Den perfekte veien er ikke alltid så langt unna
Den perfekte veien er ikke alltid så langt unna
Hei og hopp
Var nettopp ute i knallværet her i Asker. Jeg tenkte på en vei jeg ikke hadde tatt på lenge så jeg kjørte slemmestadveien utover mot Hurum. Man tar av til Nærsnes ikke så langt etter Slemmestad. Første bakken oppover der er det 60 sone. veldig lange svinger med fin dosering, helt herlig og kjøre bare litt og litt fortere Så kommer man til Nærsnes omsider, og her er det bare å føye seg etter fartsgrensene og nyte synet, for dette vil jeg påstå er det peneste stedet rundt omkring her jeg bor. Pass opp for veldig mange og krappe svinger, ikke la deg lure der du kommer i litt hastighet. Da kjører du ut som et skudd. Etter 4-5 kilometer kommer man til et kryss hvor det står Drøbak til venstre og Drammen til høyre. Ta til høyre og bare følg veien. Så etter litt kjøring kommer man til en rundkjøring og her kjører man bare rett frem, altså ikke opp på E36 til Drammen. Så følger man bare veien til man kommer ut til hovedveien igjen som man da enten kan kjøre tilbake til Asker, eller følge videre mot venstre til Drammen.
Jeg hadde det utrolig artig der idag og her kommer jeg til å kjøre mer. Perfekt for min type sykkel, altså ikke høyfartssykkel. Bare hver varsom her første gangene for det er mange svinger som kan lure deg til å gi på litt mer enn du burde
Og helt til slutt må jeg bare spørre. Hvem er du på den NSR125'en som kjørte foran meg like etter Vollen ? Den gikk vanvittig bra for å være 125 Må ha vært trimma den altså noe så til de grader. Jeg ville ikke kjøre forbi slik min sykkel er nå da jeg ikke kan gi full gass pga clutchlamellene som slipper. Begynte å lure litt da jeg kom nærme og så det tynne bakdekket og den fislete potta
Var nettopp ute i knallværet her i Asker. Jeg tenkte på en vei jeg ikke hadde tatt på lenge så jeg kjørte slemmestadveien utover mot Hurum. Man tar av til Nærsnes ikke så langt etter Slemmestad. Første bakken oppover der er det 60 sone. veldig lange svinger med fin dosering, helt herlig og kjøre bare litt og litt fortere Så kommer man til Nærsnes omsider, og her er det bare å føye seg etter fartsgrensene og nyte synet, for dette vil jeg påstå er det peneste stedet rundt omkring her jeg bor. Pass opp for veldig mange og krappe svinger, ikke la deg lure der du kommer i litt hastighet. Da kjører du ut som et skudd. Etter 4-5 kilometer kommer man til et kryss hvor det står Drøbak til venstre og Drammen til høyre. Ta til høyre og bare følg veien. Så etter litt kjøring kommer man til en rundkjøring og her kjører man bare rett frem, altså ikke opp på E36 til Drammen. Så følger man bare veien til man kommer ut til hovedveien igjen som man da enten kan kjøre tilbake til Asker, eller følge videre mot venstre til Drammen.
Jeg hadde det utrolig artig der idag og her kommer jeg til å kjøre mer. Perfekt for min type sykkel, altså ikke høyfartssykkel. Bare hver varsom her første gangene for det er mange svinger som kan lure deg til å gi på litt mer enn du burde
Og helt til slutt må jeg bare spørre. Hvem er du på den NSR125'en som kjørte foran meg like etter Vollen ? Den gikk vanvittig bra for å være 125 Må ha vært trimma den altså noe så til de grader. Jeg ville ikke kjøre forbi slik min sykkel er nå da jeg ikke kan gi full gass pga clutchlamellene som slipper. Begynte å lure litt da jeg kom nærme og så det tynne bakdekket og den fislete potta
Kjørte der en tur nå igjen og kan ikke annet enn å le Den veien er så moro Møtte plutselig på en NSR igjen der. Møtte faktisk tre, men de andre 2 kom imot meg. Han ene lå foran meg og begynte plutselig å kjøre litt friskere så jeg måtte jo legge meg på hjul etter Ikke lenge etter blinket han inn til siden og slapp meg forbi hehe. Takk til deg Lurer på om jeg må fikse meg banesykkel eller noe jeg ass for alle denne giringen og bremsingen gjør meg helt i hundre
Har ikke kjørt noe særlig på vestsiden av fjorden, siden det er så mange 60-soner der. Om du kjører gjennom tunellen under fjorden og tar til venstre i den første rundkjøringen på østsiden, kommer du til noen ganske bra svinger. Det er også veldig bra om du kjører til høyre og sørover et stykke, men da må du gjennom endel kryss, så det er litt stress å forklare. Det er bra vei og mye 80 nesten ned til Hvitsten.
V4 fun
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Med eller uten vaskebrett
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Og allikevel klarer du ikke å holde sykkel'n rein
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Javel, men hu trenger da ikke vaskebrett
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Kjørte der nå nettopp. Goddamn Er skiltet mot Fagerstrand og så tok jeg mot Oslo når det var skiltet venstre/Fagerstrand og høyre/Oslo. Ikke langt etter så kom det en rekke hårnåler i en lang nedoverbakke. Nesten som å ha trollstigen i bakhagen dette jo Takk for tips, nå blir dette min favorittstrekke. Jeg kjører fra Nesøya mot Slemmestad og forsetter til jeg kan ta av opp til Nærsnes. Så følger jeg bare veien til jeg kommer til sluttkrysset hvor man kan ta til venstre/Drøbak og høyre/Drammen. Her tar jeg til venstre og her er det også masse artige S-kombinasjoner Så blir det til slutt litt tunnelkjøring(boooring) og så kommer man ut tunnellen og forbi bommen. Så tar jeg ned til venstre(thank you very much ) Og følger bare veien her mot Oslo. Så når man kommer til Tusenfryd der så tar jeg bare av og kjører gamle mosseveien forbi Tyrigrava og så videre mot tigerstaden. Kan også anbefale og kjøre videre rett frem og mot Nordstrand. Kjører man riktige veier her så opp på Ring3. Så er det jo bare å ta av der man måtte ønske å kjøre litt småveier som kanskje fører meg hjem igjenKosh wrote:Har ikke kjørt noe særlig på vestsiden av fjorden, siden det er så mange 60-soner der. Om du kjører gjennom tunellen under fjorden og tar til venstre i den første rundkjøringen på østsiden, kommer du til noen ganske bra svinger. Det er også veldig bra om du kjører til høyre og sørover et stykke, men da må du gjennom endel kryss, så det er litt stress å forklare. Det er bra vei og mye 80 nesten ned til Hvitsten.
Kjørte den ruta hele 3 ganger igår Har nettopp kommet inn fra dagens første tur, og jeg må si jeg hadde flaks. Jeg kommer opp bakken fra tunellen og opp mot bommen. Så kjenner jeg at det begynner å lugge litt(ikke slik som beskrevet i en annen tråd). Jeg skjønte med ett at biken skreik etter suppe. Stoppet biken så fort jeg kunne og satt der og funderte over hvor nærmeste bensinstasjon var. Hmmmm, kjører jeg rett frem i rundkjøringen der så blir det ikke noe bensinstasjon på leeeenge, og heller ikke om jeg tok til venstre mot Fagerstrand. Ikke hadde det hjulpet stort og snu og kjøre tilbake heller, så jeg tok en råsjangs og tok til høyre og ned mot Drøbak. Tenkte som så at nissefolket i Drøbak trengte vel bensin de også og da burde det jo være en stasjon nedi der en plass. Første nedoverbakken satt jeg den i fri og bare rullet ned, så kom jeg til et kryss hvor venstre var Oslo og høyre Drøbak. Tok høyre jeg og krysset fingrene. Litt borti horisonten skimtet jeg et Hydro Texaco skilt Gasset på bra bortover sletta og dro inn clutchen og bare rullet inn
Konklusjon: Så flaks har man ikke ofte
Konklusjon: Så flaks har man ikke ofte
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Nei, heldig du Jeg hadde nok til å nå opp på Esso'n i Byåsveien her om dagen, trodde jeg. Men så slo jeg kranen over på normal stilling. Og det gikk greit, så da regna jeg med at jeg hadde nok, så jeg ga på opp Byåsveien, dro så pent forbi bussen, og det som var. Traff akkurat i lyskrysset ved Åsveien skole. I neste kryss begynye lugginga, OK slo over på reserven, burde holde de siste to hundre metrene. Men nei. Måtte pent skyve fra innkjørselen og opp til pumpene. Hadde sannsynligvis kjørt den kilometer'n på det som var i flotørhuset.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum