Rekruttering til mc treff!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
kawakz650
Posts: 8
Joined: 05 May 2005 11:46
Location: Sørlandet
Contact:

Rekruttering til mc treff!

Post by kawakz650 »

Treffsesongen er i full gang, og i helga ble det masse morro!

Som regel er jeg en av de yngste deltakerene som kjører på mc treff, og i tillegg til å være jente finner jeg ikke mange andre i min situasjon.

Så diskusjonen altså:

Hvordan kan vi rekruttere yngre folk til å dra på treff? Vi vet jo alle at rekrutteringen synker og de som drar på treff er som oftest de samme gamle. Gjennomsnitsalderen blir jo bare høyere og høyere...........

Mc lappen er en stor prioritet for dem som går inn for det. Lappen koster jo penger og som oftest så er det bil som kommer forran- for dette er jo mest praktisk. Så penger er en av grunnene.

For å ikke snakke om forsikringene, hvor høye de er på unge folk.
Men på en annen side så er det bare å velge rett mc som ikke har så høy forsikring..............

Selv startet jeg med en Kawasaki z 500- 1981 modell, nå er jeg oppe i 650 fra 1979 og er kjempefornøyd!

Er det noe vi kan gjøre? Kunne godt tenke meg å se litt flere på min alder (81 modell) :)
Lev livet mens man kan!
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Ja, du har helt rett...
Det er vel noen "yngre" her inne som har motorsykkel som kanskje kunne svart for seg?
Nå føler ikke jeg meg gammel ;) og har saktens ikke tenkt over at det få under ... 30??? som er på treff...

Noen her inne i den "rette alder" som kan fortelle oss hvorfor det evt er slik? :roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Det er vel kanskje ikke "kult" nok å dra på treff for de som akkurat har fått lappen og kanskje egen sykkel... Mulig det er fordi det nettopp er veldig få unge som drar på treff i utgangspunktet?

Jeg veit ihvertfall at jeg skal på masse treff i sommer! Hadde håpet på å få dratt på treffet i Harstad tilogmed!
Men vente på lappen først, håper ikke det tar lange tiden før jeg ser dere på ett eller annet treff!
(82mod.)
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Vel, hvis du skal ha yngre folk på treff, så må det være litt action. Litt dragging og triksing osv.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

helt klart, men bare se hvordan det går på street-meet, sivil politiet 'oppfordrer' andre unge råtasser til å burne, ved å ruse motoren og leke epplekjekke, ikke det at jeg har sett sivil mc snut akkurat :lol:
selv er grava på onsdager nok treff for meg :wink:
Motorstar
Posts: 19
Joined: 16 May 2005 14:07

Post by Motorstar »

Hei, Fikk MC-lappen i fjor og kjenner rett og slett ingen andre som kjører sykkel. Hvis jeg blir mer eller mindre kjent med noen artige skruer rundt min alder som kjører og stiller til treff så vil jeg ta turen også.
ENDURO ZS 200
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Hvor gammelt er ungt folk? Jeg fikk sykkelen min i fjor... litt seint... en 125cc p.g.a. at jeg kun hadde A1... men fikk A nå i Januar.... kommer ikke tilmed å kjøpe ny sykkel ettersom størrelsen på sykkelen passer til størrelsen på meg.. kun eventuelt å sette inn en 250cc motor savner litt flere hester. Jeg kjenner ingen som har sykkel... har sjekket noen av klubbene.... men der er gjennomsnittsalderen høy... Høyere en jeg kunne tenkt meg, selvom jeg ikke er noen ungdom lenger.. Så til den andre enden... da er de fleste som har nyanskaffet seg en lettmotorsykkel(tung) (med all respekt) for unge.. ikke det at man ikke kan prate skit og motor med dem, men har følgt litt med rettsaken mot Michael Jackson og vil ikke komme opp i samme situasjon... tenker på hva kjæresten ville si hvis jeg hadde dratt hjem.... "Hei dette er Petter han er 16 år.. vi skal ut en tur..."
Du trenger bare 1
kawakz650
Posts: 8
Joined: 05 May 2005 11:46
Location: Sørlandet
Contact:

Ungt fok....

Post by kawakz650 »

33.R.P.M. wrote:Hvor gammelt er ungt folk? Jeg fikk sykkelen min i fjor... litt seint... en 125cc p.g.a. at jeg kun hadde A1... men fikk A nå i Januar.... kommer ikke tilmed å kjøpe ny sykkel ettersom størrelsen på sykkelen passer til størrelsen på meg.. kun eventuelt å sette inn en 250cc motor savner litt flere hester. Jeg kjenner ingen som har sykkel... har sjekket noen av klubbene.... men der er gjennomsnittsalderen høy... Høyere en jeg kunne tenkt meg, selvom jeg ikke er noen ungdom lenger.. Så til den andre enden... da er de fleste som har nyanskaffet seg en lettmotorsykkel(tung) (med all respekt) for unge.. ikke det at man ikke kan prate skit og motor med dem, men har følgt litt med rettsaken mot Michael Jackson og vil ikke komme opp i samme situasjon... tenker på hva kjæresten ville si hvis jeg hadde dratt hjem.... "Hei dette er Petter han er 16 år.. vi skal ut en tur..."
Ungt folk, ja hva er det?

Selv fyller jeg 24 i år........... men alt innen + - 5 år....

På sist treff møtte jeg 2 i fra østold. Far og sønn på tur. Sønnen hadde lett mc etter som jeg husker, tror han var rundt en 17 år? Syntes det er tøft jeg! Før var det vell også premie for lengst kjørte lett - vekter på treff?

Etter som jeg har forstått var det slik ting foregikk i gamledager..... rekrutteringen var helt anderledes....
Lev livet mens man kan!
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Født '77 så jeg er kanskje i litt vanskelig alder....
skal jeg forholde meg til de eldre, de vise og tre inn i de voksnes rekker.... ELLER... skal jeg forholde meg til de unge, de hippe og tviholde på gamle minner, prøve å leve om igjen mine beste år i skyggen av en livsklokke som tikker og går....?
Kunne også brukt en rommelig gryte og rørt ut altsammen i 3 liter vann, latt det småkoke i 10 minutter og tilslutt drysset over med persille og servert det med flatbrød og smør.
Du trenger bare 1
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Gi meg et førerkort på MC og en sykkel å kjøre så er jeg rekruttert! ;)
Death Is The Road To Awe.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

får ikke igjen lappen til denne sesongen, men neste sesong, er da 20, stiller gjerne til treff jeg, men kjører ikke land og strand da... og bør være noe mer enn å treffes på en parkplass eller noe hvis d er et stykke borte ...
kawakz650
Posts: 8
Joined: 05 May 2005 11:46
Location: Sørlandet
Contact:

Post by kawakz650 »

33.R.P.M. wrote:Født '77 så jeg er kanskje i litt vanskelig alder....
skal jeg forholde meg til de eldre, de vise og tre inn i de voksnes rekker.... ELLER... skal jeg forholde meg til de unge, de hippe og tviholde på gamle minner, prøve å leve om igjen mine beste år i skyggen av en livsklokke som tikker og går....?
Kunne også brukt en rommelig gryte og rørt ut altsammen i 3 liter vann, latt det småkoke i 10 minutter og tilslutt drysset over med persille og servert det med flatbrød og smør.
Jeg mente ikke akkurat at "gammeltfolk" er alle utenom + - 5 år, hehe

Jeg trives godt med de fleste på treff, og så lenge man rekrutterer i det hele tatt så er det kjempebra! De "yngste" er vell på din alder, i hvertfall dem jeg går sammen med på treff..............

Alt kommer vell ann på hvordan du har det innvendig? Føler du deg ung eller gammel? Har en romboer her som ikke har så langt til å fylle 40, han stortrives med oss ung folk! Så velg og vrak...........
Lev livet mens man kan!
kawakz650
Posts: 8
Joined: 05 May 2005 11:46
Location: Sørlandet
Contact:

Post by kawakz650 »

Wright wrote:får ikke igjen lappen til denne sesongen, men neste sesong, er da 20, stiller gjerne til treff jeg, men kjører ikke land og strand da... og bør være noe mer enn å treffes på en parkplass eller noe hvis d er et stykke borte ...
Hei og hå....

Mc treff er veldig sosialt......... og foregår en hel helg. Kommer på fredag og reiser hjem med fyllenerver på søndag (hehe noen av oss, heldigvis ikke så ofte meg). Sover i telt og live musikk ofte på lørdagskvelden.
Kunne jeg velge å gå ut på byen eller å dra på treff, definitivt ikke vanskelig å velge! På treff går man sammen med venner og mennesker som har samme hobby. Kan aldri si jeg ha følt meg uønsket når jeg har kommet til et bål utpå natta med mennesker jeg ikke kjenner.....

Bra miljø!
Lev livet mens man kan!
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Hvordan kan du få fyllnerver når man drikker seg ut på fredagskvelden, og "bare" reparer utover lørdagen? ;)
:lol:
Vår filosofi (i klubben i allefall) er å slutte å drikke ved 8-tiden lørdag kveld, for å være kjørbar og i form til søndagen. (Ikke alle som klarer å slutte å drikke ved åttetiden da men.) :lol:
Det er liksom fredagen som er den "store" dagen da, mens lørdagen derfor blir noe amputert. BURDE være slik i allefall. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Hvis dere trenger flere yngre på treff kan dere se litt på denne video'n..
Dette er moped/125, men det er ikke så forskjell på 16/17åringer og 18åringer.

http://www.aprilia-rs.net/fmv4.mpg
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Post Reply