Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
Bjerknez

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:Hm... så dere tar ikke med dere Aursjøveien på vei oppover? :-k

http://www.visitaursjovegen.no/?div_id=1&pag_id=1
Har dårlig erfaring med den :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

mekkern wrote:Hm... så dere tar ikke med dere Aursjøveien på vei oppover? :-k

http://www.visitaursjovegen.no/?div_id=1&pag_id=1
Var inne på tanken helt i starten av tankeprosessen men det forsvant i dimman :)
Skal absolutt vurderes men da foretrekker jeg at det er tørt og at det har vært tørt vær ett par dager i forkant.
I såfall så blir det å kjøre over Surnadal til Orkanger via sambandet Kvanne-Rykkjen (Fv670/Rv65)
Takker for innspillet :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

2 spørsmål til @Jhn, vurderer han kompisen din å bli med på turen til sommeren, og har du fikset lekkasjen på slavepumpa til clutchen? :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:2 spørsmål til @Jhn, vurderer han kompisen din å bli med på turen til sommeren, og har du fikset lekkasjen på slavepumpa til clutchen? :)
Ja, han gjør det men har ikke fått avklart ferien.
Clutchen? ... nei har ikke kommet så langt enda. Må vel snart begynne å tenke på det.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:2 spørsmål til @Jhn, vurderer han kompisen din å bli med på turen til sommeren, og har du fikset lekkasjen på slavepumpa til clutchen? :)
Ja, han gjør det men har ikke fått avklart ferien.
Clutchen? ... nei har ikke kommet så langt enda. Må vel snart begynne å tenke på det.
Det finnes rep-sett å få kjøpt :thumleft
https://www.ebay.com/itm/Clutch-Slave-C ... VR&vxp=mtr
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Flattop »

DrGreve wrote:
mekkern wrote:Hm... så dere tar ikke med dere Aursjøveien på vei oppover? :-k

http://www.visitaursjovegen.no/?div_id=1&pag_id=1
Var inne på tanken helt i starten av tankeprosessen men det forsvant i dimman :)
Skal absolutt vurderes men da foretrekker jeg at det er tørt og at det har vært tørt vær ett par dager i forkant.
I såfall så blir det å kjøre over Surnadal til Orkanger via sambandet Kvanne-Rykkjen (Fv670/Rv65)
Takker for innspillet :thumleft
Som sagt her så er Aursjøvegen et meeget kurant innslag.
Bestemmelsen trengs ikke taes før enn dere kommer inn mot Vestnes/ferge mot Molde.


Da er det enten høyre over brua til Åndalsnes, Isfjorden, Eresfjord, Eidsvåg og nesten til Sunndalsøra.

Over Aursjøvegen og så til Oppdal... eller andre snedige plasser nord for her.

Eller som du har beskrevet tidligere, ferge til Molde og så bortetter.

Tidsforbruk fra Sulesund fergekai til Sunndalsøra er noe over tre timer.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Flattop wrote:
DrGreve wrote:
mekkern wrote:Hm... så dere tar ikke med dere Aursjøveien på vei oppover? :-k

http://www.visitaursjovegen.no/?div_id=1&pag_id=1
Var inne på tanken helt i starten av tankeprosessen men det forsvant i dimman :)
Skal absolutt vurderes men da foretrekker jeg at det er tørt og at det har vært tørt vær ett par dager i forkant.
I såfall så blir det å kjøre over Surnadal til Orkanger via sambandet Kvanne-Rykkjen (Fv670/Rv65)
Takker for innspillet :thumleft
Som sagt her så er Aursjøvegen et meeget kurant innslag.
Bestemmelsen trengs ikke taes før enn dere kommer inn mot Vestnes/ferge mot Molde.


Da er det enten høyre over brua til Åndalsnes, Isfjorden, Eresfjord, Eidsvåg og nesten til Sunndalsøra.

Over Aursjøvegen og så til Oppdal... eller andre snedige plasser nord for her.

Eller som du har beskrevet tidligere, ferge til Molde og så bortetter.

Tidsforbruk fra Sulesund fergekai til Sunndalsøra er noe over tre timer.
Hvis været er bra så er det godt mulig det blir Aursjøveien men da tror jeg at jeg foretrekker å ta ferge til Molde og så kjøre over Hjelset-Eidsvåg bare for å få variasjon. Har kjørt flere ganger rundt Isfjorden og over Sølsnes-Åfarnes :)
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Flattop »

Skjønner den.

Nå må det også sies at Aursjøvegen er finest fra nord til sør.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Flattop wrote:Skjønner den.

Nå må det også sies at Aursjøvegen er finest fra nord til sør.
Har tenkt ut en plan B hvis været slår seg vrang. Det er nå en gang slik at hvis det er dårlig vær på ene siden av Langfjella så er det som regel bedre på andre siden. Derfor er planen å kjøre på østsiden sørover og vestsiden nordover. Er ikke været med oss så snur vi bare ruten og da blir det Aursjøveien fra nord til sør :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Nå er det bare en mnd igjen av den verste vinteren og to mnd til vi begynner å kjenne at det våres, men i april kan man jo oppleve 3 årstider bare på en dag :)
Men normalt skal jeg ha kjørt de første famlende milene i midten av april :thumleft
Jeg kjenner at jeg begynner å glede meg til at sesongen starter og med Nord-Norgeturen 2016 og forrige års tur med trivelige kjørekompiser i minnet er jeg sikker på at også årets tur blir like trivelig, så jeg gleder meg.
Ruten jeg har skissert er bare ett forslag og hvis noen som har tenkt å bli med har andre forslag så er det lov å komme med de, jeg kjører hvor det skulle være, bare det er i Norge (og til nød Sverige :) )
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Det var den 23.06. fra Korgen?
Jeg sitter nå og prøvebooker ferger. Slik det ser ut nå, blir det Rīga-Stockholm torsdag 21.06. med landing i Stockholm 22.
Hvis jeg ikke rekker opp til Korgen (100 mil) den dagen, hvor er evt 1. stoppested planlagt. Sånn ca?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Det var den 23.06. fra Korgen?
Jeg sitter nå og prøvebooker ferger. Slik det ser ut nå, blir det Rīga-Stockholm torsdag 21.06. med landing i Stockholm 22.
Hvis jeg ikke rekker opp til Korgen (100 mil) den dagen, hvor er evt 1. stoppested planlagt. Sånn ca?
Tanken var at vi skulle møtes i Korgen på kvelden fredag 22 til en god middag og avreise den 23 på morran men rekker du det ikke så området Østersund ett greit delmål. Så er det jo avhengig av hvilken vei du tenker å ta inn i Norge?

Du har jo over Gaddede-Storlien til Grong og E6 nordover til Korgen. Da anbefaler jeg at du kjører gamleveien over Korgfjellet :thumleft

Eller kjøre E45 fra Østersund til Storuman og følge E12 til du møter vei 1116 midt mellom Tarnaby og Hemavan (Rv73 på norsk side) og tar Villmarksveien til Korgen fra Hattfjelldal. Da får du kjøre Villmarksveien begge veier :)

Eller ta E12 hele veien fra Storuman til Mo i Rana og E6 til Korgen.

Ellers så finnes det snarveier kombinert med E4. Følg E4 helt opp til Nordmaling og ta vei 353 via Bjurholm til Lycksele og så E12 videre. Da kan du velge en av de alternativene over videre til Korgen :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Ja, får se. Onsdag fra Rīga var mest prisgunstig. Planen var da "raka vägen" på E4/E12 og over Umbukta om jeg rekker det. I '16 kjørte jeg jo de 117 milene direkte til Rognan og slo ut bremseflapsene kl fempåmidnatt på flystripa på Rognan international airport :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Ja, får se. Onsdag fra Rīga var mest prisgunstig. Planen var da "raka vägen" på E4/E12 og over Umbukta om jeg rekker det. I '16 kjørte jeg jo de 117 milene direkte til Rognan og slo ut bremseflapsene kl fempåmidnatt på flystripa på Rognan international airport :)
Du har jo ett siste alternativ hvis tiden blir knapp og det er å møte oss i Sverige på lørdag, enten i veikryss Dikanäs eller i veikryss Stalon men det må være siste mulighet siden du enda ikke har kjørt Villmarksveien? :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Ja, får se. Onsdag fra Rīga var mest prisgunstig. Planen var da "raka vägen" på E4/E12 og over Umbukta om jeg rekker det. I '16 kjørte jeg jo de 117 milene direkte til Rognan og slo ut bremseflapsene kl fempåmidnatt på flystripa på Rognan international airport :)
Du har jo ett siste alternativ hvis tiden blir knapp og det er å møte oss i Sverige på lørdag, enten i veikryss Dikanäs eller i veikryss Stalon men det må være siste mulighet siden du enda ikke har kjørt Villmarksveien? :)
Du mener jeg absolutt må kjøre villmarksveien? :)
Er jo bare €13 dyrere på onsdag kontra torsdag, og man er jo på ferie så har det ikke travelt. Så muligheten for en dag tidligere oppstart er jo absolutt tilstede :thumleft

(Ad travelt, som samene sier; Voi sattan så travelt har du. Hvorfor ikke i går, kørte du?)
Post Reply