Spontantur til...Tyskland?!?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
R-nissen
Posts: 1
Joined: 29 Sep 2013 13:01
MC: 2000 Suzuki "Gixxer" GSXR 750

Spontantur til...Tyskland?!?

Post by R-nissen »

Jeg har høstferie og fikk lyst til å ta en liten tur kjøretur...til tyskland!

Tenkter å kjøpe litt utstyr og dekk og få det skiftet de der nede. Prøver å få tatt 2 fluer i en smekk på en måte, ferie og mekk. Har hørt at det skal være billigere der og så blir det vel en fin(?) tur og det er meldt bra vær, så da tenker jeg hvorfor ikke?
Men, 2 ting:
1: Butkker og priser
sliter litt med å finne gode butikker, og de prisene jeg har hørt fra folk (¼ av prisen i norge bla,.) noen som vet om noen butikker med bra utvalg og priser der nede?
Har sjekket litt på nett men de prisene jeg finner er tilnærmet norgespriser og da blir det jo egentlig bare for å kjøre...hmm.

2: Reiseselskap?
Det kunne jo vært enda morsommere om det var noen som hadde fått den samme ideen og kunne tenkt seg nedover, så kunne man kanskje kjørt sammen. Da blir pausene osv, mer interessante. Men er vel ikke alle som har høstferie, men om noen finner ut at de har lyst..så tenker jeg å stikke avgårde så sent som... i morgen en gang! Regner med å ta en ferge fra Gedser til Rostock, de går til kl. 23. Resten blir et eventyr. Har du lyst til å bli med send forummelding:)

3: Andre råd i forbindelse med en slik tur?
Jeg vet om forsikring, grønt kort og slikt..

Jeg har en 2000 Suzuki GSX-R 750
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Post by supermons »

Louis.de er vel en av de anbefalte sjappene. Vet de har butikk i Kiel og i Trier, sikkert mange andre steder også.

Har hatt samme sykkelen, fantastisk sykkel :)
User avatar
AJSm20
Posts: 95
Joined: 12 Oct 2006 12:45
MC: 2015 Honda NC750D Integra
1955 AJS model 20
Location: Trondheim

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Post by AJSm20 »

Jeg var innom Louis i Kiel for noen uker siden, og de hadde greie tilbud på kjøreutstyr. Husk å få dem til å fylle ut et taxfree-skjema, så du får tilbake den tyske momsen (19% tror jeg). Du må få stemplet skjemaet i tollen ved utreise fra Tyskland, deretter kan du sende det inn og få refundert beløpet.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Spontantur til...Tyskland?!?

Post by Northman »

Hvis jeg husker rett har Louis fabrikkutsalg i Hamburg, der skal de ha mye stash.

I Kiel finnes også Polo, de har mye artig :)
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply