Swedish Bikemeet - noe å dra på?

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Swedish Bikemeet - noe å dra på?

Post by Dentist »

Har fått tilbud om å bli med på Swedish Bikemeet neste helg (10-12/6) i High Chapparal.

Er det noen som har vært på dette treffet før? Synes det virker som ett for stort treff egentlig... 10-15 000 sykler/personer!

De treffene jeg dro på før i tiden, var vel mer "intime" treff, hvor alle har snakket med alle innen de drar igjen (med unntak av da jeg var på Grimstad treffet i 93 - da var det vel iallefall 1000 personer på campingen..)

Men treffet i seg selv virker jo morsomt, så uansett burde det jo bli en opplevelse hvis jeg drar... har ikke 100% bestemt meg enda.

Flere her som skal dit?

http://www.swedishbikemeet.com
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Hadde det vært nærmere meg så SKULLE jeg dratt... en fin annledning til å se masse sykler, snakke med mye nye folk... er garantert en opplevelse du kommer til å huske.. ta litt bilder da, så jeg også kan få se hvordan det var :D
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Vært utrolig morsomt, men om jeg har anledning er mer tvilsomt...

Har noen på arbeid som har vært der, samt broren til kompisen min har vært og lurte på om vi ville være med... Det er jo avstanden som gjør at jeg antagelig ikke får anledning...

De påstår det er utrooolig bra, og etter hva jeg har hørt så bør du hive deg på... :wink:
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Det ser ut som jeg kommer til å dra. Har begynt å planlegge litt og ordne ting&tang. Må skrape sammen litt cash... hadde bare treffet vært ei uke senere... da hadde jeg hatt feriepengene :roll:

Trolig har de andre ordnet en "følgebil" som skal ha med seg all bagasje, så tankveska er alt jeg kommer til å ha på syklen - det er jo kjekt.
Vet ikke hvor mange vi blir enda som kjører i følge på torsdag. Håper på fint vær iallefall!


Bare ett (dumt?) spørsmål; må du ha "grønt kort" i Sverige? (Internasjonalt forsikringsbevis eller hva det nå er...)
Pass og andre papirting trengs vel heller ikke... :P

(ikke mobb meg... har ikke vært i Sverige med kjøretøy på mange år... :roll: )
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Er vel snakk om en viss periode du oppholder deg utenom norsk veier. Du skal bare på det treffet der og hjem, og da antar jeg at forsikringen din gjelder. Noen andre med kunnskap om slikt må nok ty til verks her. Er du i tvil, ta kontakt med ditt forsikringsselskap(plag dem litt) :D
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Da er det meste spikra. Vi blir ca. 20 sykler som kjører i følge fra Kongsvinger og til treffet. En skal kjøre kassevogn med all bagasje, og vi har med oss en svær grill (halv tønnesak)

Jeg har rota frem alle campingsaker og stæsj. Syklen er gått gjennom, sjekka olje, smørt og sjekka kjede, bremser, osv...

Mangler bare å få på Sigma sykkelcomputeren jeg har kjøpt.
Og så skal jeg kjøpe meg ny hjelm i morgen.

Gleder meg! :D

Håper bare på bra vær nå da... :?
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Ja, da er jeg på Swedish Bikemeet! Sitter på internett cafeen der og skriver dette.

Er litt sliten idag (av naturlige årsaker... :P ). Vi kom frem hit kl 20 på torsdag kveld etter en fin tur i knallvär! Var også bra vär igår, men idag har det regnet endel fra morgenen av.

Er ubeskrivelig mange sykler og mennesker her. Kan iallefall si at jeg ikke angrer på at jeg dro hit! Har tatt ca. 300 bilder hittil så jeg skal få de på nett når jeg er hjemme igjen.

Har ikke så mye mer og si om dette enn at det er en ubeskrivelig opplevelse!
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja har hørt bare skryt om det treffet ja. Blir spennende å se bildene. Ta noen bilder fra premie utdelingen da.. 8)
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Har lagt ut noen bilder nå. Smakebiter i denne tråden og fullt album med 98 bilder her!
Post Reply