Sommer-langtur

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
Post Reply
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Sommer-langtur

Post by RH racing »

noen som blir med på langtur til sommeren? av inspirasjon fra nyesete bike der dem kjører stockholm-monaco.
Noen som vil henge med på en slik langtur? ikke kjøre ned så fort.. men ta dette som en kosetur nedover...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
FZ1
Posts: 161
Joined: 07 Apr 2007 20:20
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE
Location: Kongsberg

Re: langtur

Post by FZ1 »

Mellom München og Monaco har du ALPENE :D Ikke noe problem å bruke 1 uke på den distansen (hver vei).

Hopp over Tyskland med biltog ( http://www.dbautozug.de ) og bruk tiden der det er desidert best å kjøre (og fantastisk natur). Ca. 1500NOK m/MC og da sparer du det nesten inn på overnatting og bensin. Og ferge til Danmark eller Kiel selvfølgelig.

Skal forøvrig 1 1/2 uke i de franske alper til sommeren (og litt sveits og italia) :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: langtur

Post by RH racing »

misunner deg dette.. har aldri væt på skikkelig langtur med sykkel. kunne sånne korte turer til ergen, stavanger, kr.sand etc. men vil bare tre på meg sekk og dra av sted. penger på lomma og pass.. vi ender der vi ender...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: langtur

Post by Dominator »

Kan bare henge meg på anbefalingen fra FZ1. Har aldri tatt Autozug selv men jeg har kjørt MC ned til Rivieraen. Spesielt returen gjennom Tyskland suger big time. Du blir utrolig sliten av å jage mil etter mil på Autobahn.
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: langtur

Post by TageSK »

Har hatt mange på besøk her i Italia som har tatt AutoZug fra Hamburg. Avhengig av når du reiser er det ganske mange destinasjoner å velge mellom. Selv om du bare tar toget til Munchen er det nesten 800 km spart. Og de kilometrene er veldig, veldig kjendelige (medmindre, naturligvis, Tyskland er målet for ferien. Men det er en annen sak).

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: langtur

Post by Bimma »

Toget kan absolutt anbefales. :smt023
Her finner du en liten snutt fra fjorårets tur til Italia. Den gir iallfall et lite inntrykk av togreisen.... :)

http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=8&t=10685

GOD TUR...!! :)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
FZ1
Posts: 161
Joined: 07 Apr 2007 20:20
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE
Location: Kongsberg

Re: langtur

Post by FZ1 »

Jada, kommer helt til Narbonne med biltog, da er man nesten på grensen til Spania (og Pyreneene :D ). Fordelen med München og Lörrach er at det går tog dit hver dag.

OBS! Enkleste er å bestille via NSB (eget tlf nr). Rabatt hvis du er NAF-medlem.
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: langtur

Post by moonlit »

TageSK wrote:Har hatt mange på besøk her i Italia som har tatt AutoZug fra Hamburg. Avhengig av når du reiser er det ganske mange destinasjoner å velge mellom. Selv om du bare tar toget til Munchen er det nesten 800 km spart. Og de kilometrene er veldig, veldig kjendelige (medmindre, naturligvis, Tyskland er målet for ferien. Men det er en annen sak).

[TaSK]
Jeg var på besøk hos kjente i Roma for to år siden, tok da toget fra Düsseldorf til Livorno på rivieraen, og kjørte gjennom alpene påvei hjem igjen, og toget fra München og opp til Hamburg. Anbefales!
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Post Reply