ... også Grevinnen da .... ei grepa kjærr... eller, en strålende dame, er vel mere presist.
Jeg gleder meg noe sinnsykt til den på alle måter høytflygende Lorden begynner å skrive.
God tur videre folkens :thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by KliffArne »

Ka i hællvetta, e turen åver?

Nå har vi lest om denne turen i månedsvis, og så er dere ferdige allerede etter et par dager?
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

KliffArne wrote:Ka i hællvetta, e turen åver?

Nå har vi lest om denne turen i månedsvis, og så er dere ferdige allerede etter et par dager?
Tulling ... min Nord-Norgestur har vart i et parogfemtig år, og forhåpentligvis varer den enda et par år.
Nei fra spøk til alvor ... og tilbake igjen. Jeg skulle gjerne hatt et par uker til, men det skal være noe familiegreier til helga som jeg er forpliktet til å være med på.
Man forlater ikke denne gjengen frivillig ... :-k ... bortsett fra en av de kanskje ... en skikkelig mobber, uten ernæringsvett, fra det sentrale Østlandet :-s
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Busa Trond »

Tenkte meg det. Nå har ojda stelt det i stand igjen [-(
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by JK95 »

Busa Trond wrote:Tenkte meg det. Nå har ojda stelt det i stand igjen [-(
:lol: :lol: :lol:
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by joo »

Busa Trond wrote:Tenkte meg det. Nå har ojda stelt det i stand igjen [-(
Tenke seg til at folk gidder kjede seg på tur rundt omkring med den fyren :shock:




:D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

Busa Trond wrote:Tenkte meg det. Nå har ojda stelt det i stand igjen [-(
:lol: :lol: :lol: :lol: Jeg mener jo at var sånn passe diskret ... du kjenner han godt forstår jeg.
Meget godt resonnert. =D>

Unnskyld ojda ... :-#
Bjerknez

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Bjerknez »

Haha, Ojda er da vel ingen mobber. Ikke helt sturen kanskje, men ellers en svært så trivelig kar :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

En lten oppdatering fra meg :)
Jeg sitter nå i hytta på Karasjok Camping og fikk endelig en gammel bærbar til å fungere igjen etter at den hadde et ublidt møte med dørken ombord på Moskenesferga. Og mobilen er fremdeles ombord på samme ferge og seiler trofast frem og tilbake over Vestfjorden, jeg klarte det kunststykke å glemme den ombord når vi rullet på land i Lofoten. Derfor ingen skrytebilder å legge ut, men kan til gjengjeld skryte av turen og ikke minst av turfølget, rett og slett et kongegjeng. Bare sosiale og superhyggelige folk å rulle på tur med.
Og takker Jompa for assistanse med gaffelen til Heidi som tok kvelden etter en kraftig knebøy i et hull i veien slik at tettingen også tok kvelden. I pausen i jobben hadde Jompa sin bedre halvdel laget en meget god tikka masala til meg og Heidi, den må du takke henne så mye for :thumleft
I morgen skiller de som skal videre ned Finnland og vi som har Narvik som neste delmål og Nord-Norgeturen er offisielt over.
I tillegg til Jompa må jeg få takke humoristen Jhn og BMWilly og sønn for trivelig selskap på veien nordover. Håper BMWilly hadde en fin tur sørover etter å ha forlatt oss i Nordkjosbotn.
Kommer sikkert flere oppdateringer fra de andre etterhvert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

"Humoristen" sier DrGreve ... det var jo humoristisk sagt. :lol:
Jeg må bare si meg enig i det du sier om gjengen? Kjempegjeng :thumleft

Min tur startet Lørdagsmorgen i godt vær. I Alta måtte jeg jo innom den mye omtalte "Statoilbenken" til Jompas kones dårligere halvdel ... sånn ser det ut der.
Image
Det gikk i fint driver nedover, til tider litt i overkant fint driv kanskje ... but but
AT var jo så elskverdig at han tilbød meg ei seng, noe jeg takket nei til. Men jeg takket nei så sent at jeg har smule dårlig samvittighet. Ikke nok med det ... jeg skulle komme til å angre bittert også på den avgjørelsen.
I Bjerkvik, der man bestemmer om man skal videre sørover til Narvik (og AT) eller vestover ut til Vesterålen og Lofoten, fant jeg ut at jeg svinger vestover.
Der traff jeg forresten en gammel kjenning ... en cowboy som var politi (nesten elleve, nå har vi en vi kaller polini) her da jeg var i tenårene. Han kjente heldigvis ikke meg igjen, til tross for at jeg stod og sparket i dekket og fingret på hans nye v-rod (ref. knallert-tråden)... mens han fortalte at det ikke var problem å finne campingplass på vei utover.
Planen var å ligge i telt, men etter ei kort stund åpnet himmelen seg ... full åpning. Teltplanene forsvant og jeg fokuserte på hytte eller hotell. Det viste seg å være smekkfullt overalt.
Etter flere timer, og mange mil ekstra, fikk jeg låne ei seng på personalrommet på et hotell i Stokmarknes. Jeg ble meget glad for det.
Det ble ca 1000 km denne dagen, alt i alt
En fin båt i Stokmarknes, tror jeg.
Image
Søndagen lodet jeg litt rundt i regnet, fra bensinstasjon til bensinstasjon.
Jeg traff de samme tre - fire motorsyklistene mange ganger den dagen.
Jeg kjørte stort sett hele dagen sammen med en to meter lang tysker på en nedlesset gammel Transalp.
Han sa den veide 460 kg da han kjørte hjemmefra. Jeg tviler ikke et sekund.
Trivelig fyr.
Det regnet fortsatt grønne småjævler søndagskveld. Og fremdeles var det ingen hytte eller hotellrom å oppdrive.
Men på Ramberg sa de på et hotell/camping at de hadde et rom med ei seng litt borti gata jeg kunne få låne for en billig penge.
Utsikten fra hotellet.
Image
Mandagsmorra var det sluttet å regne, så da kjørte jeg en tur til Henningsvær mens jeg ventet på at gjengen skulle komme med ferga fra Bodø.
Veien til Henningsvær er en meget fin mc-vei.
På veien dit
Image
Og en liten tur til Reine
En liten detalj derfra
Image
Men så kom jo ferga, og turen derfra og nordover tror jeg vi skal la Lorden berette om.
Bare et bilde fra et meget hyggelig måltid som DrGreve og bikeridr stod for
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

Jeg skjønner ikke hvorfor bildene ble så små, men de er ikke av noen god kvalitet ... de minner mere om utskrift fra utydelige mentale minner, så jeg gidder ikke tenke på det nå.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by tshansen »

Nei ka farsken[emoji122][emoji122] dette var utrolig artig lesing jhn [emoji106] bildene er veldig bra når jeg ser de fra mobilen og tapatalk [emoji106]

Godt å høre det er flere som har kost seg på denne turen [emoji106][emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply