Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Ja, får se. Onsdag fra Rīga var mest prisgunstig. Planen var da "raka vägen" på E4/E12 og over Umbukta om jeg rekker det. I '16 kjørte jeg jo de 117 milene direkte til Rognan og slo ut bremseflapsene kl fempåmidnatt på flystripa på Rognan international airport :)
Du har jo ett siste alternativ hvis tiden blir knapp og det er å møte oss i Sverige på lørdag, enten i veikryss Dikanäs eller i veikryss Stalon men det må være siste mulighet siden du enda ikke har kjørt Villmarksveien? :)
Du mener jeg absolutt må kjøre villmarksveien? :)
Hvis været er bra, ja. Er det regn og skodde, not :)
Men det hadde jo vært trivelig å samle alle til en god middag, litt snaps og lyging kvelden før vi starter.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Men det hadde jo vært trivelig å samle alle til en god middag, litt snaps og lyging kvelden før vi starter.
Den er jeg med på :)
Jeg holder Rīga Balsamen :thumleft

Har nesten booket og planlagt overnatting i Åsele, så tar jeg noen småveger i Sveariket på turen :D
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

@Jhn, jeg håper han kompisen din (om han blir med) er klar over kjøremønsteret vårt? :)
Bjørn klagde på at det korteste vi kjørte mellom 2 pauser var 8 km men der tror jeg han overdreiv kraftig... :lol:
Med 2 (3 med Esben) pratesjuke nordlenninger og minst 2 som røyker så er 10 mils etapper max jeg aksepterer :-#
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:@Jhn, jeg håper han kompisen din (om han blir med) er klar over kjøremønsteret vårt? :)
Bjørn klagde på at det korteste vi kjørte mellom 2 pauser var 8 km men der tror jeg han overdreiv kraftig... :lol:
Med 2 (3 med Esben) pratesjuke nordlenninger og minst 2 som røyker så er 10 mils etapper max jeg aksepterer :-#
Jeg er enig ang max lengde på etappene, og det er forsåvidt kompisen også. Han går ikke av veien for litt dritbra.
Jeg snakket med han for et par dager siden og da sa han at han sannsynligvis ikke kunne bli så tidlig.
Han og jeg må nok beklageligvis ta en ekstra tur i slutten av juli. \:D/

Bjørn overdrev nok litt ja ... det var neppe mer enn 7 km :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

I dag er det 4 mnd til vi møtes på Korgen Camping og jeg må se om jeg får tak i en haug med isbokser slik at jeg får med meg matrasjonene til sultne nordlendinger :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Har vi sånn ca oversikt over antall deltakende på turen?
Begynner å glede meg, skjønt i dag, da jeg dro til flyplassen for utreise var det -17°C i Rīga, så relativt dårlig vårstemning :-s
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Har vi sånn ca oversikt over antall deltakende på turen?
Begynner å glede meg, skjønt i dag, da jeg dro til flyplassen for utreise var det -17°C i Rīga, så relativt dårlig vårstemning :-s
Blir vel 3 eller 4 som starter og så er det mulig at flere henger seg på etter hvert, blant andre Gielas.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Suverent. Gleder meg til ruta begynner å ta form og overnattingssteder plasseres :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Suverent. Gleder meg til ruta begynner å ta form og overnattingssteder plasseres :)
Det blir rådslaging hver kveld om hvor langt vi skal kjøre neste dag og jeg er i full gang med å fylle opp kontaktlisten på pellepåfonen med nummer til aktuelle overnattingsplasser langs ruta :thumleft
De 3 første er dog rimelig sikre, Korgen Camping, Gaddede Camping og Tynset Rom & Camping. Det har med lengden på dagsetappene å gjøre og starter lett med 42 mil :)
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

Står kanskje noe om det tidligere i tråden - hvor langt nord går turen?
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Gielas wrote:Står kanskje noe om det tidligere i tråden - hvor langt nord går turen?
Turen går helt til Nordkapp siden @Jhn nødvendigvis må heim igjen :)
Hvor mange som kjører helt dit er helt i det blå men Bikeridr skal til Tromsø og er været bra så blir jeg sikkert med over Senja. Er været dårlig så vet jeg ikke helt om jeg hopper av på Mo.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:Står kanskje noe om det tidligere i tråden - hvor langt nord går turen?
Turen går helt til Nordkapp siden @Jhn nødvendigvis må heim igjen :)
Hvor mange som kjører helt dit er helt i det blå men Bikeridr skal til Tromsø og er været bra så blir jeg sikkert med over Senja. Er været dårlig så vet jeg ikke helt om jeg hopper av på Mo.
Kjører til Finnmark, (soon to be Troms og Finnmark?, for 5. år på rad, fint med selskap. :thumleft
Gielas
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Gielas wrote:
DrGreve wrote:
Gielas wrote:Står kanskje noe om det tidligere i tråden - hvor langt nord går turen?
Turen går helt til Nordkapp siden @Jhn nødvendigvis må heim igjen :)
Hvor mange som kjører helt dit er helt i det blå men Bikeridr skal til Tromsø og er været bra så blir jeg sikkert med over Senja. Er været dårlig så vet jeg ikke helt om jeg hopper av på Mo.
Kjører til Finnmark, (soon to be Troms og Finnmark?, for 5. år på rad, fint med selskap. :thumleft
Skal ikke se bort fra at jeg lar hjulene rulle den bittelille omveien om Hamningberg sammen med deg før jeg parkerer moppen i Tromsø ca senest 9.7. før ombordstigning på turnusen min. Den blir så stående i 9000-byen frem til første uken i august og jeg tusler meg sørøstover. Da er planen at mitt kjødelige opphav følger med. Jeg får selskap og overnattingsplass på hjemturen også :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Flytter resten av konversasjonen hit siden det er her den er aktuell :)

Ser at det bare er 19 mil fra Dikanäs til Korgen International Camping and Facilities, så det blir jo aaalt for kort distanse for meg.
Så da tror heg at heg slår ut bremseflapsene litt nord for Vilhelmina og krysser inn på Dikanäsvägen hvor jeg ser et koselig lite herberge som heter Järjagården. Virker son hyggelige overnattingspriser og det er 27 mil videre til Korgen. Når planlegger du, Halvard, å ankomme Korgen? Jeg må jo starte på ettermiddagen hvis jeg ikke skal vase rundt hele dagen i verdensmetropolen nellom Mo og Mosjøen ;-)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Flytter resten av konversasjonen hit siden det er her den er aktuell :)

Ser at det bare er 19 mil fra Dikanäs til Korgen International Camping and Facilities, så det blir jo aaalt for kort distanse for meg.
Så da tror heg at heg slår ut bremseflapsene litt nord for Vilhelmina og krysser inn på Dikanäsvägen hvor jeg ser et koselig lite herberge som heter Järjagården. Virker son hyggelige overnattingspriser og det er 27 mil videre til Korgen. Når planlegger du, Halvard, å ankomme Korgen? Jeg må jo starte på ettermiddagen hvis jeg ikke skal vase rundt hele dagen i verdensmetropolen nellom Mo og Mosjøen ;-)
Jeg drar til Korgen i løpet av ettermiddagen på fredag og gjør klar kveldsmat/sen middag, det blir vel hvitløksmarinert lammestek og DrGreve`s fløtegratinerte poteter, hjemmelaget fløtesaus og smørdampet brokkoli regner jeg med. Dessert driter vi i :)
Post Reply