Den perfekte veien er ikke alltid så langt unna

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Gixxerman

Den perfekte veien er ikke alltid så langt unna

Post by Gixxerman »

Hei og hopp

Var nettopp ute i knallværet her i Asker. Jeg tenkte på en vei jeg ikke hadde tatt på lenge så jeg kjørte slemmestadveien utover mot Hurum. Man tar av til Nærsnes ikke så langt etter Slemmestad. Første bakken oppover der er det 60 sone. veldig lange svinger med fin dosering, helt herlig og kjøre bare litt og litt fortere :D Så kommer man til Nærsnes omsider, og her er det bare å føye seg etter fartsgrensene og nyte synet, for dette vil jeg påstå er det peneste stedet rundt omkring her jeg bor. Pass opp for veldig mange og krappe svinger, ikke la deg lure der du kommer i litt hastighet. Da kjører du ut som et skudd. Etter 4-5 kilometer kommer man til et kryss hvor det står Drøbak til venstre og Drammen til høyre. Ta til høyre og bare følg veien. Så etter litt kjøring kommer man til en rundkjøring og her kjører man bare rett frem, altså ikke opp på E36 til Drammen. Så følger man bare veien til man kommer ut til hovedveien igjen som man da enten kan kjøre tilbake til Asker, eller følge videre mot venstre til Drammen.

Jeg hadde det utrolig artig der idag og her kommer jeg til å kjøre mer. Perfekt for min type sykkel, altså ikke høyfartssykkel. Bare hver varsom her første gangene for det er mange svinger som kan lure deg til å gi på litt mer enn du burde :wink:

Og helt til slutt må jeg bare spørre. Hvem er du på den NSR125'en som kjørte foran meg like etter Vollen ? Den gikk vanvittig bra for å være 125 :D Må ha vært trimma den altså noe så til de grader. Jeg ville ikke kjøre forbi slik min sykkel er nå da jeg ikke kan gi full gass pga clutchlamellene som slipper. Begynte å lure litt da jeg kom nærme og så det tynne bakdekket og den fislete potta :lol:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjørte der en tur nå igjen og kan ikke annet enn å le :lol: Den veien er så moro :D Møtte plutselig på en NSR igjen der. Møtte faktisk tre, men de andre 2 kom imot meg. Han ene lå foran meg og begynte plutselig å kjøre litt friskere så jeg måtte jo legge meg på hjul etter :D Ikke lenge etter blinket han inn til siden og slapp meg forbi hehe. Takk til deg :wink: Lurer på om jeg må fikse meg banesykkel eller noe jeg ass for alle denne giringen og bremsingen gjør meg helt i hundre 8)
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Har ikke kjørt noe særlig på vestsiden av fjorden, siden det er så mange 60-soner der. Om du kjører gjennom tunellen under fjorden og tar til venstre i den første rundkjøringen på østsiden, kommer du til noen ganske bra svinger. Det er også veldig bra om du kjører til høyre og sørover et stykke, men da må du gjennom endel kryss, så det er litt stress å forklare. Det er bra vei og mye 80 nesten ned til Hvitsten.
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei nå har jeg funnet favorittveien hehe... Neida :wink: Skal prøve ditt forslag for jeg kjører alltid bare rett frem der jeg. Pokker så kjedelige tuneller :shock: Prøv min vei så skal jeg prøve din :D
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

"din" vei du ;) hehe
Gixxerman

Post by Gixxerman »

It's either my way or the highway 8)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Med eller uten vaskebrett :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Med vaskebrett ja... Det brettet under motorn min for å beskytte den mot bilene vettu :wink:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Og allikevel klarer du ikke å holde sykkel'n rein :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Er da ikke jeg som skal holde'n rein... Det er á Trine :lol:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Javel, men hu trenger da ikke vaskebrett :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei biken min sa jeg jo, også magen min da... Eller, eh... Liten overhaling bare :lol:

Men ta det videre i bloggen dette også er du snill :smt039
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kosh wrote:Har ikke kjørt noe særlig på vestsiden av fjorden, siden det er så mange 60-soner der. Om du kjører gjennom tunellen under fjorden og tar til venstre i den første rundkjøringen på østsiden, kommer du til noen ganske bra svinger. Det er også veldig bra om du kjører til høyre og sørover et stykke, men da må du gjennom endel kryss, så det er litt stress å forklare. Det er bra vei og mye 80 nesten ned til Hvitsten.
Kjørte der nå nettopp. Goddamn :D Er skiltet mot Fagerstrand og så tok jeg mot Oslo når det var skiltet venstre/Fagerstrand og høyre/Oslo. Ikke langt etter så kom det en rekke hårnåler i en lang nedoverbakke. Nesten som å ha trollstigen i bakhagen dette jo :D Takk for tips, nå blir dette min favorittstrekke. Jeg kjører fra Nesøya mot Slemmestad og forsetter til jeg kan ta av opp til Nærsnes. Så følger jeg bare veien til jeg kommer til sluttkrysset hvor man kan ta til venstre/Drøbak og høyre/Drammen. Her tar jeg til venstre og her er det også masse artige S-kombinasjoner :D Så blir det til slutt litt tunnelkjøring(boooring) og så kommer man ut tunnellen og forbi bommen. Så tar jeg ned til venstre(thank you very much :wink: ) Og følger bare veien her mot Oslo. Så når man kommer til Tusenfryd der så tar jeg bare av og kjører gamle mosseveien forbi Tyrigrava og så videre mot tigerstaden. Kan også anbefale og kjøre videre rett frem og mot Nordstrand. Kjører man riktige veier her så opp på Ring3. Så er det jo bare å ta av der man måtte ønske å kjøre litt småveier som kanskje fører meg hjem igjen :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjørte den ruta hele 3 ganger igår :lol: Har nettopp kommet inn fra dagens første tur, og jeg må si jeg hadde flaks. Jeg kommer opp bakken fra tunellen og opp mot bommen. Så kjenner jeg at det begynner å lugge litt(ikke slik som beskrevet i en annen tråd). Jeg skjønte med ett at biken skreik etter suppe. Stoppet biken så fort jeg kunne og satt der og funderte over hvor nærmeste bensinstasjon var. Hmmmm, kjører jeg rett frem i rundkjøringen der så blir det ikke noe bensinstasjon på leeeenge, og heller ikke om jeg tok til venstre mot Fagerstrand. Ikke hadde det hjulpet stort og snu og kjøre tilbake heller, så jeg tok en råsjangs og tok til høyre og ned mot Drøbak. Tenkte som så at nissefolket i Drøbak trengte vel bensin de også og da burde det jo være en stasjon nedi der en plass. Første nedoverbakken satt jeg den i fri og bare rullet ned, så kom jeg til et kryss hvor venstre var Oslo og høyre Drøbak. Tok høyre jeg og krysset fingrene. Litt borti horisonten skimtet jeg et Hydro Texaco skilt :P Gasset på bra bortover sletta og dro inn clutchen og bare rullet inn :lol:

Konklusjon: Så flaks har man ikke ofte :lol:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Nei, heldig du :) Jeg hadde nok til å nå opp på Esso'n i Byåsveien her om dagen, trodde jeg. Men så slo jeg kranen over på normal stilling. Og det gikk greit, så da regna jeg med at jeg hadde nok, så jeg ga på opp Byåsveien, dro så pent forbi bussen, og det som var. Traff akkurat i lyskrysset ved Åsveien skole. I neste kryss begynye lugginga, OK slo over på reserven, burde holde de siste to hundre metrene. Men nei. Måtte pent skyve fra innkjørselen og opp til pumpene. Hadde sannsynligvis kjørt den kilometer'n på det som var i flotørhuset. :cry:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply