Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Dette sitter langt inne men må vel til slutt innrømme at jeg har bommet kraftig på logistikken opp fra Lindesnes mot Ryfylke. Den siste diskusjonen ang. Nordsjøveien kontra Lysevegen er helt meningsløs da vi ikke er i området på fredag, men på torsdag :)
Heldigvis ble dette oppdaget før noen skade hadde skjedd og etter å ha konferert med @Bikeridr og @Jhn så har vi tatt en flertallsbeslutning. Unnskyld til @Gielas at du ikke fikk være med på avgjørelsen men du har vært opptatt med pølseknasking.. :)
Det BLIR at vi kjører opp Setesdalen og tar Suleskard og Lyseveien ned til Lysebotn og ferge ut til Forsand før vi fortsetter nordover på RV13. Ferge avgår Lysebotn kl. 1530 på torsdag 28 juni og plass til 4 sykler er booket og ordnet av @Bikeridr. Skulle det vise seg at vi blir 5 sykler så ofrer jeg meg og kjører en annen rute så møtes vi igjen i Ryfylke, mest sannsynlig på Wathne Feriesenter like nord om Tau.
Grunnen til tidlig booking er at det er et helv... trykk på den kombiferga (med liten kapasitet) fra Lysebotn på sommeren og det er en stor fare for at denne blir fullt opp ganske kvikt.
95% av billettkostnadene refunderes hvis man avbestiller innen 6 timer før avgang og det er akseptabelt med tanke på at vi tross alt har plass. Det er til å leve med :thumleft
Så da er den logistikkbiten på plass :)
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

DrGreve wrote:Dette sitter langt inne men må vel til slutt innrømme at jeg har bommet kraftig på logistikken opp fra Lindesnes mot Ryfylke. Den siste diskusjonen ang. Nordsjøveien kontra Lysevegen er helt meningsløs da vi ikke er i området på fredag, men på torsdag :)
Heldigvis ble dette oppdaget før noen skade hadde skjedd og etter å ha konferert med @Bikeridr og @Jhn så har vi tatt en flertallsbeslutning. Unnskyld til @Gielas at du ikke fikk være med på avgjørelsen men du har vært opptatt med pølseknasking.. :)
Det BLIR at vi kjører opp Setesdalen og tar Suleskard og Lyseveien ned til Lysebotn og ferge ut til Forsand før vi fortsetter nordover på RV13.
...Skulle det vise seg at vi blir 5 sykler så ofrer jeg meg og kjører en annen rute så møtes vi igjen i Ryfylke, mest sannsynlig på Wathne Feriesenter like nord om Tau.

Så da er den logistikkbiten på plass :)
Fine saker DrGreve :thumleft
Jeg er ikke så opptatt av veivalg at det gjør noe, bare kompassretningen stemmer. (Due north by northeast) :roll:
Gielas
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Skulle vi stoppe i nærheten av Røros?
Søstera mi har hytte "i gangavstand" fra Røros og jeg ble ymiddelbart tilbudt overnatting der. Det er hytte og anneks med plenty senger, da de selv er 6 stykker. Søster er ikke der, men muliggens Svigerbror, uten at det visstnok skulle være noen hindring. Han er jo tross alt Yamahapilot selv (XVZ 1300).
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

Bikeridr wrote:Skulle vi stoppe i nærheten av Røros?
Søstera mi har hytte "i gangavstand" fra Røros og jeg ble ymiddelbart tilbudt overnatting der. Det er hytte og anneks med plenty senger, da de selv er 6 stykker. Søster er ikke der, men muliggens Svigerbror, uten at det visstnok skulle være noen hindring. Han er jo tross alt Yamahapilot selv (XVZ 1300).
Er du på ned- eller opptur her?

edit: sør eller nord?
Gielas
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Gielas wrote:
Bikeridr wrote:Skulle vi stoppe i nærheten av Røros?
Søstera mi har hytte "i gangavstand" fra Røros og jeg ble ymiddelbart tilbudt overnatting der. Det er hytte og anneks med plenty senger, da de selv er 6 stykker. Søster er ikke der, men muliggens Svigerbror, uten at det visstnok skulle være noen hindring. Han er jo tross alt Yamahapilot selv (XVZ 1300).
Er du på ned- eller opptur her?

edit: sør eller nord?
Sørover, tenker jeg. Er vel ca 2. overnatting etter starten i Korgen, det er snakk om her
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
Gielas wrote:
Bikeridr wrote:Skulle vi stoppe i nærheten av Røros?
Søstera mi har hytte "i gangavstand" fra Røros og jeg ble ymiddelbart tilbudt overnatting der. Det er hytte og anneks med plenty senger, da de selv er 6 stykker. Søster er ikke der, men muliggens Svigerbror, uten at det visstnok skulle være noen hindring. Han er jo tross alt Yamahapilot selv (XVZ 1300).
Er du på ned- eller opptur her?

edit: sør eller nord?
Sørover, tenker jeg. Er vel ca 2. overnatting etter starten i Korgen, det er snakk om her
Høres ut som en god plan :thumleft
Hadde lagt inn en plan om overnatting på Tynset Rom & Camping men Røros og Tynset er jo nabolag :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Endelig svar fra han matrosen som var "nesten påmeldt"; Han må dessverre melde avbud grunnet noe prosjektoppstart. :(
Tydeligvis travelt å bli pensjonist ;-)

Bikkjemannen vet fortsatt ikke. Skal mase på ham.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

Er det satt noen rute for turen?
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Jeg beklager på det sterkeste at jeg har vært fraværende og vist liten glød for turen men det har sin forklaring.
Jeg har vært skikkelig syk i par-tre uker og mistenkte lungebetenneles siden jeg blir andpusten av å gå til postkassen. Mistanken om lungebetennelse ble bekreftet av legen i går men undersøkelsen viste også at at det var noe mer alvorlig som var feil som gjør at lungekapasiteten reduseres.
Jeg kan fremdeles sitte på en sykkel men legen fraråder at jeg drar på langtur. Dessuten vil jeg bare være en belastning for de andre.
Derfor er det med stor skuffelse for meg, og sikkert for andre at jeg må avstå fra å bli med på Tour of Norway 2018.
Jeg håper at @Jhn og @Bikeridr tar turen sammen uansett og jeg vil bistå med hjelp og støtte på logistikk, overnattingsplasser og rutevalg også hvis de velger en annen rute.
Og tro meg, jeg er utrolig lei meg for at dette skulle skje og beklager at dette kom opp så tett inn på turstart men jeg håpet i det lengste at dette skulle gå seg til. Men nå er det bare noen dager til start og jeg må bare innse at dette ikke går.
HK
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by tshansen »

Kjedelig å høre Doktor...Helsen er tross alt det viktigste man har. Stell fint med deg selv, så får du mange gode sesonger senere du kan få revansje :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by BMWilly »

Det var kjedelig å høre. Hadde håpet det gikk an å treffes når dere var på runden deres. Uansett god bedring. Har planer om å kjøre nordover rundt 20-25 juli. Sender deg ei melding hvis det passer med en kaffekopp eller noe.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Palma »

All medfølelse Dr, shit happends når det ikke skal skje. God bedring og krysser fingre for en tur en annen gang. :thumleft
Post Reply