Langtur over diverse fjelloverganger
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Langtur over diverse fjelloverganger
Flere av dere har nok allerede lest turreferatet mitt i bloggen fra langturen i juli, men jeg tenkte jeg kunne legge det ut her også slik at det er litt lettere å finne for de som kun søker turtips. Turen gikk over 4 dager, og jeg fikk med meg følgende fjelloverganger:
- Haukelifjell (sørsiden av Hardangervidda)
- Hardangervidda (nordsiden)
- Over Hemsedalsfjellet til Lærdal
- Aurlandsvegen fra Lærdal til Aurland ("Snøvegen")
- Aurland til Hol
- Golsfjellet fra Gol til Leira
Here we go:
Er dere klare for turreferat med MASSE bilder?! Gikk litt amok her nå med opplasting av bilder til Photobucket, så jeg håper dere overlever For de av dere som ikke allerede vet det, så bestemte jeg meg for å dra på langtur da jeg satt sent oppe mandagskvelden. Hadde jo et stående tilbud om å møte Hans Petter og Inger Johanne på deres vestlandstur, og hadde også planer om å besøke ei venninne i Gol. Ble til at jeg studerte kartet og så for meg en rute, sjekket denne opp mot ruta til HP og IJ, og begynte å planlegge. Første etappe av turen gikk ned til Horten på tirsdagskvelden, der jeg overnattet til onsdag. Godt å ha unnagjort en kjedelig transportetappe slik at jeg kunne starte på ny frisk onsdag morgen. Ble da drøye 11 mil på tirsdag.
Onsdag våknet jeg til strålende sol og herlig sommervær i Horten.
Jeg fikk spist en kjapp frokost og satt på sykkelen da klokka hadde blitt halv 10. Satte nesa et lite stykke nordover på E18 før jeg tok av til rv 40 retning Kongsberg. Tok etter hvert av til E134 og fulgte denne til Notodden, der jeg måtte fylle opp tanken. Neste stopp ble i Seljord, der det var tid for lunsj.
På vei ned til Seljord.
Seljord; deilig med lunsj ute i finværet.
Fra Seljord kjørte jeg videre om Høydalsmo og Åmot, og deretter over Haukelifjell retning Odda.
Over fjellet var det ikke mindre enn tre perioder med kolonnekjøring. Først en pga. asfalteringsarbeid, deretter en stengt tunnel slik at man måtte følge en følgebil på det som sikkert er "gamleveien", og deretter pga. enda et stykke med asfalteringsarbeid. Ganske kjedelig å vente, men det var jo absolutt ikke det verste været å vente i.
Vel over fjellet og ute på E13 nærmer man seg Låtefossen. Jeg stoppet først ved det jeg trodde var den rette fossen, og tok disse bildene:
Et lite stykke lenger ned i dalen kom skiltinga til Låtefossen, så da var det ingen tvil om at jeg hadde kommet til rett foss. Med parkeringsplass, souvenirkiosk og turister var denne fossen litt mer populær enn den første
Fra Odda kjørte jeg vestsiden av Sørfjorden, på rv 550. Denne strekningen er merket som en anbefalt MC-vei på Cappelens MC-kart, og jeg koste meg virkelig på denne strekningen. Fikk uansett tid til å ta et par bilder, de første to er tatt like før Odda:
Vel fremme i Utne hadde jeg en halvtimes ventetid på ferga over til Kvanndal. Fergeturen tok forøvrig ca 20 minutter og kostet 45,- for MC. Deilig å slappe av litt i sola mens Hardangerfjorden viste seg fra sin beste side!
Vel over i Kvanndal fortsatte jeg på rv 7, som deretter gikk over til E13 igjen. Like før Skjervefossen ble det nok en gang litt venting; atter en gang pga. asfaltarbeid.
Mens jeg ventet på ferga pratet jeg med Inger Johanne og fikk vite at de hadde tatt inn på ei hytte i Bavallslia. Dette området lå litt utenfor Voss sentrum, ca 3 km på E16 i retning Lærdal. Det var utrolig deilig å ta seg en dusj, og deretter spise buffet oppe ved resepsjonen. Tror aldri en Fanta har smakt så godt som den kvelden heller
Flott utsikt fra hytteområdet!
Inger Johanne og Hans Petter.
Studering av kartet, om enn ikke for å planlegge morgendagen – ref. hvor på kartet vi ser..
Onsdagen ble det drøye 43 mil på veien, og ruta var slik som kartet viser:
Torsdag våknet vi til enda en nydelig dag, og spiste frokost inne på hytta.
Etter å ha levert hyttenøkkelen kjørte vi i 11-tiden inn mot Voss og tanket opp, før veien gikk videre mot Ulvik. Vi hadde tenkt å kjøre rv 572 for å unngå Vallaviktunnelen, og stoppet i en veilomme for å konferere hverandre da vi trodde vi hadde kjørt litt for langt. Sammen med oss stoppet også en hyggelig kar på HD som spurte meg om det var forumtur på gang. Jeg ble jo lettere satt ut og måtte tenke meg om to ganger, men da han fortsatte med "Ja, for du må jo være Jeanette?!", gikk det opp et lys for meg Denne hyggelige mannen er visst registrert her på forumet selv, uten å skrive så mye, men om du leser dette hadde det vært hyggelig om du la igjen en liten hilsen
Vi møtte jo også på kolonna som jeg måtte vente i på onsdagen.
Vel, uansett så sjekket vi kartet, HD-eieren fant frem kartet sitt og krøp ned på alle fire på asfalten for å hjelpe oss. Vi kom frem til at vi ikke hadde kjørt for langt, og HP, IJ og jeg fortsatte deretter videre på E13 mens HD-eieren kjørte mot ferga jeg hadde kommet med dagen i forveien. HP, IJ og jeg skjønte raskt at vi hadde kjørt forbi avkjøringa til rv 572, vi kom temmelig raskt inn i Vallaviktunnelen, men vi kjørte likevel innover Eidfjorden mot Ulvik. I Ulvik var det rett og slett veldig varmt, så vi parkerte raskt og tok oss en softis under en markise. Vi måtte spise rimelig kjapt da softisen nesten smeltet helt før vi fikk begynt på den..
Fra Ulvik kjørte vi tilbake til fergeleiet i Bruravik der vi tok ferga over til Brimnes; en overfart som for MC kostet 48,-.
Se så søte
Fra Brimnes skulle vi kjøre på nordsiden av Hardangervidda, og fulgte derfor rv 7. Første stopp ble ved Vøringsfossen, der HP mente jeg måtte ta oppstilling ved dette skiltet:
..han om det (Litt vanskelig å se, men det står "Farlig stup - pass på barna!")
Trådde litt feil på stien ned fra Vøringsfossen så jeg merket det i ankelen, kan vel beskrives som et kraftig støt, men det gikk heldigvis over relativt raskt og plaget meg ikke lenge.
Fra Vøringsfossen ble det ikke mange kilometrene før HP atter en gang tok av riksveien. Denne gangen hadde vi kommet til Sysenvatn.
Etter dette stoppet gikk det strake veien over fjellet til Geilo. Det blåste rimelig friskt på noen partier, så jeg tror ikke akkurat så mye av dekkene våre hadde kontakt med asfalten der vi klamret oss til syklene.. Da vi kom frem til Geilo hadde klokka blitt over 16, så det var en sen, men veldig god lunsj på den italienske restauranten Capri. Ingen av oss sa noe de første ti minuttene av måltidet, så det var tydelig at vi var sultne og at maten smakte.
Noen blir aldri voksne
HP og IJ skulle overnatte i Geilo før hjemreise i går, mens jeg kjørte videre på riksveien til Gol. Ringte og fikk veibeskrivelse av venninna mi, og parkerte etter 22 mil i 18-tiden.
Torsdagens rute.
I går var planen å kjøre Blåturen fra august i fjor på nytt. Fra Gol gikk turen på E52 over Hemsedalsfjellet ned mot Lærdal.
Fra Lærdal er det ingen grunn til å kjøre Lærdalstunnelen på 24,5 km med mindre man har dårlig tid. Om man i stedet kjører forbi Lærdal sentrum og følger skiltene mot Aurlandsvangen kommer man inn på det som blir kalt Snøvegen. Dette er en kjempefin vei (som også er anbefalt i Cappelens MC-kart), som etter hvert bringer en til et utrolig flott utkikkspunkt utover Aurlandsfjorden. Veien er forøvrig også en fremtidig nasjonal turistveg.
Like etter Lærdal, før man tar av til Aurlandsvegen.
Og så noen bilder fra det beste punktet på denne veien:
Etter å ha kommet ned fra fjellet til Aurland tok jeg av litt feil, og havnet til slutt i Flåm. I går ble ikke Flåm noe annet enn en varm smeltedigel av turister for min del, så jeg snudde og satte nesa i riktig retning (tilbake et lite stykke på E16). Jeg var litt i villrede over hvor jeg skulle, man er ikke akkurat lokalkjent på et sted man kun har vært på én gang før, men da jeg kom til Sognaporten kafé kjente jeg meg igjen. Jeg slappet av noen minutter i sola utenfor kaféen med en is, før jeg kjørte videre på rv 50 retning Hol. Denne veien går gjennom 6 tunneler opp på fjellet over Geiteryggen. Det er en kjempefin vei det her også, men man bør være spesielt påpasselig i tunnelene da de kan komme litt brått på, og som regel er både mørke og våte. I tillegg kan det dukke opp sau inni mørket.. (Jeg traff på noen i utgangen av en tunnel, så jeg så dem heldigvis i lyset).
Ved Hol går riksveien over til rv 7, og jeg fulgte denne gjennom Ål og videre tilbake til venninna mi i Gol. Gårsdagens tur ble på 28 mil, og kvelden i går ble tilbragt foran tven med innleid skrekkfilm (forøvrig ganske dårlig, mer ekkel enn skummel) og pizza. Gårsdagens rute var som følgende, med omveien om Flåm merket som et viapunkt:
I dag var det tid for hjemreise fra Gol, og jeg hadde sett for meg en passende hjemvei for å unngå kjedelige E16 sørover. Rv 51 til Leira, etterfulgt av et lite stykke på E16, før jeg tok av til rv 33 som går til Dokka (også en anbefalt MC-strekning, fort gjort å gi på litt her ja ). Derfra var planen å kjøre rv 245 langs vestsiden av Randsfjorden, men den viste seg å være stengt et stykke. Måtte derfor kjøre litt videre på rv 33, før jeg tok av til rv 34 og kjørte over Fluberg bru. Jeg vurderte å bare fortsette på østsiden av fjorden og kombinere det med et besøk hos bestemoren min i Fall, men ettersom jeg var så "godt i gang" med kjøringa og var klar for å komme meg hjem ble det rv 245 ned til Jevnaker. Både østsiden og vestsiden av Randsfjorden er forresten markert som anbefalte MC-veier.
På veien hjem i dag kjørte jeg fra det stadig ble mørkere skyer, men jeg fikk ikke mer enn kanskje ti små dråper på meg - omtrent ved "Dødens gård" for å være helt nøyaktig. Da denne ligger helt nedtil rv 245 passerte jeg jo denne på veien, og der var politisperringene fortsatt intakte. Et par random bilder på veien sørover langs fjorden:
Fra Jevnaker ble det rv 241 etterfulgt av E16 med retning Oslo, kun avbrutt av et lite stopp på Sundvollen for en matbit. Klarte omtrent ikke å gå da jeg gikk av sykkelen der, og da jeg sjekket triptelleren hadde det blitt 21 mil non stop på 3 timer.. Veien videre er ikke akkurat så spennende, men jeg fulgte da E16 om Sollihøgda og Skui, før det ble E18 og E6 hjem til Langhus. Dagens etappe ble på 28 mil, og ruta var som følgende:
Til sammen ble turen på 137 mil.
- Haukelifjell (sørsiden av Hardangervidda)
- Hardangervidda (nordsiden)
- Over Hemsedalsfjellet til Lærdal
- Aurlandsvegen fra Lærdal til Aurland ("Snøvegen")
- Aurland til Hol
- Golsfjellet fra Gol til Leira
Here we go:
Er dere klare for turreferat med MASSE bilder?! Gikk litt amok her nå med opplasting av bilder til Photobucket, så jeg håper dere overlever For de av dere som ikke allerede vet det, så bestemte jeg meg for å dra på langtur da jeg satt sent oppe mandagskvelden. Hadde jo et stående tilbud om å møte Hans Petter og Inger Johanne på deres vestlandstur, og hadde også planer om å besøke ei venninne i Gol. Ble til at jeg studerte kartet og så for meg en rute, sjekket denne opp mot ruta til HP og IJ, og begynte å planlegge. Første etappe av turen gikk ned til Horten på tirsdagskvelden, der jeg overnattet til onsdag. Godt å ha unnagjort en kjedelig transportetappe slik at jeg kunne starte på ny frisk onsdag morgen. Ble da drøye 11 mil på tirsdag.
Onsdag våknet jeg til strålende sol og herlig sommervær i Horten.
Jeg fikk spist en kjapp frokost og satt på sykkelen da klokka hadde blitt halv 10. Satte nesa et lite stykke nordover på E18 før jeg tok av til rv 40 retning Kongsberg. Tok etter hvert av til E134 og fulgte denne til Notodden, der jeg måtte fylle opp tanken. Neste stopp ble i Seljord, der det var tid for lunsj.
På vei ned til Seljord.
Seljord; deilig med lunsj ute i finværet.
Fra Seljord kjørte jeg videre om Høydalsmo og Åmot, og deretter over Haukelifjell retning Odda.
Over fjellet var det ikke mindre enn tre perioder med kolonnekjøring. Først en pga. asfalteringsarbeid, deretter en stengt tunnel slik at man måtte følge en følgebil på det som sikkert er "gamleveien", og deretter pga. enda et stykke med asfalteringsarbeid. Ganske kjedelig å vente, men det var jo absolutt ikke det verste været å vente i.
Vel over fjellet og ute på E13 nærmer man seg Låtefossen. Jeg stoppet først ved det jeg trodde var den rette fossen, og tok disse bildene:
Et lite stykke lenger ned i dalen kom skiltinga til Låtefossen, så da var det ingen tvil om at jeg hadde kommet til rett foss. Med parkeringsplass, souvenirkiosk og turister var denne fossen litt mer populær enn den første
Fra Odda kjørte jeg vestsiden av Sørfjorden, på rv 550. Denne strekningen er merket som en anbefalt MC-vei på Cappelens MC-kart, og jeg koste meg virkelig på denne strekningen. Fikk uansett tid til å ta et par bilder, de første to er tatt like før Odda:
Vel fremme i Utne hadde jeg en halvtimes ventetid på ferga over til Kvanndal. Fergeturen tok forøvrig ca 20 minutter og kostet 45,- for MC. Deilig å slappe av litt i sola mens Hardangerfjorden viste seg fra sin beste side!
Vel over i Kvanndal fortsatte jeg på rv 7, som deretter gikk over til E13 igjen. Like før Skjervefossen ble det nok en gang litt venting; atter en gang pga. asfaltarbeid.
Mens jeg ventet på ferga pratet jeg med Inger Johanne og fikk vite at de hadde tatt inn på ei hytte i Bavallslia. Dette området lå litt utenfor Voss sentrum, ca 3 km på E16 i retning Lærdal. Det var utrolig deilig å ta seg en dusj, og deretter spise buffet oppe ved resepsjonen. Tror aldri en Fanta har smakt så godt som den kvelden heller
Flott utsikt fra hytteområdet!
Inger Johanne og Hans Petter.
Studering av kartet, om enn ikke for å planlegge morgendagen – ref. hvor på kartet vi ser..
Onsdagen ble det drøye 43 mil på veien, og ruta var slik som kartet viser:
Torsdag våknet vi til enda en nydelig dag, og spiste frokost inne på hytta.
Etter å ha levert hyttenøkkelen kjørte vi i 11-tiden inn mot Voss og tanket opp, før veien gikk videre mot Ulvik. Vi hadde tenkt å kjøre rv 572 for å unngå Vallaviktunnelen, og stoppet i en veilomme for å konferere hverandre da vi trodde vi hadde kjørt litt for langt. Sammen med oss stoppet også en hyggelig kar på HD som spurte meg om det var forumtur på gang. Jeg ble jo lettere satt ut og måtte tenke meg om to ganger, men da han fortsatte med "Ja, for du må jo være Jeanette?!", gikk det opp et lys for meg Denne hyggelige mannen er visst registrert her på forumet selv, uten å skrive så mye, men om du leser dette hadde det vært hyggelig om du la igjen en liten hilsen
Vi møtte jo også på kolonna som jeg måtte vente i på onsdagen.
Vel, uansett så sjekket vi kartet, HD-eieren fant frem kartet sitt og krøp ned på alle fire på asfalten for å hjelpe oss. Vi kom frem til at vi ikke hadde kjørt for langt, og HP, IJ og jeg fortsatte deretter videre på E13 mens HD-eieren kjørte mot ferga jeg hadde kommet med dagen i forveien. HP, IJ og jeg skjønte raskt at vi hadde kjørt forbi avkjøringa til rv 572, vi kom temmelig raskt inn i Vallaviktunnelen, men vi kjørte likevel innover Eidfjorden mot Ulvik. I Ulvik var det rett og slett veldig varmt, så vi parkerte raskt og tok oss en softis under en markise. Vi måtte spise rimelig kjapt da softisen nesten smeltet helt før vi fikk begynt på den..
Fra Ulvik kjørte vi tilbake til fergeleiet i Bruravik der vi tok ferga over til Brimnes; en overfart som for MC kostet 48,-.
Se så søte
Fra Brimnes skulle vi kjøre på nordsiden av Hardangervidda, og fulgte derfor rv 7. Første stopp ble ved Vøringsfossen, der HP mente jeg måtte ta oppstilling ved dette skiltet:
..han om det (Litt vanskelig å se, men det står "Farlig stup - pass på barna!")
Trådde litt feil på stien ned fra Vøringsfossen så jeg merket det i ankelen, kan vel beskrives som et kraftig støt, men det gikk heldigvis over relativt raskt og plaget meg ikke lenge.
Fra Vøringsfossen ble det ikke mange kilometrene før HP atter en gang tok av riksveien. Denne gangen hadde vi kommet til Sysenvatn.
Etter dette stoppet gikk det strake veien over fjellet til Geilo. Det blåste rimelig friskt på noen partier, så jeg tror ikke akkurat så mye av dekkene våre hadde kontakt med asfalten der vi klamret oss til syklene.. Da vi kom frem til Geilo hadde klokka blitt over 16, så det var en sen, men veldig god lunsj på den italienske restauranten Capri. Ingen av oss sa noe de første ti minuttene av måltidet, så det var tydelig at vi var sultne og at maten smakte.
Noen blir aldri voksne
HP og IJ skulle overnatte i Geilo før hjemreise i går, mens jeg kjørte videre på riksveien til Gol. Ringte og fikk veibeskrivelse av venninna mi, og parkerte etter 22 mil i 18-tiden.
Torsdagens rute.
I går var planen å kjøre Blåturen fra august i fjor på nytt. Fra Gol gikk turen på E52 over Hemsedalsfjellet ned mot Lærdal.
Fra Lærdal er det ingen grunn til å kjøre Lærdalstunnelen på 24,5 km med mindre man har dårlig tid. Om man i stedet kjører forbi Lærdal sentrum og følger skiltene mot Aurlandsvangen kommer man inn på det som blir kalt Snøvegen. Dette er en kjempefin vei (som også er anbefalt i Cappelens MC-kart), som etter hvert bringer en til et utrolig flott utkikkspunkt utover Aurlandsfjorden. Veien er forøvrig også en fremtidig nasjonal turistveg.
Like etter Lærdal, før man tar av til Aurlandsvegen.
Og så noen bilder fra det beste punktet på denne veien:
Etter å ha kommet ned fra fjellet til Aurland tok jeg av litt feil, og havnet til slutt i Flåm. I går ble ikke Flåm noe annet enn en varm smeltedigel av turister for min del, så jeg snudde og satte nesa i riktig retning (tilbake et lite stykke på E16). Jeg var litt i villrede over hvor jeg skulle, man er ikke akkurat lokalkjent på et sted man kun har vært på én gang før, men da jeg kom til Sognaporten kafé kjente jeg meg igjen. Jeg slappet av noen minutter i sola utenfor kaféen med en is, før jeg kjørte videre på rv 50 retning Hol. Denne veien går gjennom 6 tunneler opp på fjellet over Geiteryggen. Det er en kjempefin vei det her også, men man bør være spesielt påpasselig i tunnelene da de kan komme litt brått på, og som regel er både mørke og våte. I tillegg kan det dukke opp sau inni mørket.. (Jeg traff på noen i utgangen av en tunnel, så jeg så dem heldigvis i lyset).
Ved Hol går riksveien over til rv 7, og jeg fulgte denne gjennom Ål og videre tilbake til venninna mi i Gol. Gårsdagens tur ble på 28 mil, og kvelden i går ble tilbragt foran tven med innleid skrekkfilm (forøvrig ganske dårlig, mer ekkel enn skummel) og pizza. Gårsdagens rute var som følgende, med omveien om Flåm merket som et viapunkt:
I dag var det tid for hjemreise fra Gol, og jeg hadde sett for meg en passende hjemvei for å unngå kjedelige E16 sørover. Rv 51 til Leira, etterfulgt av et lite stykke på E16, før jeg tok av til rv 33 som går til Dokka (også en anbefalt MC-strekning, fort gjort å gi på litt her ja ). Derfra var planen å kjøre rv 245 langs vestsiden av Randsfjorden, men den viste seg å være stengt et stykke. Måtte derfor kjøre litt videre på rv 33, før jeg tok av til rv 34 og kjørte over Fluberg bru. Jeg vurderte å bare fortsette på østsiden av fjorden og kombinere det med et besøk hos bestemoren min i Fall, men ettersom jeg var så "godt i gang" med kjøringa og var klar for å komme meg hjem ble det rv 245 ned til Jevnaker. Både østsiden og vestsiden av Randsfjorden er forresten markert som anbefalte MC-veier.
På veien hjem i dag kjørte jeg fra det stadig ble mørkere skyer, men jeg fikk ikke mer enn kanskje ti små dråper på meg - omtrent ved "Dødens gård" for å være helt nøyaktig. Da denne ligger helt nedtil rv 245 passerte jeg jo denne på veien, og der var politisperringene fortsatt intakte. Et par random bilder på veien sørover langs fjorden:
Fra Jevnaker ble det rv 241 etterfulgt av E16 med retning Oslo, kun avbrutt av et lite stopp på Sundvollen for en matbit. Klarte omtrent ikke å gå da jeg gikk av sykkelen der, og da jeg sjekket triptelleren hadde det blitt 21 mil non stop på 3 timer.. Veien videre er ikke akkurat så spennende, men jeg fulgte da E16 om Sollihøgda og Skui, før det ble E18 og E6 hjem til Langhus. Dagens etappe ble på 28 mil, og ruta var som følgende:
Til sammen ble turen på 137 mil.
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Her var det masse flotte bilder. Kjenner det kribler i kroppen etter å dra på en lengre tur, har desverre ikke blitt anledning til lengre tur i år. Sommeren fyker avgårde. Desverre er ikke sykkelen i toppslag lengre heller, noe tull med det elektriske.
Men neste år ...............
Men neste år ...............
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Hehe, likte veldig godt det bildt utenfor bibliotektet.
Stor sykkel - Stor sykkel - Stor sykkel -Stor sykkel -Bestemorsykkel (Skal vi råne)?.
Men veldig bra bilder.
Stor sykkel - Stor sykkel - Stor sykkel -Stor sykkel -Bestemorsykkel (Skal vi råne)?.
Men veldig bra bilder.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Takk for bilderos! Jeg hadde en kjempefin tur, og den anbefales virkelig
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 20:27, edited 1 time in total.
- Shotgunrider
- Posts: 73
- Joined: 01 Apr 2008 18:31
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Det Banditbiker sa.
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Flotte bilder og bra reisebeskrivelser. Veldig bra at du legger ut turene dine her, i en blogg er de ikke alltid så lette å finne igjen. Kjørte selv Lærdal-Aurland-Hol forrige uke og kjenner at lysten til å hive seg ut på nok en tur kommer krypende...
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Takk så mye for ros Bare moro å kunne dele opplevelsene mine med dere!
- TheIdanator
- Posts: 50
- Joined: 01 Aug 2008 23:16
- MC: Tenker på å kjøpe meg en Honda Shadow 125, eller en Daelim Daystar.
- Location: Bergen
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Doneren til høgre slår alle syklene deres til sammen
Party like a Countrystar
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Artig å lese og å se dine bilder. Den fazeren din er rå, å se den bakifrå er et kongesyn.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Takk for ros du
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Ja spesiellt når jeanette har klatret oppå med skinndressen Er ikke feil det
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Må vel være enig i at skinndressen er hakket frekkere enn goretexen.. Bare synd den ikke blir brukt så ofte :- *Prøve å skjerpe meg*
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Mange fine bilder og det var artig å se igjen bildene fra turen. Heldig med været var vi også. Burde ikke klage på varmen, men da vi stod i den kolonne køen med fullt ustyr var det helt forferdelig. Vi drømmer om tur til Alpene i år, men har ikke lagt noen kontrete planer ennå.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Langtur over diverse fjelloverganger
Været kan vi absolutt ikke klage på på den turen (spesielt ikke jeg, jeg hadde jo bare sol!), men at det var varmt i kolonnene - jepp!
Driver og tenker på årets turer selv, men først får jeg vel få sykkelen hjem
Driver og tenker på årets turer selv, men først får jeg vel få sykkelen hjem