Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by tshansen »

esham wrote:Ble låk i føttene idag også.. Er det sykkelen so er for kort for meg, eller jeg som ikke er vand med å kjøre langt?
Hvor i føttene blir du låk? i selve føttene, eller leggene? knærna? låra? Ja du skjønner hva jeg vil fram til!?

Det er en veldig rett opp og ned sykkel du har. Jeg slet litt med det samme på vfr800'en min. Jeg sitter faktisk mye mere behagelig på ducatien min enn jeg gjorde på vfr'en :-k

Men det er som du sier, kroppen krever litt tilvenning før du er helt fri for "smerter" under langturer. ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by esham »

Kneet blir vondt, låret blei vondt på vei ned igjen, lysken ble gåen og vond på vei opp.. Litt forskjellig alså..

Synest jeg får for mye vinkel på knerne, voldsom R-stil på føttene..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by tshansen »

Er det mulighet for å justere forhvilerne på sykkelen din!? Enten opp eller ned!? Bare en cm til eller fra kan utgjøre veldig mye. Sitter du med for slakk vinkel på kneet, tror jeg dette kan bli ubehagelig også. Er det mulig å justere lengre opp, slik at du får krappere knevinkel tror jeg dette også kan hjelpe.

Her er vel det beste å bare prøve litt!? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by esham »

Skal se på det :)
Hadde jo vært greit om den muligheten var der ja..
Kan det ha noe med at jeg kjører med en bag på ryggen? Offshorebag som har ryggstropper..
Den støttes jo ned på passasjersetet, så jeg merker ikke at den er der egentlig.. Er ikke så tung med noen klesplagg baki heller..

Skal kjøre samme ruten igjen om en uke, så får se om det blir bedre etter hver tur..
Er jo akkurat som trening dette sikkert.. Blir vand etter noen uker ;)
esham
Posts: 45
Joined: 24 Apr 2009 15:30
MC: Yamaha FZR600R

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by esham »

Hvor ofte tar dere pause når dere kjører tur? Når eller før dere er gåen?

Skal kjøre Bergen-Fosnavåg tur retur tre ganger på to uker nå, redd jeg blir lei av å kjøre.. hehe
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by tshansen »

Jeg pleier igrunn å legge inn pauser når jeg føler for det... Er ikke noe bestemt tid eller plass.

Selv om det er ett par plasser på turen jeg er nødt å legge inn stopp for jeg vet at de har god mat eller lignende på stedet.
Jeg vil anbefale deg å ta en stopp i Byrkjelo neste gang du kjører forbi der. (i butikkens åpningstider)
Der er en spar butikk/jaffs burger sak rett før esso stasjonen (hvis du kommer fra bergen) hvor de har eget bakeri, der de selger oste"boller" med ost og skinke inni...Disse er noe av det bedre som er å få kjøpt på disse kanter.
En erotisk opplevelse for smakløkene ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
gaus
Posts: 24
Joined: 01 May 2008 08:41
MC: BMW R1200GS, 2013 modell.
Tidligere: BMW R1200GS, 2008 modell, 2007 DL1000 V-Strom, 2003 DL1000 V-Strom, 2000 GSX 750F, 1971 Norton 750 Commando.
Location: Kongsberg
Contact:

Re: Bergen - Fosnavåg (Ålesund/Ørsta/Volda)

Post by gaus »

LordShaft wrote:Ja men du skrev "beste for motorsykkelist å velge" ;-)

Da tenkte jeg selvfølgelig ikke på antall mil, men hva som er artigst veier og mest å se. men det forlenger turen betraktlig om du kjører over sognefjellet - geiranger - Ålesund - Hareid ;-)
Nå er riksvei 63 fra Langevatn åpen etter vinterstengning ned til Geiranger, ref melding på Vegvesenets hjemmeside:

"Riksveg 63 Geirangervegen sommeråpnes onsdag 20. mai
Hele strekningen på riksveg 63 mellom Geiranger sentrum og til kryss på riksveg 63/15 ved Langvatn i Oppland åpnes for trafikk, onsdag 20. mai kl. 13.00. [19.05.2009]

Det er fare for steinsprang på vegen under Stavbrekkfonna. Geirangervegen, på denne strekningen, er skiltet med henvisning til faren for steinsprang. Vi oppfordrer bilførerne til å respektere skiltinga og ikke stanse i dette området.

Avhengig av været vil imidlertid vegen kunne bli stengt på kort varsel".
:-) Turen nytes best sammen med den man er glad i. :-) http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20Siden.html
Post Reply