Fine kjøreturer

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
zappod
Posts: 2
Joined: 09 Jun 2010 09:37
MC: Suzuki SV650 - 2002

Fine kjøreturer

Post by zappod »

Hei.

Mulig det allerede finnes, men jeg tenkte det kunne være greit å ha en tråd der folk kunne fortelle om kjøreruter som egner seg godt for MC-turer, lange som korte. Selv bor jeg i Oslo så jeg vil gjerne ha innspill på fine kjøreruter i Oslo området, men skriv gjerne ned de rutene som er i nærheten av der du bor =) Det er ofte jeg skal legge ut på tur en lørdag og ender opp med å kjøre en rute jeg har kjørt hundre ganger før fordi jeg ikke har fantasi eller lokalkjennskap nok til å finne en ny. For meg blir det ofte ned til Drøbak og opp igjen på "bakveiene", fin tur men har kjørt den nok nå :)

Jeg vurderer å bytte ut min koselige Suzuki SV650 (2002 mod) med noe mer sportslig neste sesong, men er ikke helt sikker på om kjørestillingen på sportsykklene passer meg. Jeg skal derfor leie en Honda CBR 1000 RR i sommer for å få litt følelse av R sykkler. Jeg syns 1000 RR i utgangspunktet er litt mye og kunne godt holdt meg på 750 kubikk, feks Suzuki GSX-R 750, men jeg leier sykkelen for å teste kjørestilling og ikke topfart så det burde jo bli bra.

I den sammenheng hadde det vært kult om noen kunne anbefale noen litt lengre turer så jeg virkelig får testa min egen utholdenhet på denne type sykkel, sammtidig som veiene er morsomme å kjøre på. Å dure nedover motorveiene er som regel ikke så spennende her i Norge så jeg har vurdert å bare sette nesa mot København eller noe slikt, er bare redd for at det kan bli en kjedelig tur om jeg blir liggende på motorvei hele tiden.

Håper noen har noen gode forslag på turer :D
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Fine kjøreturer

Post by EspenL »

zappod wrote:... så jeg har vurdert å bare sette nesa mot København eller noe slikt, er bare redd for at det kan bli en kjedelig tur om jeg blir liggende på motorvei hele tiden.
Hva med å ta ferga fra Larvik til Hirtshals?
Masse fine landeveier å kjøre på i Danmark.
Og skulle du få lyst til å sluke noen mil er det bare å svinge inn på en motorvei som neppe er langt unna. (Ingenting er langt unna i Danmark) :D
Om jeg ikke husker feil er fartsgrensa 130 km/t på de beste motorveiene i Danmark... =D>
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Fine kjøreturer

Post by Jeanette »

Flyttet denne til "Kjøreruter og veivalg".
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Fine kjøreturer

Post by RH racing »

danmark er ganske kjedelig med mc...vært der en gang.. veiene er ikke så morsome der.. om man ikke kjøre en vanlig glider da...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply