Nord-Norgetur 2016

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Northman »

Tilfeldigheter?

Planen min er Vålerbanen med Senior 25-26, ACR med Senior 28-30, Norgestreffet 30-03 og mens man først er så langt nord svippe innom Nordkapp :-)

Passer det seg sånn så slenger jeg meg brått med, litt usikker på hvor lenge jeg er på Norgestreffet før jeg blir rastløs...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by tshansen »

Høres jo ut som det blir å klaffe veldig bra dette northman :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Northman »

LordShaft wrote:Høres jo ut som det blir å klaffe veldig bra dette northman :thumleft

Note4
http://bikeport.no/2015/11/11/forerutvi ... juli-2016/

Mye rart som frister :-)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Snikkeren »

@Northman: Hvis du skal på Senior MC's førerutviklingskurs på Vålerbanen, så må du komme bort og hilse på hvis du ser en kar på 1290 Super Adventure. Har planer om å få med meg det i år. [emoji106]
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Palma »

Northman wrote:Tilfeldigheter?

Planen min er Vålerbanen med Senior 25-26, ACR med Senior 28-30, Norgestreffet 30-03 og mens man først er så langt nord svippe innom Nordkapp :-)

Passer det seg sånn så slenger jeg meg brått med, litt usikker på hvor lenge jeg er på Norgestreffet før jeg blir rastløs...
Snikkeren wrote:@Northman: Hvis du skal på Senior MC's førerutviklingskurs på Vålerbanen, så må du komme bort og hilse på hvis du ser en kar på 1290 Super Adventure. Har planer om å få med meg det i år. [emoji106]
Da sees vi på Vålerbanen da, 4 mil herfra det :) Bra jeg fikk en påminnelse :thumleft
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Northman »

Palma wrote:
Northman wrote:Tilfeldigheter?

Planen min er Vålerbanen med Senior 25-26, ACR med Senior 28-30, Norgestreffet 30-03 og mens man først er så langt nord svippe innom Nordkapp :-)

Passer det seg sånn så slenger jeg meg brått med, litt usikker på hvor lenge jeg er på Norgestreffet før jeg blir rastløs...
Snikkeren wrote:@Northman: Hvis du skal på Senior MC's førerutviklingskurs på Vålerbanen, så må du komme bort og hilse på hvis du ser en kar på 1290 Super Adventure. Har planer om å få med meg det i år. [emoji106]
Da sees vi på Vålerbanen da, 4 mil herfra det :) Bra jeg fikk en påminnelse :thumleft
Høres ut som en god plan, iflg ryktene er det også sosialisering med grillmat og litt god drikke på kveldene :thumleft
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

Northman wrote:Tilfeldigheter?

Planen min er Vålerbanen med Senior 25-26, ACR med Senior 28-30, Norgestreffet 30-03 og mens man først er så langt nord svippe innom Nordkapp :-)

Passer det seg sånn så slenger jeg meg brått med, litt usikker på hvor lenge jeg er på Norgestreffet før jeg blir rastløs...
Hvis du blir rastløs så har jeg et forslag til deg.
Jeg må forlate NT på lørdag for å møte de som kommer sørfra søndag morra på Trofors.
Forslaget går ut på at du tar turen fra Rognan til Tverlandet og kjøre kystriksveien til du har passert siste brua ved Saltstraumen. Kjør så mot Misvær, over Misværfjellet tilbake til E6 mellon Rognan og Røkland og så kjøre gutta fra sør i møte.
Jeg vet ikke om jeg overnatter på Mo (heime) eller om jeg overnatter i nærheten av Trofors fra lørdag til søndag, men du er uansett velkommen til å slå følge :thumleft
https://goo.gl/maps/izQfimvy8D82
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Northman »

DrGreve wrote:
Northman wrote:Tilfeldigheter?

Planen min er Vålerbanen med Senior 25-26, ACR med Senior 28-30, Norgestreffet 30-03 og mens man først er så langt nord svippe innom Nordkapp :-)

Passer det seg sånn så slenger jeg meg brått med, litt usikker på hvor lenge jeg er på Norgestreffet før jeg blir rastløs...
Hvis du blir rastløs så har jeg et forslag til deg.
Jeg må forlate NT på lørdag for å møte de som kommer sørfra søndag morra på Trofors.
Forslaget går ut på at du tar turen fra Rognan til Tverlandet og kjøre kystriksveien til du har passert siste brua ved Saltstraumen. Kjør så mot Misvær, over Misværfjellet tilbake til E6 mellon Rognan og Røkland og så kjøre gutta fra sør i møte.
Jeg vet ikke om jeg overnatter på Mo (heime) eller om jeg overnatter i nærheten av Trofors fra lørdag til søndag, men du er uansett velkommen til å slå følge :thumleft
https://goo.gl/maps/izQfimvy8D82
Alle forslag som inneholder kjøring er i grunn innafor :thumleft
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Jompa »

Hvor langt er det fra Rognan til Trofors?
Jeg har tent meg på NT og hadde egentlig planer om å starte hjemoversøndagen fra morran.
Men planer kan alltids justeres.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

Jompa wrote:Hvor langt er det fra Rognan til Trofors?
Jeg har tent meg på NT og hadde egentlig planer om å starte hjemoversøndagen fra morran.
Men planer kan alltids justeres.
Hmm, har aldri tenkt over hvor langt det er men google sier 277 km.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

Northman wrote:
LordShaft wrote:Høres jo ut som det blir å klaffe veldig bra dette northman :thumleft

Note4
http://bikeport.no/2015/11/11/forerutvi ... juli-2016/

Mye rart som frister :-)
Hmm, ser at Bikeport starter sitt kurs på ACR når Senior Mc avslutter sitt..
Er det noen her som har planer om å delta på Bikeport sitt førerutviklingskurs?
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by Northman »

DrGreve wrote:
Northman wrote:
LordShaft wrote:Høres jo ut som det blir å klaffe veldig bra dette northman :thumleft

Note4
http://bikeport.no/2015/11/11/forerutvi ... juli-2016/

Mye rart som frister :-)
Hmm, ser at Bikeport starter sitt kurs på ACR når Senior Mc avslutter sitt..
Er det noen her som har planer om å delta på Bikeport sitt førerutviklingskurs?
Ikke plan enda, men det er et alternativ til Norgestreffet :thumleft
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

Jeg har ikke begynt å planlegge noe og har egentlig ikke noe nytt å komme med så i hovedsak er det bare for å holde tråden lunken at jeg skriver noe :)

Det er 3 ting som må diskuteres frem mot turstart.

Det ene er om folk som har tenkt å bli med på turen er keen på å være med Arctic Tiger på den flotte grusturen opp på Skjomenfjellet. Det betyr mest sannsynlig at det blir 2 overnattinger i Mekka og følgelig forlenger turen fra 7 til 8 dager.

Punkt 2 er om noen som planlegger å bli med er interessert i en avstikker mellom Alta og Gargiaveien til Suolovuopmi Fjellstue og retur tilbake til Alta via E93. Denne forlenger turen med ca. 11 mil. Dette er egentlig ikke noe problem for verken de som tar denne omveien og de som velger å avstå. De som avstår ruller bare sørover mot Olderdalen i et bedagelig tempo til resten har nådd disse igjen en eller annen plass mellom Alta og Tromsø.

Siste punkt er om folk er villige til å være på hjulene mellom 8 og halv 9 på morran den dagen vi forlater Tromsø mot Brensholmen og Senja. Det går ei ferge fra Brensholmen til Botnhamn på Senja kl. 1015 og fra Tromsø til denne ferga er det 6 mil og smal og forholdsvis dårlig vei rundt Kattfjorden. Dette gjør at man må påregne en times kjøretid. Siden ferge Gryllefjord-Andenes går kl. 15 og 19 er det mest ideelle å ta 1015. Neste fra Brensholmen går 1230 og da blir det lite tid å nyte Senja for så å ta ferga kl. 15 videre. Tar vi ferga som går kl. 19 fra Senja til Andenes for vi ALT for god tid igjen rundt Senja, selv om vi tar 1230-ferga fra Brensholmen til Senja.. :)

Håper det ble forståelig og ikke alt for kaotisk og rotete forklaring.. :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by ArcticTiger »

Når det gjelder evt tur på Skjomfjellet så må vi ta værforbehold, det må være finvær! Ingen vits å dra opp i tåkeheimen . Så vi får evt ta det litt på sparket.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2016

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:Når det gjelder evt tur på Skjomfjellet så må vi ta værforbehold, det må være finvær! Ingen vits å dra opp i tåkeheimen . Så vi får evt ta det litt på sparket.
Ka du insinuerer, klart det bi finvær og høytrykk godt forankra over Kola-halvøya! :)
Post Reply