Atlanterhavs veien.

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
Pollti

Atlanterhavs veien.

Post by Pollti »

Lurer på å kjøre Atlanterhavsveien neste år. Er det noen som har gjort det og har noen gode tips for en sånn tur ?
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Joda, jeg har kjørt Atlanterhavsveien og den er fin den. Rent kjøremessig er det vel ikke rette stedet for heftig kneskrap siden det ofte er mange turister som enten skal stoppe eller skal ut på veien igjen. Pluss alle fiskerne som står på alle bruene. Men bevares, nydelig natur og flotte bruer. Om du skal på MC-ferie i området, kjør innom Kristansund, Molde og Ålesund om du ikke har vært der før. Og hvorfor ikke Trollstigen og Geiranger med det samme. Sett av en uke så har du en knall MC-ferie.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Kjørte veien med bil for 2 år siden, n-y-d-e-l-i-g! :smt055
Gjerne kjør trollstigen også, og hvis du har med passasjer, spøk litt med at bremsene er dårlige, den funker alltid :lol:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Pollti

Post by Pollti »

Trollstigen har jeg aldri kjørt,det var et godt forslag. Takker for den. Men er en uke egentlig nok da?
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Trollstigen er en flott plass, med masse flotte veier i nærområdet også (tok den turen i sommer).. men ha god tid i trollstigen... alle stopper over alt = kaos!
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

prøv trollstigen ja :o satt på den i bil, virkelig morro :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Kjørte turen i sommer..

Over telemark til haukeli, til hardanger og så over diverse fjelloverganger til Ålesund.. så via molde opp atlanterhavsveien til kristiansund. og derfra nedover mot stryn..og så over strynefjellet og sognefjellet til aurland .. og så over Geiteryggen og geilo og nedover mot vestfold igjen..


Skrev litt om turen her:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=105

Endel bilder her
http://www.indianfrance.com/vilist/gall ... m02?page=3

Var på veien en uke. Det er endel kjøring.. havnet vel på rundt 200mil totalt?



Til sommeren skal jeg nok en svipptur mot stryn kanskje.. men det blir nok 1,5 uke på veien/ treff i Danmark og sverige...
Nå som jeg har ny girkasse og diverse forbedringer på motor/ drivverk så burde ikke avstandene være det største problemet.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har planer om å ta turen til sommeren selv :D
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Det ble som sagt endel kjøring
Det var mye trafikk (sinker!!!) og mye 60 soner.. så det ble derfor endel timer på sykkelen hver dag. Litt kortere etapper og mere sighseeing er bedre hvis man er flere. (eller man kjører en moderne ukomfortabel sykkel:) )

Jeg pleier velge stressopplegget... se mest mulig på noen få fridager..
User avatar
Ulv666
Posts: 49
Joined: 22 Aug 2005 00:43
Location: Kristiansund N.
Contact:

Post by Ulv666 »

Ikke for å skuffe dere så jævlig men..... Atlanterhavsveien blir dere skuffet over....
Men hvis dere tar turen via den og videre trollstigen og inn til geiranger så vil det bli en tur der du både får fjell og hav...
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

McJournalen har også skrevet litt om denne veien
Les mer her
Post Reply