Lang dagstur, Oslo-Lillehammer-Oslo

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Lang dagstur, Oslo-Lillehammer-Oslo

Post by moonlit »

Fikk for meg at jeg skulle se om den nærmeste "fjellovergangen" jeg vet om, RV250 over Synnfjell, var noe tess idag. DET VAR DEN! :D
Nydelige veier, om enn med strekninger med humper/telehiv:

Image


Når du kommer ned på E6 på Vingrom er det passe å dure opp til Lillehammer og spise lunsj der; det er masse koselige uteserveringer i storgata.
Østsiden av Mjøsa mellom Lillehammer og Brumunddal er også en perle jeg kjørte første gang idag; fint veidekke, 80-soner og relativt øde.

Da jeg hadde kjørt E6 fra Brumunddal til Minnesund var jeg så grådig lei av trafikken at jeg svingte av på RV177 mellom Minnesund og Vormsund som jeg bare har kjørt en gang før; da E6 var stengt og jeg skulle på Gathering med bil. Det var ikke dumt; dette er nydelig MC-vei i kupert åker-terreng:
Image

Fra Vormsund tok jeg mot Oslo, men tanken på å måtte inn på E6 en gang til orka jeg ikke, så der hvor den nye motorveien mot Kløfta begynner ved Nybakk tok jeg ned mot Lørenfallet uten helt å vite hvor jeg kom hen:
Image

Det var heller ikke dumt; veldig lite trafikkert og vakker vei hvor man enten kan kjøre mot Skedsmokorset eller ta til venstre til Leirsund for å få enda noen kilometer med vei for seg selv.

Veien til Dokka gikk transportetappen på RV4 via Brandbu, så totalt var turen på 40 mil. Det hadde gått an å tatt vestsiden av Randsfjorden, men turen ble lang som som den var i tillegg til at jeg hadde litt lite klær, og det er mest sol på østsida.

Håper noen blir inspirert :)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Lang dagstur, Oslo-Lillehammer-Oslo

Post by Lord Erik »

Høres bra ut! Jeg må ha denne tråden i bakhodet. Skal mest sannsynlig flytte fra Bergen til Lillehammer ila sommeren, og da trenger jeg tips til kjøreruter i området. En tur til Oslo hadde ikke vært å fornekte. 8)
Post Reply