[Tyrigrava] Det er søndag.

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Bimma »

Kli wrote:
SoloTwin wrote: Kjøre "Follo" runden i dag. Flott vær, masse svinger (fikk noen ekstra repetisjoner som ikke var kalkulert inn) og bra med sosialt samvær.
(Husker du svingene vi tok en gang når du akkurat hadde fått lappen Shorty? Det var et av veistykkene vi kjørte i dag. ;))

De som satt på grava var;
Kli, SBtouring, Ma...(hva var navnet igjen??? ), en kommende Buddies mcíst, Bimma og meg.
Men siden SBtouring og M... kom fra Sandefjord ++ så hadde de behov for litt hvile, en dusj etc, så da var vi fire som kjørte tur.

Vi tok runden Drøbak, Hvitsten, Son (kaffe, is etc) Vestby (bensin og jordbær), Kroer, Hobøl, Elvestad, Tomter og avsluttet med kaffe hjemme hos oss, før Bimma måtte sette nesen hjem for litt bursdagsselskap.
Gratulerer med dagen Bimma!!!! Håper du får masse kaker og gaver i dag!

Jeg er ikke helt kjent på veiene enda så jeg blandet sammen noen avkjøringer så vi fikk noen repetisjoner av en liten veistrekning, men den hadde nydelige svinger så det ble ikke kjedelig av den grunn. ;)

Takker alle for turen og ønsker alle god sommer til etter ferien, og håper vi kan gjenta turen en annen dag. :D

Bilder kommer i bloggen.
Takk for en fantastisk flott tur i dag! Fikk virkelig erfare at to av forumets flotte damer virkelig kunne det å kjøre MC på svingete veier =D> Hadde mer en nok med å henge på :smt023 (Solo Twin og Bimma)
Ble en meget hyggelig dag med is, kaffe, brus og en liten pause på en flott bryggekant et sted. Så avsluttet vi dagen med en god kopp kruttstærk kaffe hjemme hos Solo Twin :D

Håper vi kan få til en slik tur etter ferien, ønsker dere alle en riktig god sommer og ferie.

Igjen GRATULERER med dagen Bimma, håpe kaka var god og at du berget jordbærene :D
Hei folkens, tusen takk for artig tur og flott selskap på søndag. \:D/ (er litt treig med å skrive her, men, men.. Bedre seint enn aldri er det visst noe som heter.. 8) :lol:
Dette var en runde jeg godt kunne tenke meg å gjenta senere, men Solo_Twin, da må du guide oss igjen. Tror neppe noen av oss finner veien på egenhånd, regner med at du finner fram ved første forsøk neste gang... :lol:

Jeg rakk ikke hjem til avtalt tid, og jordbærene var bare nesten hele. men de smakte uansett like godt... hehe. Og kaka var kjempegod. =D>

I bloggen min ligger det et par bilder fra turen http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23 ... &start=270 \:D/

JEG ØNSKER DERE ALLE EN FORTSATT FLOTT SOMMER \:D/
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Furre »

Noen som skal dit idag?
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Kli »

Jeg hiver meg på sykkeln om ca 30 min og svinger da en tur innom TG.
Gixxerman

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Gixxerman »

Var der kl13 til 13.30 kanskje. Orker ikke sitte der i timesvis, så da kjørte jeg meg heller en rolig tur med flere stopp. Neste stopp Nesoddtangen hvor jeg satt og nøt bølgeskvulp og tok livet med ro. Så ble Sætre neste stopp, før jeg vente himat.
User avatar
KristianW
Posts: 82
Joined: 06 Aug 2008 12:55
MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT)
Location: Oslo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by KristianW »

Jeg kjørte forbi grava i går og i dag - men er såpass fersk (og sjenert) at jeg ikke turte stoppe :oops:

Det kommer seg vel etter hvert...
--
Kristian
Hoggen
Posts: 22
Joined: 13 Mar 2008 16:31
MC: Yamaha 1996 mod, YZF 600r
Location: Oslo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Hoggen »

Hehe jeg har heller ikke vært der ennå. Si ifra neste gang så kan vi dra ditt sammen da vettu:)
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Prookie »

Føler med deg, KristianW.
Tenkte på å kjøre tur til Grava nå søndag jeg også, men havnet andre steder ...
Med bedre tid til rådighet, burde Grava-besøk fint kunne kombineres med Øyeren rundt! :-)
Men jeg vil også helst bli litt mer stødig først, særlig når man skal manøvrere lille trille rundt blant ørten andre sykler og helst ikke drite seg ut mens så mange erfarne motorsyklister ser på.... *flire*
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Galilee »

Prookie wrote:.... og helst ikke drite seg ut mens så mange erfarne motorsyklister ser på.... *flire*
Det er sannsynligvis like mange uerfarne som erfarne motorsyklister på Grava (og alle de erfarne har vært uerfarne en gang). Hvis dere synes det blir mye på en gang, så er det bare å møte på Esso ryen først.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Prookie
Posts: 181
Joined: 25 Jun 2008 01:10
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...
Location: Skedsmo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Prookie »

Og kjøre utover i kolonne og sånn?
Og satse på å huske alle de tegna som kan komme til å dukke opp foranfra, og samtidig unngå å kjøre inn i sykkelen foran?
Er du gæern? Skuuuuummelt!! :shock: :lol:
- Rookie on pRrreciousss -
User avatar
KristianW
Posts: 82
Joined: 06 Aug 2008 12:55
MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT)
Location: Oslo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by KristianW »

Prookie wrote:Føler med deg, KristianW.
Tenkte på å kjøre tur til Grava nå søndag jeg også, men havnet andre steder ...
Med bedre tid til rådighet, burde Grava-besøk fint kunne kombineres med Øyeren rundt! :-)
Men jeg vil også helst bli litt mer stødig først, særlig når man skal manøvrere lille trille rundt blant ørten andre sykler og helst ikke drite seg ut mens så mange erfarne motorsyklister ser på.... *flire*

Marerittet er å rulle inn på parkeringsplassen, velte sykkel og ta med seg HELE rekka i samme slenge :D

Nei, vi får se ann været i morgen og kanskje ta ett rookie treff først :)
--
Kristian
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by erazar »

rookietreff ja,, kan vi som har kjørt litt sykkel, men ikke kjørt til grava også slenge oss på ett "rookietreff" så kan vi prøve å lese skilter på vei ut sammen \:D/
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by SoloTwin »

Dere får komme på grava i morgen søndag.
Søndager pleier å være fine dager å møte opp på grava på.
Men det nytter ikke å være sjenert altså. ;)
Det er nærmest en forventning at man prater med folk, enten man kjenner dem eller ikke.
Og mc folk er HYGGELIGE! :D

Jeg skulle inn her for å si fra at jeg skal på grava i morgen, og snakke litt med folk før jeg evt finner på å kjøre tur med en eller flere kjente eller ukjente. :)

Jeg regner med å være der ca mellom 12-13 og en liten pratetid fremover før jeg setter meg på sykkelen for å kjøre til ingensteds hen.

Bare for å ha informert om det liksom... :roll:

Er det noen herfra som vet hvem det er eller kjenner meg igjen så blir jeg sur om dere ikke tar kontakt med meg. [-(
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Gixxerman

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by Gixxerman »

Hæ, hvem er du :lol: ;-)
User avatar
KristianW
Posts: 82
Joined: 06 Aug 2008 12:55
MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT)
Location: Oslo

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by KristianW »

Grava idag ble byttet med tur til Hamar i går, retur til Oslo idag. Fin tur men returen ble litt hemmet av regnvær og mye kø.
--
Kristian
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: [Tyrigrava] Det er søndag.

Post by SoloTwin »

;)

___________

Haha. Det er det snåleste jeg har opplevd;
Til tross for bra vær (grått med tørt og fint ellers) så var jeg den eneste som var på grava kl. 14.00.

Jeg kom sent av gårde da jeg måtte gjøre noen ærend først, men jeg ble temmelig overrasket da det ikke var annet enn tre-fire amerikanere og en og annen privat bil der.
Jeg satt der så lenge det tok å få i seg "pulveriserte" caffe latte´n, før jeg satte meg på sykkelen og kjørte hjem. Ikke helt inspirert kan man si...
Da kom det et par som øvelseskjørte, og ellers så jeg kun én sykkel på veien mellom hjemmet og grava.

Men det gjorde ikke noe særlig, da hodet mitt var i arbeidet jeg utfører hjemme likevel så jeg ville vel egentlig bare hjem igjen og få fullført.
Men et godt forsøk fra min side. Må jo finne noe å løsrive seg med. Må gjøre noe annet enn bare tenke jobb. :)

Får håpe på bra vær til onsdagen også da.
Men i dag skal vi hente Quotaen til Fidel! =D>
Spøkelset er fordrivet og han gleder seg til å kjøre den sterkt savnede sykkelen igjen. :D
Skal bli godt å få den i garasjen igjen. :D

Så blir det Italiensk treff til helgen. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Post Reply