Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Norgestreffet 2018

Post by tshansen »

DrGreve wrote:Enn så lenge har jeg tro på at NT 2018 ikke vil bli arrangert i den tradisjonelle helga for Nord-Norgetreffet som Harstad MC har hver 3 helg i juli. Mitt håp for alle som har planer om å delta er at NT flyttes nærmere fellesferien siden temperaturene bruker å være en del høyere da.
Hvis i så fall, er det stemning for en ny Nord-Norgetur, enten før NT eller i etterkant?
Jeg skal ta å kikke litt på kalenderen min på jobb tirsdag å sjekke fri/ferie i perioden! For meg er det høy aktuelt med en ny NN tur! Men mulig jeg blir igjen en uke eller kommer en uke før så jeg får gått litt i fjellene der oppe også
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Norgestreffet 2018

Post by intruder »

:smt071 :smt071

drar nok heller sørover alone,

så unngår jeg da

:smt070 :smt068

:smt109 :smt109 :puke
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Norgestreffet 2018

Post by jhn »

intruder wrote::smt071 :smt071

drar nok heller sørover alone,

så unngår jeg da

:smt070 :smt068

:smt109 :smt109 :puke
Hva for noe galt har du gjort som gjør at du frykter å bli skutt?
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

DrGreve wrote:Enn så lenge har jeg tro på at NT 2018 ikke vil bli arrangert i den tradisjonelle helga for Nord-Norgetreffet som Harstad MC har hver 3 helg i juli. Mitt håp for alle som har planer om å delta er at NT flyttes nærmere fellesferien siden temperaturene bruker å være en del høyere da.
Hvis i så fall, er det stemning for en ny Nord-Norgetur, enten før NT eller i etterkant?
Var på treff ved Harstad i -85, treffet ble avholdt i alfa-området til Åsegarden bataljon (hvor jeg var stasjonert under førstegangstjenesten).
Dóg kun som passasjer - en kamerat fra Sandefjord med en Yamaha 750 Seca var stasjonert på Skjold og skulle på treffet.
Litt rart å sitte i skyttergravene i sivil, husker jeg. :roll:

Har i grunnen ikke tenkt så mye på når jeg ønsker å dra nordover neste år. Pleier å følge flertallet, mao ikke viktig. \:D/
Har heller ikke noe spesielt ønske om å oppleve NT som sådan, du husker sikkert 2015 da treffet var i Bodø? (Da det var såå varmt? =;
Gielas
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

Men DrGreve:, jeg skal nordover, bare si ifra når/hvor potetmosen serveres! :-)
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Norgestreffet 2018

Post by DrGreve »

Gielas wrote:Men DrGreve:, jeg skal nordover, bare si ifra når/hvor potetmosen serveres! :-)
Du er hjertelig velkommen nordover any time men nå ser det ut som om Harstad Mc følger tradisjonen til Nord-Norgetreffet og avholder Norgestreffet 3dje helga i juni. Det syns jeg er litt for tidlig for å dra i gang en mini-tour i nord i forbindelse med treffet.
Men sesongen er lang :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Norgestreffet 2018

Post by jhn »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:Men DrGreve:, jeg skal nordover, bare si ifra når/hvor potetmosen serveres! :-)
Du er hjertelig velkommen nordover any time men nå ser det ut som om Harstad Mc følger tradisjonen til Nord-Norgetreffet og avholder Norgestreffet 3dje helga i juni. Det syns jeg er litt for tidlig for å dra i gang en mini-tour i nord i forbindelse med treffet.
Men sesongen er lang :thumleft
Men et ganske bra tidspunkt for starten på en tur sørover ... eller?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Norgestreffet 2018

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:
Gielas wrote:Men DrGreve:, jeg skal nordover, bare si ifra når/hvor potetmosen serveres! :-)
Du er hjertelig velkommen nordover any time men nå ser det ut som om Harstad Mc følger tradisjonen til Nord-Norgetreffet og avholder Norgestreffet 3dje helga i juni. Det syns jeg er litt for tidlig for å dra i gang en mini-tour i nord i forbindelse med treffet.
Men sesongen er lang :thumleft
Men et ganske bra tidspunkt for starten på en tur sørover ... eller?
Jeg tenkte å kjøre samme prosedyre som i år, oppmøte i Rana/Korgen (eller i nærheten) fredag 22 juni?
1 dag tidligere enn i år da, men det passer jævlig godt med utbetaling av feriepengene og ikke fullt så mye trykk på veiene siden fellesferien ikke har startet.
Noen synspunkter i så måte?
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Norgestreffet 2018

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:
DrGreve wrote: Du er hjertelig velkommen nordover any time men nå ser det ut som om Harstad Mc følger tradisjonen til Nord-Norgetreffet og avholder Norgestreffet 3dje helga i juni. Det syns jeg er litt for tidlig for å dra i gang en mini-tour i nord i forbindelse med treffet.
Men sesongen er lang :thumleft
Men et ganske bra tidspunkt for starten på en tur sørover ... eller?
Jeg tenkte å kjøre samme prosedyre som i år, oppmøte i Rana/Korgen (eller i nærheten) fredag 22 juni?
1 dag tidligere enn i år da, men det passer jævlig godt med utbetaling av feriepengene og ikke fullt så mye trykk på veiene siden fellesferien ikke har startet.
Noen synspunkter i så måte?
Jeg synes det høres bra ut.
Kanskje Gielas møter oss et sted sørafor for å slå følge nordover .... f.eks?
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

jhn wrote:
DrGreve wrote:
jhn wrote: Men et ganske bra tidspunkt for starten på en tur sørover ... eller?
Jeg tenkte å kjøre samme prosedyre som i år, oppmøte i Rana/Korgen (eller i nærheten) fredag 22 juni?
1 dag tidligere enn i år da, men det passer jævlig godt med utbetaling av feriepengene og ikke fullt så mye trykk på veiene siden fellesferien ikke har startet.
Noen synspunkter i så måte?
Jeg synes det høres bra ut.
Kanskje Gielas møter oss et sted sørafor for å slå følge nordover .... f.eks?
Høres ut som en god plan jhn :thumleft
Gielas
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:
DrGreve wrote: Jeg har heller ingen planer om å dra på treffet men det er jo en mulighet til å treffe forumbrukere som er på farten nordover :)
Om du skal på tur i 2018, er jeg interessert i å høre om dine planer! (For å delta, altså!) :thumleft
Tja, en ny Mc-forumet.no Nord-Norgetur anno 2018. kanskje? :)
Ellers så snakket @Jhn og jeg om en ny Tour of Norway med fokus på indre deler av Telemark og den ytre lei langs Vestlandet nordover...
Passer bra å møtes i 'indre Telemark' :thumleft
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Norgestreffet 2018

Post by DrGreve »

Gielas wrote:
DrGreve wrote:
Gielas wrote: Om du skal på tur i 2018, er jeg interessert i å høre om dine planer! (For å delta, altså!) :thumleft
Tja, en ny Mc-forumet.no Nord-Norgetur anno 2018. kanskje? :)
Ellers så snakket @Jhn og jeg om en ny Tour of Norway med fokus på indre deler av Telemark og den ytre lei langs Vestlandet nordover...
Passer bra å møtes i 'indre Telemark' :thumleft
Foreløbig avreisedato er 23 juni fra Helgeland ett sted og da er vi i området Telemark 2-3 dager etterpå :thumleft
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:
DrGreve wrote: Tja, en ny Mc-forumet.no Nord-Norgetur anno 2018. kanskje? :)
Ellers så snakket @Jhn og jeg om en ny Tour of Norway med fokus på indre deler av Telemark og den ytre lei langs Vestlandet nordover...
Passer bra å møtes i 'indre Telemark' :thumleft
Foreløbig avreisedato er 23 juni fra Helgeland ett sted og da er vi i området Telemark 2-3 dager etterpå :thumleft
Har du/dere ei (foreløbig) rute dere kan dele? :-k
Mitt nordligste mål for turen er Hamningberg, forhåpentligvis uten tåke :D
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Norgestreffet 2018

Post by DrGreve »

Gielas wrote:
DrGreve wrote:
Gielas wrote: Passer bra å møtes i 'indre Telemark' :thumleft
Foreløbig avreisedato er 23 juni fra Helgeland ett sted og da er vi i området Telemark 2-3 dager etterpå :thumleft
Har du/dere ei (foreløbig) rute dere kan dele? :-k
Mitt nordligste mål for turen er Hamningberg, forhåpentligvis uten tåke :D
Nei, det har bare vært litt tankespinn til nå men det blir kanskje Valdresflye ned mot Gol, så videre til Geilo og ned til Veggli og over Vegglifjellet til Tinn og Rjukan.
Deretter over Gaustatoppen til Tuddal og videre til Sauland og E134.
Så vestover til Brunkeberg og sørover på Rv41 mot Kviteseid og Vrådal og sørover til Kr.sand..
Sånn røfflig :)
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:
DrGreve wrote: Foreløbig avreisedato er 23 juni fra Helgeland ett sted og da er vi i området Telemark 2-3 dager etterpå :thumleft
Har du/dere ei (foreløbig) rute dere kan dele? :-k
Mitt nordligste mål for turen er Hamningberg, forhåpentligvis uten tåke :D
Nei, det har bare vært litt tankespinn til nå men det blir kanskje Valdresflye ned mot Gol, så videre til Geilo og ned til Veggli og over Vegglifjellet til Tinn og Rjukan.
Deretter over Gaustatoppen til Tuddal og videre til Sauland og E134.
Så vestover til Brunkeberg og sørover på Rv41 mot Kviteseid og Vrådal og sørover til Kr.sand..
Sånn røfflig :)
Hvordan ser du for deg ruten nordover da?
Gielas
Post Reply