Jõgeva mc-treff 2017

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Jõgeva mc-treff 2017

Post by Bikeridr »

Er det noen som ser seg kallet til en tur i østerled siste helgen i juli?
27.-30.07. arrangeres Baltikums største treff i Jõgeva, Estland. [url]http://www.jogevamc.ee[url]
Treffet bruker å være besøkt av 2000+ sykler og folk fra 10-12 forskjellige nasjoner.

Jõgeva ligger ca 160km sørøst for Tallinn. Selve treffet legges til Kuremaa som ligger 7-8km fra Jõgeva. Her gjerder de inn en stor park midt i "sentrum" hvor treffet arrangeres.

Hvis det er noen som er interesserte, så kan jeg være behjelpelig med veivalg og linker til ferger og overnatting. Det går ferge både fra Stockholm og Helsinki til Tallinn. I tillegg ferge fra Kappelskär til Klaipeda i Litauen og Nynäshamn til Ventspils i Latvia. Det er også ferge Stockholm til Rīga. Fra Rīga til Jõgeva er det ca 300km.
Ventspils er 170km sør for Rīga og Klaipeda ca 250km sør.

Ferger bør bestilles rundt en uke i forveien for å være sikret plass. Dog, sykler er lettere å få plass til enn biler.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jõgeva mc-treff 2017

Post by mekkern »

Jeg kan underskrive på at dette er et bra treff.
:thumleft :thumleft to tommler opp.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Jõgeva mc-treff 2017

Post by Bikeridr »

*Bump*
Det nærmer seg styggfort. Er det noen som skal på tur?

Er en fra fjottboka som har bekreftet. Så er det en kjenning og tidligere arbeidskollega som kjører fra Rognan.
Selv starter jeg fra Rīga torsdags dag og er klar på treffplassen på tidligkvelden. :)
Post Reply