MC roadtrip i Romania?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
tommyopp
Posts: 1
Joined: 29 Mar 2013 13:18

MC roadtrip i Romania?

Post by tommyopp »

Hei alle sammen! Har en drøm om å ta en Roadtrip i Romania og vurderer å ta turen på seinsommeren/høsten. Har ikke kjørt sykkel på mange år, og har heller ingen nå. Lurer på å ta fly til Bucuresti og leie sykkel der. Har funnet en side http://www.rideinromania.com der du både kan leie sykler og være med på arrangerte turer. På tross av min skrantende MC erfaring har jeg 13 år med lastebilkjøring bak meg i hele Europa så turen i seg sjøl skremmer meg ikke. Er mer skeptisk til om det jeg har lest om fartskontroller, veistandard og andre ting gjør at jeg bør vurdrere en guidet tur.

Ønsker meg en ukes eventyr på sykkel i vilt terreng på fremmed mark uten at det koster skjorta. Kan godt hende Romania er helt på bærtur for alt jeg veit, så hvis noen har erfaringer derfra, eller andre glimrende forslag er dere hjertelig velkomne.

I tillegg trenger jeg en kjøredress. Kan man få leid det noen plass?
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: MC roadtrip i Romania?

Post by Northman »

Vurderer Romania selv i år, de har jo det Top Gear kåret til verdens beste vei :)

Ikke vært der, men kan tenke meg det lønner seg å ha med litt Euro til å betale seg fri fra problemer...
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply