Nord-Norgetur 2016

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by ojda »

Gielas wrote:
ojda wrote:
jhn wrote: Takker Det var kjapt levert.

Ekkel sak, den der velten ... godt det gikk bra :thumleft
Ja, det var egentlig bare et forhjul som forsvant ut til høyre uten noe som helst respons
på forsøket på korregering [-(

Men jeg har alltid innbilt meg at jeg med min kropp ville blitt mørbanka
til langt utenfor mc-interessen ved en velt i fart, men dengang ei. Ivertfall denne gangen.

Jeg var jo selvfølgelig litt fortumla etter ferden, samt at sykkelen lå retter svingen.
Så med fare for at det skulle komme en distre lastebilsjaffis rundt svingen, fant jeg det best
å fordufte hurtigst mulig fra stedet.
Dermed ingen bilder fra åstedet [-(
Jeg har et 'klart' bilde i huet mitt ihvertfall...jeg husker det siste jeg så av deg før du forsvant i speilene mine.
Tenkte 'hva f..n skulle han stoppe for der', er/var jo vant til at du og Lorden stadig forsvant for å ta bilder, men dóg...
Fikk en schvær klump i magen da du tok oss igjen og forklarte hva som hadde skjedd. :smt022
Jeg måtte jo ærte dere litt da jeg kom fram ;)
På en så lang ur kan man ikke passe på hverandre hele tiden.
Det gjorde ikke du, det gjorde ikke jeg og ikke Lorden heller.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Jompa »

Hei igjen, MyLord.
Har akkurat somla meg til å lese hele del 2, har akkurat vært på 11 dagers bobiltur i Finland
Neida, du tråkka aldeles ikke i noen salat da du spurte om hvorfor jeg ble moderator.
Jeg hadde venta spørsmålet, men var ikke forberedt på at det kom der og da.
Har nå ellers den innstillinga at ærlige folk klarer å svare for seg uansett.
Og miss-stemninga du nevnte merka ikke jeg noe til, men nå er jeg ikke særlig var for stemninger heller...
Mange flotte bilder og uhorvelig mye tekst, du skriver like mye som du prater, venter spent på fortsettelsen \:D/
Last edited by Jompa on 28 Jul 2016 22:24, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by tshansen »

Jompa wrote:Hei igjen, MyLord.
Har akkurat somla meg til å lese hele del 2.
Neida, du tråkka aldeles ikke i noen salat da du spurte om hvorfor jeg ble moderator.
Jeg hadde venta spørsmålet, men var ikke forberedt på at det kom der og da.
Har nå ellers den innstillinga at ærlige folk klarer å svare for seg uansett.
Og miss-stemninga du nevnte merka ikke jeg noe til, men nå er jeg ikke særlig var for stemninger heller...
Mange flotte bilder og uhorvelig mye tekst, du skriver like mye som du prater, venter spent på fortsettelsen \:D/
Takk for det Jompa =D> Kjekt å høre du klarer å slite deg gjennom all teksten, å siden jeg ikke fikk sagt skikkelig "takk for turen" til deg, så må jeg bare si tusen takk for en fantastisk tur. Det var virkelig kjekt å lære deg bedre å kjenne :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by jhn »

Jompa, du må snaske dæ hit inn litt oftere ... spesielt når du sier så mye rart.
F.eks:
"Finlendere er et usnobbete folk. Det er ikke noe synlig utstyrsjag å se på campingplassen, ikke som I Sverige der nordmenn kappes om å ha dyrest bil og størst vogn.
....."
Eller kanskje det ikke var så rart, men det er ikke den eneste sannheten ... ser ikke du finnlendere på mc-tur?
De finnene jeg ser på MC kjører nye store sykler, gjerne BMW RT, GT, LT eller 1600, ikke så mye GS, med kun originalkofferter, nypresset kjøredress, nyvasket gul vest og ikke ei eneste reim, strikk eller stropp å se.
På bensinstasjoner tusler de rundt med et gravalvorlig uttrykk i et uttrykksløst steinansikt og ei veldig rak kroppsholdning ... men når de blir full, blir det litt annerledes, da blir de høylytte, vulgære og dritskumle.
Jeg rotet meg inn på et hotell i de nord-finske dype skoger en kveld for et par år siden.
Etter å ha parkert og vrengt av meg kjøredressen- bar det rett ned i puben for noen halvlitere.
Mens jeg satt der og funderte over livets underfundigheter, kom det ramlende inn 8-10-12 fyrer med et ganske brutalt utseende, og rimelig dritings var de også.
De ble stående ganske nær meg rundt et par høye ståbord. Mye roping og ojing. De kastet fra tid til annen noen skumle blikk i min retning. Forholdsvis ubehagelig.
Plutselig kom en av de skumleste bort til bordet mitt, støttet seg på bordet med knyttnevene, og sa noe uforståelig, sikkert for finnlendere også.
"Sorry, I dont understand" sa jeg. Det gjorde heller ikke han, så han fortsatte et par setninger til før han blei stiller og bare stirret på meg. Det blei helt stiller i lokalet.
I nearly shait my pants
Plutselig hoppet han opp på bordet og reiv av seg en arie med de desidert beste operastemmen jeg har hørt i levende livet.
Jeg holdt på å daue av sjokk ... vurderte om jeg bare skulle legge meg i stabilt sideleie, først som sist.
Da hoppet han ned og ting roet seg sakte.

Men de finske damene opplever jeg som ganske elskverdige, rause og snasne.
Ganske annerledes, med andre ord.
Post Reply