Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:, det blir vel hvitløksmarinert lammestek og DrGreve`s fløtegratinerte poteter, hjemmelaget fløtesaus og smørdampet brokkoli regner jeg med. Dessert driter vi i :)
Å dæven \:D/
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
DrGreve wrote:, det blir vel hvitløksmarinert lammestek og DrGreve`s fløtegratinerte poteter, hjemmelaget fløtesaus og smørdampet brokkoli regner jeg med. Dessert driter vi i :)
Å dæven \:D/
Å dæven, sier jeg også. Dog, jeg har medbragt dessert i form av Rīgas Melnas Balzams og sigar :)

Forøvrig tror jeg Järjagården utgår til fordel for Meselefors Camping.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:
DrGreve wrote:, det blir vel hvitløksmarinert lammestek og DrGreve`s fløtegratinerte poteter, hjemmelaget fløtesaus og smørdampet brokkoli regner jeg med. Dessert driter vi i :)
Å dæven \:D/
Å dæven, sier jeg også. Dog, jeg har medbragt dessert i form av Rīgas Melnas Balzams og sigar :)

Forøvrig tror jeg Järjagården utgår til fordel for Meselefors Camping.
Bare husk å toppe opp tanken i Vilhelmina hvis du kjører Stalon-Dikanäs-Skalmodalen, tror ikke macken i Stalon er i drift lengre. Det er en stasjon i Kittelfjell men er usikker på om det er kortautomat.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Det skal jeg ha i bakhodet. Regner med det blir toppet opp før jeg forlater "førtifemman" 8)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Det kan se ut som om at Bjørn, som var med på fjorårets rundtur også blir med i år, men bare til Kristiansand da han skal videre sørover mot alpene.
Hvordan går det med din kompis, Jhn, har han fått avklart ferie?
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Gielas »

DrGreve wrote:Det kan se ut som om at Bjørn, som var med på fjorårets rundtur også blir med i år, men bare til Kristiansand da han skal videre sørover mot alpene.
Da tar jeg hans 'plass' på turen nordover, så og si. 8)
Gielas
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:Det kan se ut som om at Bjørn, som var med på fjorårets rundtur også blir med i år, men bare til Kristiansand da han skal videre sørover mot alpene.
Hvordan går det med din kompis, Jhn, har han fått avklart ferie?
Ja, han har det ... han blir ikke med.

Og Bjørn med på tur igjen .. det blir trivelig :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by tshansen »

Har du en estimert kjørerute for denne turen? så slipper jeg å bla meg 8 sider gjennom tråden for å finne (står sikkert et sted her) Hadde vært artig å møtt dere å fått hilse på igjen :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Har du en estimert kjørerute for denne turen? så slipper jeg å bla meg 8 sider gjennom tråden for å finne (står sikkert et sted her) Hadde vært artig å møtt dere å fått hilse på igjen :-)
Side 5 :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by tshansen »

Glimrende... da har jeg sånn ca oversikt over ruten nordover også :thumleft Vi skal nok få til en liten "klaske labb og hilse" på denne ruten her turen her
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

2 spørsmål til @bikridr, spørsmål 1, er det noen avklaring ang. hvem som blir med?
Det andre er, har du noen ønsker om rutevalg på Vestlandet og hva du vil oppleve slik at jeg kan ta det med i ruteforslaget?
Vi (Jhn og jeg) kjørte jo den tradisjonelle ruten i fjor som innbefattet Lysebotn, Vika/Gaularfjellet og Geiranger/Trollstigen men vi må jo prøve å sy det til slik at alle blir fornøyde :)
Sørover er ruta rimelig spikret hvis ingen har kraftige innvendinger.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Bikkjenannen har lyst, men er usikker på jobbsituasjonen. Han andre, tidligere arbeidskollega har ikke komnet med noe vettugt svar ennå. Skal mase på dem :)

Hva jeg selv har lyst på?
Stalheimskleiva, Lysevegen, Måbødalen og Vøringsfossen.
Ingenting er noen krav, men et ønske om det lar seg gjøre å sy inn i nordoverturen :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Bikkjenannen har lyst, men er usikker på jobbsituasjonen. Han andre, tidligere arbeidskollega har ikke komnet med noe vettugt svar ennå. Skal mase på dem :)

Hva jeg selv har lyst på?
Stalheimskleiva, Lysevegen, Måbødalen og Vøringsfossen.
Ingenting er noen krav, men et ønske om det lar seg gjøre å sy inn i nordoverturen :thumleft
Jeg har tenkt en del på dine ønsker, @Bikeridr og for å få til noe av dette så må deler av ruta sørover endres.
For å ta det kronologisk..

Hvis vi skal klare å få med Måbødalen og Vøringsfossen så må Valdresflye utgå til fordel for samme rute som i fjor, nemlig over Sognefjellet, ned Tindeveien, over Aurlandsfjellet og videre mot Hardangerbrua og Rv7 mot Eidfjord. Da får vi også med Stalheimskleiva. Ett lite men overkommelig problem er at Stalheimskleiva er enveiskjørt for biler og motorsykkel så vi må kjøre gjennom tunellen og opp til Stalheim Hotell, så kjøre kleiva og kjøre gjennom samme tunell sørover på E16 igjen :)
Rv7 mellom Eidfjord og Geilo har jeg aldri kjørt så jeg syns det forslaget syns jeg var interessant men spørsmålet er jo om @Jhn syns det er helt greit å kjøre samme rute i år som i fjor når det gjelder Sognefjellet, Tindeveien og Aurlandsfjellet? For meg er det ikke noe problem og jeg vet at Jhn likte Aurlandsfjellet.
I så fall kommer vi inn på opprinnelig rute ved Geilo og kan kjøre oppsatt rute videre sørover mot Lindesnes.

Når det gjelder Lysebotn og Lyseveien (Fv500) så blir det straks verre hvis vi også skal kjøre Nordsjøveien nordover mot Jæren. Ett alternativ er å droppe Nordsjøveien og kjøre Rv9 opp til Nomeland og kjøre Suleskardveien til Ådneram og videre på Fv500 til Lysebotn og ta ferge til Sognesand og kjøre Fv661 til vi møter Rv13 og oppsatt rute.
Ett annet alternativ er å kjøre Nordsjøveien opp Jæren og så kjøre Rv45 til Sirdal/Ådneram og ned til Lysebotn og videre med ferge til Sognesand. Dette alternativet fordrer en god dose omvei opp Rv45
Ett tredje alternativ er at vi tar en frikjøringsdag etter Lindesnes hvor man selv velger om man vil kjøre Nordsjøveien eller opp til Nomeland (Rv9), Suleskard og Lysebotn og så møtes vi igjen på kvelden i nærheten av Tau/Hjelmeland og Rv13..

Noen tanker, @Jhn, @Gielas (som skal være med fra Agder) og @Bikridr?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Ojj, de ble mye omkalfatring på turen.
Jeg mente jo ikke å få med alt på ønskelisten. Skulle vel stått "eller" mellom hvert av punktene :D
Eneste kravet jeg har er at turen blir på to hjul i godt selskap. Noe som jo forsåvidt er oppfylt \:D/

Men jeg har jo veldig lyst på minst én kronglete og svingete fjellvei, fortrinnsvis med asfalt, da..
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Har fått sånn nesten sikkert svar fra min tidligere arbeidskollega. Han ønsker å være med på første del av turen.
Litt info; tidligere matros og nå pensjonert men jobber som altmuligmann på Arctic Seasport utenfor Bodø. Kjører en BMW R80RT, som han også har vært hos meg i Latvia med :)
Post Reply