[Tyrigrava] Det er søndag.

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
lgbekk

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by lgbekk »

Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe i Mc-forumet nå. Men så plutselig fikk jeg lyst til å stikke innom.
Årsaken er at jeg endelig har fått besøkt denne mye omtalte Tyrigrava.
Vi som har "støttehjul" møttes der lørdag 30. august. Siden vi hadde valgt "feil dag" så tipper jeg at ingen
av dere så oss der. I stedet var det et lite van-treff der den dagen. Men nok om det.
Skulle noen ha lyst til å lese litt og kikke på noen bilder så kan dere stikke innom her:
http://trikeforum.datafrik.com/viewtopic.php?t=316
Kanskje noen av dere kjenner igjen de hyggelige mc-førerne som slo følge med oss?
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Scotty »

lgbekk wrote:Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe i Mc-forumet nå. Men så plutselig fikk jeg lyst til å stikke innom.
Årsaken er at jeg endelig har fått besøkt denne mye omtalte Tyrigrava.
Vi som har "støttehjul" møttes der lørdag 30. august. Siden vi hadde valgt "feil dag" så tipper jeg at ingen
av dere så oss der. I stedet var det et lite van-treff der den dagen. Men nok om det.
Skulle noen ha lyst til å lese litt og kikke på noen bilder så kan dere stikke innom her:
http://trikeforum.datafrik.com/viewtopic.php?t=316
Kanskje noen av dere kjenner igjen de hyggelige mc-førerne som slo følge med oss?
ah, dere så jeg kjøre oppe ved måna(oppe ved heer ovenfor drøbak), vet ikke om dere kom fra tunnelen eller nesodden, men hilse-hånda spratt fort ut for begge. Stilige sykler! :)
lgbekk

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by lgbekk »

Er ikke så lokalkjent der, men vi kom fra Nesoddtangen via Fagerstrand ned til Drøbak....
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by SoloTwin »

Tror ikke jeg kjente noen der nei...
Staselige sykler, ja! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
lgbekk

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by lgbekk »

SoloTwin wrote:Tror ikke jeg kjente noen der nei...
Neida, jeg vet ikke om de pleier å være på Tyrigrava, men god lokalkjennskap tydet på at de i hvertfall hadde tilhørighet i området.
SoloTwin wrote:Staselige sykler, ja! :D
Takk for det! Trike er trike og mc er mc, forskjellene er store og meningene mange.
Vi holder nå stort sett på med vårt og har det trivelig. Samtidig ser det ut til at motforstillingene mot triken gradvis avtar. Så hvem vet....? det kanskje kan bli flere besøk på Tyrigrava også etterhvert.
Trivelig sted med motortradisjoner langt tilbake i tid.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Ulvinnen »

Så flott å få se bilder av trikene deres!

Jeg kunne godt tenkt meg å se dem i virkligheten også, så neste gang dere skal til Grava, må du fortelle det på forhånd.
Det at dere har et ekstra hjul, hindrer dere ikke i å stille på Grava på en onsdag. Dere er hjertelig velkomne, møt gjerne opp på Ryen først.
lgbekk

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by lgbekk »

Vi bor spredt over store deler av østlandet.... Men jeg vet en eller to som har vært innom der et par ganger.
Har nok bare stått på bussholdeplassen og kikket litt. Hvem vet...? vi får se ;-)
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Kli »

Noen som tar en tur ut til grava på søndag? Regner med at jeg ta en tur mellom 12.00 og 13.00 Været ser ut til å bli bra :D
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Galilee »

Jeg skal dit...etter en tur til Lillestrøm i 12-13 tia først.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Kli »

Jeg var en tur på grava klokken 12.45 og kjørte videre ca 13.40 Var ikke noen kjente forumister å se der. For øvrig lite mc folk der i dag.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by SoloTwin »

Neida Kli, synes det var greit besøkt i dag jeg. ;)
Var der vel rundt 14.30 og det var adskillig flere folk der i dag enn det var for et par tre søndager siden, for da var jeg der alene. :lol:

Synd dere hadde reist...
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Galilee »

ca 20 sykler i 4-tia.
igjen gs-er i massevis. Er bmw bare til søndagsbruk?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Kli »

SoloTwin wrote:Neida Kli, synes det var greit besøkt i dag jeg. ;)
Var der vel rundt 14.30 og det var adskillig flere folk der i dag enn det var for et par tre søndager siden, for da var jeg der alene. :lol:

Synd dere hadde reist...
Hei Solo :D ....ja det var nu som pokker hadde jo vært gøy å tatt en liten tur. Kjørte hjem etter at jeg forlot grava. Får se hva som skjer kommende søndag da :)
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by SoloTwin »

Det er et mulig 40-års lag som skal feires den lørdagen, så det spørs på formen... Men om det er blir utsatt og været er bra så skal du ikke se bort fra at jeg dukker opp et sted rundt ett-to tiden eller noe. :)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Kli »

Var på grava 13.30 i dag, var ganske bra med folk der.

Strålende flott vær og det ble etter en kopp kaffe en fantastisk fin tur sammen med Solo, Bimma og Fidel. Takk for turen, alltid hyggelig å få bli med dere på en liten tur. Og som vanlig må man være skikkelig skjerpet for å holde følge med disse utrolig dyktige MC damene 8)
Nå skal det sies at Fidel styrte mye av tempoet......og han vet også å kjøre MC for å si det slik :lol:

Vi kjørte på meget svingete veier, ble aktiv kjøring i flere timer.....utrolig gøy og lærerikt for en fersking som meg :D

Gleder meg til å se video fra turen, Fidel hadde påmontert videokamera på sin sykkel =D>
Post Reply