Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Norgestreffet 2018

Post by DrGreve »

Gielas wrote:
DrGreve wrote:
Gielas wrote: Har du/dere ei (foreløbig) rute dere kan dele? :-k
Mitt nordligste mål for turen er Hamningberg, forhåpentligvis uten tåke :D
Nei, det har bare vært litt tankespinn til nå men det blir kanskje Valdresflye ned mot Gol, så videre til Geilo og ned til Veggli og over Vegglifjellet til Tinn og Rjukan.
Deretter over Gaustatoppen til Tuddal og videre til Sauland og E134.
Så vestover til Brunkeberg og sørover på Rv41 mot Kviteseid og Vrådal og sørover til Kr.sand..
Sånn røfflig :)
Hvordan ser du for deg ruten nordover da?
Nei, det har jeg ikke tenkt så mye på men ønsket fra @Jhn er siden vi kjørte den tradisjonelle ruta nordover i år (Vikafjellet, Gaularfjellet, Geiranger og Trollstigen) så skulle vi kjøre mer mot vest nordover i 2018.
Det blir garantert Rv44 nordover etter Lindesnes og opp til Sandnes
Vi kjørte ikke Sauda-Håra/Røldal (Fv520) i år på grunn av mye vind i Ryfylke så den kommer sikkert inn til neste år.
Og jeg har lyst til å kjøre til Vestkapp en gang i livet så kommer sikkert den inn også :)
Da tegner det seg at vi kjører vestover etter Røldal/Håra og krysser Hardangerfjorden i nærheten av Kant1 eller Jondal-Tørvikbygd.
Og så blir det muligens Nordheimsund-Tysse over Eikedalen...
Sognefjorden blir muligens krysset via Rutledal-Rysjedalsvika eller Oppedal-Lavik..
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by hakhap »

Håper jeg kan få til å i det minste møte dere å være del av en bit av turen i telemark.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

hakhap wrote:Håper jeg kan få til å i det minste møte dere å være del av en bit av turen i telemark.
Det hadde vært hyggelig :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Ja, ser jo at trådtittelen er blitt forandret. Dog mulig førsteposten også må redigeres. Tror det som står i lenken jeg her vedlegger betyr kroken på døra fo fremtidig flatfyll blant likesinnede tohjulsryttere i sommerhelgene...

https://www.aftenposten.no/kultur/i/kaW ... ty-slutten
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by JRO »

Jeg satser også på å møte dere i juni, som pensjonist i 2018 så får jeg forhåpentligvis mer tid til MC kjøring. Så får jeg se hvor lenge jeg henger med.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Norgestreffet 2018

Post by Gielas »

DrGreve wrote:
Gielas wrote:
DrGreve wrote: Nei, det har bare vært litt tankespinn til nå men det blir kanskje Valdresflye ned mot Gol, så videre til Geilo og ned til Veggli og over Vegglifjellet til Tinn og Rjukan.
Deretter over Gaustatoppen til Tuddal og videre til Sauland og E134.
Så vestover til Brunkeberg og sørover på Rv41 mot Kviteseid og Vrådal og sørover til Kr.sand..
Sånn røfflig :)
Hvordan ser du for deg ruten nordover da?
Nei, det har jeg ikke tenkt så mye på men ønsket fra @Jhn er siden vi kjørte den tradisjonelle ruta nordover i år (Vikafjellet, Gaularfjellet, Geiranger og Trollstigen) så skulle vi kjøre mer mot vest nordover i 2018.
Det blir garantert Rv44 nordover etter Lindesnes og opp til Sandnes
Vi kjørte ikke Sauda-Håra/Røldal (Fv520) i år på grunn av mye vind i Ryfylke så den kommer sikkert inn til neste år.
Og jeg har lyst til å kjøre til Vestkapp en gang i livet så kommer sikkert den inn også :)
Da tegner det seg at vi kjører vestover etter Røldal/Håra og krysser Hardangerfjorden i nærheten av Kant1 eller Jondal-Tørvikbygd.
Og så blir det muligens Nordheimsund-Tysse over Eikedalen...
Sognefjorden blir muligens krysset via Rutledal-Rysjedalsvika eller Oppedal-Lavik..
:thumleft Det blir fin (re-)tur Hallvard! Gleder meg allerede :D
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Jeg har lurt en del på hvordan man kommer seg lett fra Buskerud til Telemark når man kommer over Valdresflye og løsningen var jo egentlig genial i forhold til den planlagte ruta nedover mot Sørlandet.
Når vi kommer ned forbi Geilo på Rv40 så kan vi kjøre over Immingfjell via Sønstevatn og Austbygdi (Fv124) til Tinn og videre til Rjukan. Da er vi midt i smørøyet til å forsere Gaustatoppen :thumleft
Etter som jeg har forstått er det asfalt hele veien, om ett litt dårlig.. noen som har info?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by ArcticTiger »

DrGreve wrote:Jeg har lurt en del på hvordan man kommer seg lett fra Buskerud til Telemark når man kommer over Valdresflye og løsningen var jo egentlig genial i forhold til den planlagte ruta nedover mot Sørlandet.
Når vi kommer ned forbi Geilo på Rv40 så kan vi kjøre over Immingfjell via Sønstevatn og Austbygdi (Fv124) til Tinn og videre til Rjukan. Da er vi midt i smørøyet til å forsere Gaustatoppen :thumleft
Etter som jeg har forstått er det asfalt hele veien, om ett litt dårlig.. noen som har info?
Det er dårlig dekke (asfalt) nedover til Austbygde, men ikke noe probblem :D Det blir en flott tur dette Dåkkter :thumleft Og når du er på de kanter av landet burde vel BusaTrond kontaktes, han vet om mange fine plasser der omkring [-X
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:
DrGreve wrote:Jeg har lurt en del på hvordan man kommer seg lett fra Buskerud til Telemark når man kommer over Valdresflye og løsningen var jo egentlig genial i forhold til den planlagte ruta nedover mot Sørlandet.
Når vi kommer ned forbi Geilo på Rv40 så kan vi kjøre over Immingfjell via Sønstevatn og Austbygdi (Fv124) til Tinn og videre til Rjukan. Da er vi midt i smørøyet til å forsere Gaustatoppen :thumleft
Etter som jeg har forstått er det asfalt hele veien, om ett litt dårlig.. noen som har info?
Det er dårlig dekke (asfalt) nedover til Austbygde, men ikke noe probblem :D Det blir en flott tur dette Dåkkter :thumleft Og når du er på de kanter av landet burde vel BusaTrond kontaktes, han vet om mange fine plasser der omkring [-X
Ja, det blir vel en kaffeskvett sammen med Busagutten på tur sørover :thumleft
Takker for info :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by mekkern »

ArcticTiger wrote:
DrGreve wrote:Jeg har lurt en del på hvordan man kommer seg lett fra Buskerud til Telemark når man kommer over Valdresflye og løsningen var jo egentlig genial i forhold til den planlagte ruta nedover mot Sørlandet.
Når vi kommer ned forbi Geilo på Rv40 så kan vi kjøre over Immingfjell via Sønstevatn og Austbygdi (Fv124) til Tinn og videre til Rjukan. Da er vi midt i smørøyet til å forsere Gaustatoppen :thumleft
Etter som jeg har forstått er det asfalt hele veien, om ett litt dårlig.. noen som har info?
Det er dårlig dekke (asfalt) nedover til Austbygde, men ikke noe probblem :D Det blir en flott tur dette Dåkkter :thumleft Og når du er på de kanter av landet burde vel BusaTrond kontaktes, han vet om mange fine plasser der omkring [-X
FV124 var helt ok i høst-noe sprukken asfalt og litt"knudrete" her og der men..
spiste forøvrig en deilig middag på:http://www.imingfjell.no/
om middagen var farget av ei helvetes regnskur ute er mulig men godt var det....

og hvis dere ikke har dårlig tid -anbefales gol-nesbyen-tunhovd-rødberg-og over immingfjell...
og hvis dere ikke gidder å gå helt opp på Gaustadtoppen så kan dere ta :http://www.gaustabanen.no/
denne har en unik historie. utrolig utsikt når det er bra vær.og DNT hytta er betjent.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

mekkern wrote:
ArcticTiger wrote:
DrGreve wrote:Jeg har lurt en del på hvordan man kommer seg lett fra Buskerud til Telemark når man kommer over Valdresflye og løsningen var jo egentlig genial i forhold til den planlagte ruta nedover mot Sørlandet.
Når vi kommer ned forbi Geilo på Rv40 så kan vi kjøre over Immingfjell via Sønstevatn og Austbygdi (Fv124) til Tinn og videre til Rjukan. Da er vi midt i smørøyet til å forsere Gaustatoppen :thumleft
Etter som jeg har forstått er det asfalt hele veien, om ett litt dårlig.. noen som har info?
Det er dårlig dekke (asfalt) nedover til Austbygde, men ikke noe probblem :D Det blir en flott tur dette Dåkkter :thumleft Og når du er på de kanter av landet burde vel BusaTrond kontaktes, han vet om mange fine plasser der omkring [-X
FV124 var helt ok i høst-noe sprukken asfalt og litt"knudrete" her og der men..
spiste forøvrig en deilig middag på:http://www.imingfjell.no/
om middagen var farget av ei helvetes regnskur ute er mulig men godt var det....

og hvis dere ikke har dårlig tid -anbefales gol-nesbyen-tunhovd-rødberg-og over immingfjell...
og hvis dere ikke gidder å gå helt opp på Gaustadtoppen så kan dere ta :http://www.gaustabanen.no/
denne har en unik historie. utrolig utsikt når det er bra vær.og DNT hytta er betjent.
Da mener du Fv120, formoder jeg?
Det er jo også et alternativ til å kjøre via Geilo.. Takker :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by mekkern »

DrGreve wrote: Da mener du Fv120, formoder jeg?
Det er jo også et alternativ til å kjøre via Geilo.. Takker :thumleft
FV120 ja.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Da har jeg tenkt ut forslag til ruten sørover til Lindesnes og forslaget er som følger.

Vi starter som i fjor fra Korgen Camping og tar Villmarksveien til Hattfjelldal og Rv73. Derfra kjører vi inn i Sverige via Fv804 til vi møter Fv296 som går langs Unkervatn til svenskegrensen, der endrer veien nummer til svensk 1088.
Den følger vi ned til Dikanes og vi passerer Gielas på veien, @Gialas :)

Fra Dikanes følger vi 1077 ned til Stalon og tar av på 1067 mot Saxnes, Klimpfjell og Stekenjokk/Stikkenjokk og som ender opp i Gaddede. Veien over Stekenjokkplatået mot Gaddede endrer nummer til 824 når vi passerer grensen mellom Vasterbotten og Jamtland og endrer igjen nummer til 819 ved Blåsjø.

I Gaddede kjører vi tilbake til Norge via Rv74 og den følger vi til vi møter E6 ved Bjørgen like sør for Grong.

Vi følger E6 til Stjørdal og Hell før vi tar av på Fv705 mot Selbu og Røros. Siste del mot Røros foregår på Rv31.

Fra Røros følger vi Rv30 til vi møter Rv3 like sør for Tynset og den følger vi til Atna før vi tar inn på Fv219 mot Rondane og følger den til vi møter Rv27 og følger sistevnte til E6 nord for Ringebu.

Fra Ringebu følger vi E6 vi opp til Sjoa og tar av på Fv257 som ender opp på Randsverk og Rv51.
Og vi kjører selvfølgelig over Valdresflye (Rv51) til Gol via Beitostølen.
Fra Gol kjører vi Rv7 ned til Nesbyen og tar av på Fv214 mot Tunhovd og videre på Fv120 til Rv40 like nord for Dagali.

Vi følger Rv40 ned til Bjerkeflåta, der tar vi inn på Fv124 som vi følger inn i Telemark Fylke. På fylkesgrensen endrer veien nr. til Fv755 og som ender opp i Austbygde i Tinn Kommune.
Fra Austbygde følger vi Fv364 rundt Tinnsjå til vi møter Rv37 som vi kjører på til vi kommer til Rjukan.

Fra Rjukan ruller vi selvfølgelig over Gaustatoppen (Fv651) til Tuddal og videre til E134 ved Sauland.
Fra Sauland blir det en smule motorveifølelse på E134 opp via Seljord til Brunkeberg.

Fra Brunkeberg blir det Rv41 til Vrådal og videre på Rv41 helt til Kristiansand, men det kan bli en avstikker til kabelferga over Nisser. Uansett om vi tar avstikkeren så ender vi opp igjen på Rv41 på Veitsund.

Fra Kristiansand følger vi E39 til Vigaland og der tar vi inn på Fv460 som vi følger helt til Norges sørligste punkt.

Er det noen som gidder å lage en sånn gps-fil av dette kaoset? :)

Turen nordover blir neste tankespinn :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by tshansen »

https://www.myrouteapp.com/route/open/685055

Jeg måtte bruke here maps da det er eneste muligheten til å få korrekt rute pga vinterstengte veier. Men kan gjøre den om til google hvis de med basic abbonement vil se den. Den vil uansett bli korrekt når sesongen starter :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

tshansen wrote:https://www.myrouteapp.com/route/open/685055

Jeg måtte bruke here maps da det er eneste muligheten til å få korrekt rute pga vinterstengte veier. Men kan gjøre den om til google hvis de med basic abbonement vil se den. Den vil uansett bli korrekt når sesongen starter :-)
Tusen hjertelig takk, du er en knupp :thumleft
Dog en liten feil, fra Birkeland har du lagt ruten via Fv402 til Lillesand og E18 mens mitt forslag fortsetter på Rv41 til Kristiansand ;)
Post Reply