Nyttig info ved kjøring i kolonne

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Nyttig info ved kjøring i kolonne

Post by Juliet »

Jeg vil slippe frem den sykkel bak meg som vil "klatre" fremover i kolonnen jeg da, er det galt?? Jeg legger meg til høyre spor for å slippe frem og så tilbake på min plass....det er ikke snakk om å ligge på hvitstripa, bare et øyeblikks hensyn til en som vil forbi.
Image
Vennlig hilsen Juliet
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: Nyttig info ved kjøring i kolonne

Post by Bimma »

Josie wrote: er det veldig mange sykler, er det ofte sånn at man har to tre som kjører lenger fram og sperrer større sideveier, slik at ikke biler forviller seg inn i rekka fra sida. blir litt hardere kjøring på dem, siden ofte må ta igjen rekka og komme seg foran igjen.
Jeg elsker jobben med å sperre sideveiene. Da får jeg kjøre slalom mellom alle syklene på vei framover til plassen i front og neste store sidevei.... \:D/
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Nyttig info ved kjøring i kolonne

Post by Josie »

Juliet, men det lager ugreie i rekka. Ligger du til venstre og sliepper en forbi, blir hans plass til venstre og din til høyre, og da må de bak rette seg inn etter det. derfor ligger man på en plass og har en rekkefølge på syklene. de som vil "klatre" er som oftest sykler som ikke hører hjemme i rekka, og de får greie seg sjøl
det er jo som oftest et gjeng som kjenner hverandre som kjører i ei rekke slik. er det mangesykler som skal samme vei, men som ikke har noe med hverandre å gjøre, blir det mer solo-kjøring, i et slags sikksakk mønster, og da blir kjøring som du sier greit nok,
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Nyttig info ved kjøring i kolonne

Post by Juliet »

Ok, I see :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: Nyttig info ved kjøring i kolonne

Post by Prookie »

Jeg har et foto liggende et sted, i papirformat, fra en eller annen MC-dag hjemme i Tromsø på 90-tallet...
I Tromsø har de MC-dagen første lørdag i juni hvert år. Nesssssten uansett værforhold.
Det er slett ikke alltid det er fritt for snø i fjellsider og nabolag, for å si det pent.
Men bildet er stilig, så jeg må nesten se om jeg kan få overført det hit... :-)
- Rookie on pRrreciousss -
Post Reply