"Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by Bikeridr »

Flotte bilder fra alle. Ser jo ut som et arrangement jeg blir nødt å få med meg en gang. Er vel ikke såå langt fra Stockholm når man først har kommet seg over fjorden :)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by kvase »

Det ble noen bilder fra meg å
Velkomsten
Image
Studietur blast bilde
Image
Kø i pølsebua
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by Palma »

Ahhh hjemme igjen etter en fantastisk helg. Årets pølsetreff står for døren. Har vært i kontakt med en kar litt lengre nord her et par dager og planlagt å kjøre ifølge nedover, YR.no har blitt sjekka jevnt siste uka. AT kunne melde om snø foran pølsebua dagen før og spenningen stiger. Dagen kommer, han lenger nord fra vil vente litt med avreise, det er jo kaldere lengre nord, og..... mer sier vi ikke om den saken. Jeg skrur varmejakka på fullt og triller av gårde kvart over 8 i -1,5C. Før jeg passerer Kari 500m nede i veien her brer en herlig varme seg over ryggen, ikke lenge etter kommer varmen over hele magen ( og den er svær blitt... ) og armene, og for ikke å glemme rundt kragen. Jeg må skru ned det hakk før jeg kommer til Brandval. Fantastisk.
Jeg rusler av gårde og bare koser meg og triller inn på Langebru 10:55.
Image

Her står en gjeng klar og etter litt håndristing og småsparking i dekk leder Hakhap oss trygt frem til Pølsebua i Andebu.
Da jeg og Betty kommer inn på tunet runder Betty 155 000kjørte km, ikke dårlig, slå den med plastikkrakketten din \:D/
Image

AT har gjort som han lovet og fått fjerna snøen, pølsekokern er satt opp i garrasjen, og her kommer det stadig nye ting på plass, Busa har frakta Busamor sin kake helt fra Gol, og BO40 har sveiva i gang vaffelpressa på morran, dette er saker. AT løper frem og tilbake og koker kaffe til den store medalje og like blid og gjestfri som alltid. Det prates og sparkes litt dekk, pølser i vaffel, brød og lomper, med og uten rå lauk og begge deler så nær som ketchup går ned på høykant og det stappes etter med den fantastiske kaka fra Gol. Kaffen er som laget av en ekte barista. Alt er som det skal være. Været har nok skremt noen, eller gjort at noen brukte fornuften. Snøen lå jo tykk på enkelte veier ikke langt unna dagen før.
Etter etagilde var det duket for fellestur, Jon ledet og hadde lagt opp en nydelig tur på indrefileten av Vestfolds veier, fine veier som faktisk er asfalterte krøtterstier, svingete, smale og fine. Ideelt for mc-ister på fellestur. Det var 17 av oss som var med Jon rundt. Og vi fikk bekreftelse på at vi lever i vinternorge enda. Alle sammen fikk en bekreftelse på at sykkla våre duger og på vinterføre. Is i veien flere steder og i skyggefulle partier lå snøen enda en liten halvmeter inn i veien.
Noen av oss skulle med ferga på en Ojda-tur, og vi skulle bli "sluppet av" i Sandefjord. Men halloooo vi kunne fått sagt hade da, plutselig var resten borte og der sto vi da, såra og vonbrotne, forlatt av frender....
Men vi berget, Moffa og undertegnede fortsatte kaffedrikking på kaia og snart dukket Ojda og BMWilly opp så billetter og reiseleder var på plass. Vi trillet om bord, surret fast doningene på forskriftmessig vis
Image

og inntok en av soffaene på dekk 6 eller 7. Her var det bare å samle krefter og smøre seg med tolmodighet før vi var i åpen sjø og tax-freesjappa åpnet. Startskuddet gikk og vi fikk tak i ei blåkorg med hjul på og duret forbi chanel5 og all annen makeup og sjokkolade og lakris,

Ja, ikke alle klarte å styre sine lyster
Image

her skulle vi ha sterkere saker. Kvotene ble behørlig sjekket
Image

og vi tenkte hardt i 5 sec på hvor mye vi kunne få plass til ved siden av soveposen og tannbørsten i veskene. Her var det mye snadder. Ojda hadde logistikken klar og som den erfarne Ojda-tur-mannen han er ble blåkorga kjappt fyllt til randen med "proviant". Det skulle rekke for hele kvelden...
Vi kom oss i land i EU, vinket hadet til Moffa, han skulle hjem til Ski, og vi dro ut til Kæmpingen. BMWilly og Toffinteppen hadde bestillt hytte på Lagunen camping. Og det var en bra plass. Toffinteppen hadde skippa pølsetreffet for å reise ned å klargjøre hytta for oss, den kule gule Versussen var parkert og ho møtte oss ved bommen og skulle lukke opp... Funka ikke... Men som de erfarne skogskjørere vi er smatt vi lett rundt bommen og kom oss i hus.
Image

Det ble litt tullprat før vi skred ned i kaffeen og inntok en bedre middag. Det var noe kukjøtt. Maten var bra og vi køyet etter hvert. Det ble ikke noen store utskeielser utover å smake litt på noe av fangsten fra båten. Å nei, vi åpnet ikke de fine flaskene, det ble bare med noe boksemat..
Dagen derpå (i dag) fremsto minst like bra som lørdagen, kæmpingen badet i sol, vi støvsugde hytta, satte i gang oppvaskmaskina og sjekket ut.
Image

Frokost? Ja, det hadde vi glemt. Vi kom oss på hjul igjen og med strålende vær var det nok å ha varmejakka på trinn 1 og 2.... ja vel og merke for de av oss som har fulgt med i utviklingen av tekniske nyvinninger og investert i slike. Så Ojda og undertegnede var varme og gode da vi satte kursen for et lite sverigeeventyr, men først var det frokost....
Vi måtte helt til Bengtfors før vi klarte å oppdrive noe spiselig som dugde, og da det var det jeg som hadde planlagt ruta var det selvsagt lagt inn litt grusveier i ruta.

Frokosten smakte fortreffelig, eller det var å overdrive, men det var vel det vi kunne få tak i, skal eggerøre ligne på cottage cheese i fargen?? Sikker ny EU-standard. OK jeg spiste noe polarbrød med HVIT eggerøre, ble mett, og kaffen var god. Tankene gikk tilbake til lørdagen og vafler med pølse med rå laug og begge deler... Dessert bør man ha etter en frokost langt på dag, mer kaffe, blåbærpai med softis...Åhhh den satt.
Image

Vi kom oss på hjul igjen og nå hadde vi funnet den beste mc-veien EVER. Fyyy flate, denne ruta må dere kjøre,
https://goo.gl/maps/5daPpekEYew
legg gjerne turen hit bare for å kjøre. Vestlandet kan pakke sammen...
Blanke i øynene av ren kjøreglede måtte vi allikevel videre. Turen gikk til Årjäng hvor Ojda egentlig skulle svinge mot Oslo, men han syns alt var så bra så han hang på videre, og koselig var det.
Image

Neste stopp og mornapunkt var Charlottenberg, Toffinteppen shoppet mens gutta tok en kaffe, neida Ojda skulle ikke hjem, han ville være med videre, Turen gikk på fine svenskeveier videre til Torsby, Her ble det litt middag i skrotten før vi ruslet mot grensen ved Røgden. Se her ja, tollstasjon og greier... Jaja, ikke mange å se der så vi kjører nå hjem, sier hade og takk for turen. Et par strålende dager er over og masse stoff til en annen side på internettet er samlet sammen, men det er ikke her..
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by ojda »

Flott Palma, der kom hele eventyter =D>
Jeg ser den "kvote-plakaten" ble litt mye for deg, det var ikke bare enkelt å stagge skjelvingen i hendene da du fikk se aaalt hva du kunne ta med deg :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by ArcticTiger »

Takk for besøket :thumleft , godt å høre at dere trivdes rundt Pølse-bua :thumleft Og så artig (for noen av dere) med Ojda-tur etterpå :D
Etter en noe langdryg reise (og 2 skriker-unger i flysetet foran meg i 8 t) er jeg nå vel instalert på hytta i Iola, Wisconsin. Her er "norsk" vær, men meldt bedre uti uka \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by hakhap »

Filmet en del av fellesturen men siden det var første forsøk med chinmount var vinkelen litt lav :redface

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by Snikkeren »

Ble litt lav ja. Er det GoPro du har? Vil anbefale å bruke 1080p SuperView på slik filming. [emoji106]
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re:

Post by hakhap »

Snikkeren wrote:Ble litt lav ja. Er det GoPro du har? Vil anbefale å bruke 1080p SuperView på slik filming. [emoji106]
Ja det er GoPro må dobbel sjekke instillignen på den kameran men har ikke tenkt på SuperView tidligere.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by ojda »

Hyggelig med gjensyn, men som andre sier, det ble mye av Fredrik si sykkel og lite natur :lol:
Å for ett hensynsfullt tempo da gitt :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: "Vårslepp for MC-venner" i Andebu, Laurdag 29 April -17

Post by hakhap »

ojda wrote:Hyggelig med gjensyn, men som andre sier, det ble mye av Fredrik si sykkel og lite natur [emoji38]
Å for ett hensynsfullt tempo da gitt :thumleft
Ble ikke noe hastighet rekord på den turen der

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply