sessong hele året..?

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
dirtbike
Posts: 27
Joined: 31 May 2012 01:39
MC: Honda Crf490R 2003 ramme og 2006 motor produserer ærlige 73 hk
Honda Cr125R 2003 orginal,ny ufo plast svart og highflow radiatorer er eneste
Honda nsr 125r.Faktisk en av de få meg bekjent som har en cr125r foring i sylinder m tilbehør ca 40hk
Location: Drøbak

sessong hele året..?

Post by dirtbike »

-Har stort sett kjørt offroad sykkler og motorsykler en nordmann bør håntere like bra på vinterføre som med ski på beina som er så forbanna norsk, Men må være så ærlig og spørre, hvor mye tidligere bør man sette grensene på en typisk R sykkel. Hvor man ikke svinger helt som på en offroad, men er mer avhengig av og lene seg i sving.?
jeg forstår selvsagt att er det ishinne på veien er en R sykkel dødfødt men ikke en typisk offroad...! Eller..????? Jeg bare lurer på hva den enkelte mener om det..!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: sessong hele året..?

Post by supermons »

Jeg har pleid å parkere i oktober de fleste årene jeg har kjørt R, men i fjor kjørte jeg R fra april til november. Bør være et par plussgrader, med en gang det lukter på minus og det blir glatt så går det fort galt med R. Like greit å parkere, er ikke morro å kjøre forsiktig rundt med en R sykkel på senhøsten.
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: sessong hele året..?

Post by Hchaugen »

Helt enig med med Supermons. Har vanligvis begynt å tenke på vinterlagring og småservice i slutten av oktober(med R). Kommer selvfølgelig an på temperatur. Verste som finnes er å kjøre sykkelen til jobb, for så å kakle seg hjem i krabbefart fordi det har fryst på ;)
Post Reply