Norges sightsing

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Norges sightsing

Post by tshansen »

RH racing wrote: bade i hardanger fjorden.. noen som vet temp på denne for tiden?
Kaldt nok til at du får alvorlig tilfelle av badetiss! Å ikke bør nakenbade da dette vil være veldig dårlig reklame \:D/

Det var målt 18 grader i byfjorden i går... Å med det været vi har nå skal du ikke se vekk ifra at vi nærmer oss opp mot 20 grader til neste helg. Men det er jo veldig store svingninger og veldig lokalt. Men over 15 grader kan du nok regne med at det er :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

LordShaft wrote:
RH racing wrote: bade i hardanger fjorden.. noen som vet temp på denne for tiden?
Kaldt nok til at du får alvorlig tilfelle av badetiss! Å ikke bør nakenbade da dette vil være veldig dårlig reklame \:D/

Det var målt 18 grader i byfjorden i går... Å med det været vi har nå skal du ikke se vekk ifra at vi nærmer oss opp mot 20 grader til neste helg. Men det er jo veldig store svingninger og veldig lokalt. Men over 15 grader kan du nok regne med at det er :)
badetiss har jeg ikke no problem med... 2cm til vanlig... blir bare hardere nå den er erigrert eller kald... ikke store forandringen på denne karn.... neida... har nok desverre en på 32cm... så om den er 32 eller 28 spiller liten rolle 8)
vi finner nok ett sted å bade... eller bare kaste seg uti og inn igjen....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

når vi kjører fra stavanger mot bergen sier gulesider at vi skal følge e39, men at vi brått skal ta av og ferje over til Hodnaneselva så videre opp til våge og enda en ferge.. mens da E39 går litt til frem og så ferje over.. lengre ferjetur, men begge ender samme sted (Haljem) må noen av disse ferjene bestiller eller er det vanlig "drive in" ? hva anbefalles?
jeg ser for meg mindre ferje = mindre venting + at det er jo deilig å slappe av litt på en ferje...
hva koster disse ferjene opp der?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Norges sightsing

Post by KiM »

Ta den lengre fergeturen, det er vel kjappest. Altså mellom E39, ikke RV49. Sandvikvåg-Halhjem mener jeg den strekken heter. 185,- for bil +50 per vaksen (25 for barn)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

eneRmiK wrote:Ta den lengre fergeturen, det er vel kjappest. Altså mellom E39, ikke RV49. Sandvikvåg-Halhjem mener jeg den strekken heter. 185,- for bil +50 per vaksen (25 for barn)
var det vi regnet med..så blir nok den ja...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

ok...får spøre på en litt annen måte her inne. om jeg skal slå inn prekestolen, eller parkeringen hvor bilen bør settes på navin.. hva slår jeg inn da?
Høllesli??? det er vel i nærheten hvor prekestolhytta ligger? eller er det såpass godt skiltet?? vi kommer fra haugesund området og nedover... så blir da å følge RV 13 nedover...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Norges sightsing

Post by Ola M »

Høllesli funker sikkert som waypoint, men det er veldig godt skiltet. Ikke noe problem å finne fram.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

fått beskjed om å kjøre til jørpeland.. skiltet derifra..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Norges sightsing

Post by FV »

Om du vil til Prekestolen så er det nok lettest å ta båten fra Arsvågen til Mortavika, kjøre til Stavanger og så ta båten over til Tau. Så kjører du bare til Jørpeland. Et annet alternativ kan jo være å kjøre hele ryfylket med båt fra Ropeid til Sand så kjøre på innover. Jeg la ut noen bilder fra denne turen i bloggen min for ett års tid siden. Denne veien kan absolutt anbefales på sykkel, men om du skal kjøre bil med evt småtroll ombord så er det vel kanskje greiest å ta "Stradaen" gjennom Stavanger?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

vi kjører til sand hvor vi overnatter..derfra og RV13 sørover ....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

da er jeg tilbake..var en fin tur. kjørte via haukeli på vei opp og hadde overnattinger i Sand i Suldal.
kjørte så derfra til jørpeland og prekestolen. en tur som var sinnsykt fin og vi hadde sinnsykt fint vær den dagen.. nesten litt for varmt men var nydelig oppe på der da... men mye ferjer og shit.. skjønte ikke stort av disse fergene.. noen steder måtte vi betale, mens andre steder bare vinket dem oss rett på båten.

Deretter kjørte vi til Bergen. gjorde alt vi kunne for å unngå motorvei, noe som resulterte i litt mye venting + noen ekstra ferger.. men fikk sett mye fin natur da...
I Bergen gjorde vi som di fleste turister og tok fløybanen og gikk laaaaaaaaangt inn i skogen og opp på fjellet der.. (kanskje ikke så langt, men var oppe på Rundemannen + Kaken.) der begynnte det sef å regne og med bare t-skjorte (måtte låne bort genseren til noen som trengte den mere) så blei jeg rimelig kald når vi var der oppe.. men lever enda. så er nok ikke så ille...

På vei hjem kjørte vi hardangerfjordveien og opp over hardangervidda (kjørt der før) men greit når folk vil se norge at vi tar den veien og ikke kjedelige E16...

bilder kommer da ho (fotografen) må komme seg til sverige først og maile dem over....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Norges sightsing

Post by PerTore »

RH racing wrote: (måtte låne bort genseren til noen som trengte den mere)
Skikkelig gentleman, altså ;-)

Hadde fin tur vi også. Synd du ikke kunne bli med. Ninjaen var en perfekt turamerat, og med kun en fullpakket biltema-tankveske ble den ikke noe nedpakket esel heller. Sjekk Kawabloggen for bilder/referat. Har du fått solgt Ninjaen forresten?
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

PerTore wrote:
RH racing wrote: (måtte låne bort genseren til noen som trengte den mere)
Skikkelig gentleman, altså ;-)

Hadde fin tur vi også. Synd du ikke kunne bli med. Ninjaen var en perfekt turamerat, og med kun en fullpakket biltema-tankveske ble den ikke noe nedpakket esel heller. Sjekk Kawabloggen for bilder/referat. Har du fått solgt Ninjaen forresten?
kommer en i morgen for å se på den...så får se hva han sier.. vært noen flere å ringt på den, men har vært borte helt til nå så har ikke blitt visning ;)

ja..altid gentleman må pene jenter... ho hadde sin genser over en kameraveske... så da fikk hun min... :lol:
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Norges sightsing

Post by RH racing »

vel.. dusten møtte ikke opp for å se på den..og sa heller aldri no...

men men... ligger en del bilder her:

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &start=855
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Norges sightsing

Post by Northman »

Så denne en smule sent, men du vurderte ikke å stikke innom kjeragbolten mens du var i området? Image

Har tenkt tanken å dra dit, men blir fort til at lengre friperioder blir brukt på 2-hjul, enn traskende langt oppå fjellet :)
It is better to exist unknown to the law.
Post Reply