Budsjett tur nedover 22. aug til 18. sep

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by tshansen »

ashland wrote:Tysken min er ikke den beste, men info brosjyren til sac-cas er i det minste på engelsk :)

Kan se ut som om Sveits er det sånn del legalisert med fri camping, dog over tre grensen. Så lenge enn holder seg unna nasjonalparker osv. Men med litt planlegging og det kartet som er rød/gul/grønn merket burde det gå bra

http://www.sac-cas.ch/umwelt/naturvertr ... ieren.html

https://www.myswissalps.com/forum/topic ... witzerland

https://www.myswissalps.com/forum/topic/camping-in-alps
Meget bra innlegg her ashland... dette var meget matnyttig for min del =D> Her skal jeg studere og sjekke grundig framover. Klarer jeg å leve litt på "loffen" gir det rom til å kunne skeie ut litt ekstra enkelte dager. Kjenner jeg begynner å bli rimelig utålmodig nå... kan godt bli sommer med en gang :-P
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by ojda »

Har du fastsatt ferieukene HrHansen?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by tshansen »

ojda wrote:Har du fastsatt ferieukene HrHansen?
Nei, ikke enda.... jeg har ganske stor fleksibilitet der har jeg sett :thumleft Bare det ikke skjer i ferien til fruen :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by ashland »

tshansen wrote:
ashland wrote:Tysken min er ikke den beste, men info brosjyren til sac-cas er i det minste på engelsk :)

Kan se ut som om Sveits er det sånn del legalisert med fri camping, dog over tre grensen. Så lenge enn holder seg unna nasjonalparker osv. Men med litt planlegging og det kartet som er rød/gul/grønn merket burde det gå bra

http://www.sac-cas.ch/umwelt/naturvertr ... ieren.html

https://www.myswissalps.com/forum/topic ... witzerland

https://www.myswissalps.com/forum/topic/camping-in-alps
Meget bra innlegg her ashland... dette var meget matnyttig for min del =D> Her skal jeg studere og sjekke grundig framover. Klarer jeg å leve litt på "loffen" gir det rom til å kunne skeie ut litt ekstra enkelte dager. Kjenner jeg begynner å bli rimelig utålmodig nå... kan godt bli sommer med en gang :-P
Bare hyggelig :thumleft
Fri camping er ren balsam for kropp og sjel :) Har god erfaring fra det i Norge, først med Amazon og Petit ( en dansk campingvogn fra -60 tallet) i fjor ble det suksess med mc og telt. Det går litt sport i å finne en dertil trivelig og passe plass

Ble litt mer nysgjerrig på dette med fri camping i Alpene. Ser ut til å være forbudt i både Tyskland, Østerrike og Italia. Tyskland har derimot egne regler for å stoppe og hvile om du er trøtt, dermed blir det en gråsone. Dog virker det som om det var mest aktuelt med bil / bobil osv

Mens jeg leste, kom jeg over dette: http://campinmygarden.com/locations
Det tar litt tid før kartet er lastet inn, men der kan du finne meget billig overnatting i hagene til folk, ned til 2€. Ser ut som om du må booke i forhånd
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by tshansen »

ashland wrote:
Ble litt mer nysgjerrig på dette med fri camping i Alpene. Ser ut til å være forbudt i både Tyskland, Østerrike og Italia. Tyskland har derimot egne regler for å stoppe og hvile om du er trøtt, dermed blir det en gråsone. Dog virker det som om det var mest aktuelt med bil / bobil osv

Mens jeg leste, kom jeg over dette: http://campinmygarden.com/locations
Det tar litt tid før kartet er lastet inn, men der kan du finne meget billig overnatting i hagene til folk, ned til 2€. Ser ut som om du må booke i forhånd
Her det dette med telt kommer inn.... slår du opp en tarp over sykkelen og ned på ene siden, og sover under tarpen ved siden av sykkelen går det helt fint i følge lokale helter. Men setter du opp et telt er det plutselig en helt annen sak.

Men ja, jeg kunne godt tenke meg å gjøre meg gode erfaringer på dette feltet, for jeg foretrekker helt klart å kunne slå camp når jeg er klar for å legge meg. Ikke måtte kjøre til en "forhåndsbestemt" plass hver dag.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by tshansen »

Oppdatering

Da kan det se ut som jeg har mest tilgjengelig fri + ferie fra 22 august og helt til 18. september. Mulig jeg kan bytte en vakt eller to til for å få enda en uke, hvis det blir behov. Da får jeg akkurat med meg Grusturen i Øst, før jeg vender snuten nedover og får meg noen gode uker nedover kontinentet. Det er lite som er spikret i stein enda. Er jeg heldig å får med broren min, kan det hende vi svipper innom UK på veien.

MEEEEN, apropos det..... Er det fint å kjøre noe grusveier fra Vår alles kjøre Palma og ned til broen/DK? Tenkte jeg kunne utforske litt grus når jeg likevel var på de kanter og hadde "opplæringen" friskt i minne. Har du Palma, eller andre med peiling hos søta bror, vært behjelpelig med noen ruter nedover der?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Oppdatering

Da kan det se ut som jeg har mest tilgjengelig fri + ferie fra 22 august og helt til 18. september. Mulig jeg kan bytte en vakt eller to til for å få enda en uke, hvis det blir behov. Da får jeg akkurat med meg Grusturen i Øst, før jeg vender snuten nedover og får meg noen gode uker nedover kontinentet. Det er lite som er spikret i stein enda. Er jeg heldig å får med broren min, kan det hende vi svipper innom UK på veien.

MEEEEN, apropos det..... Er det fint å kjøre noe grusveier fra Vår alles kjøre Palma og ned til broen/DK? Tenkte jeg kunne utforske litt grus når jeg likevel var på de kanter og hadde "opplæringen" friskt i minne. Har du Palma, eller andre med peiling hos søta bror, vært behjelpelig med noen ruter nedover der?
Sjekk ut TET! www.transeurotrail.org Vet ikke helt hvordan ruta går, men tipper den går fra Sverige over til Danmark. :thumleft Jeg har egentlig ferie de 2 første ukene i Juni, men lurer på å bare droppe det for å ta de igjen mot slutten av August eller til vinteren igjen da jeg får et "dårlig" mc i år uansett. Mulig jeg får lurt inn noe avspasering vis jeg skal en tur på havet i sommer. Kanskje jeg også tar en tur nedover på den tiden.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by tshansen »

Trondgv wrote: Sjekk ut TET! http://www.transeurotrail.org Vet ikke helt hvordan ruta går, men tipper den går fra Sverige over til Danmark. :thumleft Jeg har egentlig ferie de 2 første ukene i Juni, men lurer på å bare droppe det for å ta de igjen mot slutten av August eller til vinteren igjen da jeg får et "dårlig" mc i år uansett. Mulig jeg får lurt inn noe avspasering vis jeg skal en tur på havet i sommer. Kanskje jeg også tar en tur nedover på den tiden.
Lasta ned GPX filene for Sverige og Danmark nå.... Men må nok plukke med meg noe av det andre de har lagt ut også... konge tips Trond =D> Er du ledig rundt de tidene jeg skal på tur må du ikke være redd for å kaste deg med på tur... det blir bare gøy :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Budsjett tur nedover kontinentet

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Trondgv wrote: Sjekk ut TET! http://www.transeurotrail.org Vet ikke helt hvordan ruta går, men tipper den går fra Sverige over til Danmark. :thumleft Jeg har egentlig ferie de 2 første ukene i Juni, men lurer på å bare droppe det for å ta de igjen mot slutten av August eller til vinteren igjen da jeg får et "dårlig" mc i år uansett. Mulig jeg får lurt inn noe avspasering vis jeg skal en tur på havet i sommer. Kanskje jeg også tar en tur nedover på den tiden.
Lasta ned GPX filene for Sverige og Danmark nå.... Men må nok plukke med meg noe av det andre de har lagt ut også... konge tips Trond =D> Er du ledig rundt de tidene jeg skal på tur må du ikke være redd for å kaste deg med på tur... det blir bare gøy :thumleft
Du kan også ta en kikk på Facebook siden deres, mange som legger ut bilder der! Jeg vet at mange av rutene er veldig utfordrende veger for en 1200GS, men mener på at Sverige skal være greit med de fleste sykler. Rutene blir også oppdatert med tiden vis veger blir stengt osv..

Jeg gir ifra meg lyd vis jeg skal nedover. :thumleft En budsjettur passer fint nå. :thumleft
Post Reply