Hardanger PokerRun 2017-- AVLYST!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Hardanger PokerRun 2017-- AVLYST!

Post by Kant1 »

Ja dere... det er så smått tid for å sette tanker og ideer for neste års STORE happening i Kantebury County ned på tastaturet.

En facebookgruppe er under oppseiling, og vil bli annonsert her.

De som evt måtte ha interesse av det, kan sette datoen fredag 2. til søndag 4.juni 2017. Og begynne å rydde plass utifra det :shock:
(vi flytter fra siste helga i mai pga at det musikkfest i Rosendal den helga hvert år, og derav lite tilgjengelige rom

I år hadde vi en fin kjøretur dagen før selve Run'et, og i 2017 ser jeg for meg at fredagen blir et litt mer halvoffisielt "vorspiel". Du kan like gjerne ta fri den dagen også... og halve torsdagen med. \:D/

Jeg har lyst å samle litt lokale klassikere på fredageskvelden til et lite Run for dem selv, og for andre til å se, høre, lukte og nyte. Mer om dette seinere.

Ruta vi planlegger er foreløpig "unntatt offentlighet", men vi jobber med, og diskuterer et par alternativer,
hvorav det ene er en slags variant over den runden vi hadde i år, og det andre alternativet er en superfavoritt, både for meg og for Stian.
Det kommer bla litt an på snøforhold i fjellet, samt kapasitet på ferga vi må ta om morran.
(ferga kan ta 99 passasjerer og 24 personbileiningar-- men hva dette betyr mtp antal MCer kan foreløpig ingen svare på. Men jeg håper at 1 personbileining er lik 3 motorsykler..cirka.

Andre ting-
Premieutdeling eller kåring av beste pokerhånda blir på Heimdal Gaard utpå kvelden, slik at alle får med seg dette. De som ikke vil, eller kan møte på Heimdal om kvelden, vinner ikke potten. Ferdig snakka.

Påmelding:
kommer etterhvert på Facebook. Betaling ved påmelding, og prisen blir litt høyere enn i år, dels pga litt underskudd, dels pga av at fergebilletten(e) blir betalt samlet.
Sterke krefter (altså Hertuginnen) vil begrense antall deltakere til 52, men jeg tror vi skal komme rundt dette, om det blir aktuellt
For de som IKKE er på Face (Heisann Lordy #-o ) vil jeg selvsagt melde disse på, om jeg blir bedt om det. :thumleft

Overnatting:
Sikkert omtrent som i fjor, men jeg har god tro på at det blir litt mer tilgjengelig enn det var i år. Vi får bla tilgang på litt mer rom i nabolaget,
og et naust er visstnok også tilgjengelig

Faciliteter:
Vi satser på å få opp en WC i det rommet der dusjen står (de som var der i år vet hva jeg snakker om), kjøleskapskapasiteten skal økes, OG vi lager til en kjøkkenkrok på låven, og satser på felles frokost på morrakvisten for dem som vil.

Drikke:
Vi prøver å få det lokale microbryggeriet til å lage en batch med PokerRun øl, mer info kommer \:D/

Med beste hilsen
Hertug: Olav
Roadcaptains: Stian og Thomas (mpp)
Markeds og media-ansvarlig: Roald (mpp)
Logistikk og underholdningsansvarlig: Mr Wheelie (aka Bjarne L) (mpp)

Hardanger PokerRun 2017- oppdatering

Her er kun tekst, for jeg får ikke bruke Photobucket her ute på denna møkkaplassen. I alle fall møkkaplass sånn internettmessig.
Oppdateringen kommer på facebookgruppa også, der blir det å legge til litt bilder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Da har vi fått avklart en del de siste dagene, og ruta for Run’et er klar 
Ferga fra Sydnes vil kunne klare å ta med seg ca 65 motorsykler, så derfor legger vi inn en grense på nettopp 65 deltakere i år
Årets PokerRun blir en høidare (selvsagt, må jeg kunne legge til)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi starter opp syklene kl 0759 på Heimdal Gaard, og legger i vei utover fjorden mot Husnes, og igjennom Halsnøytunnellen, til Sydnes Fergekai.
Fra utgangen av Halsnøytunnelen kjører vi på Fv 62, et flott, smalt og svingete veistykke, med ganske så nylagt asfalt, og så godt som blottet for motgående trafikk.
Det er ikke tid for sommel og tidssøl på dette veistykket, for ferga går kl 0850.
(Google maps beskriver 47 minutt fra Heimdal til Sydnes Fergekai-)

På ferga på vei mot Utbjoa deler vi ut dagens første kort, og har muligheten for å nyte forfriskninger i kafeen.
Overfarten tar ca 40 minutt, i en vakker skjærgård.

Fra Utbjoa kjører vi sørover, langs Fv 734, gjennom Vikebygd til Isvik. Nok en toppers kjøreopplevelse i herlig morgensol. Fra Isvik svinger vi venstre, og vi må kjøre noen kilometer på E134, men allerede ved bensinstasjonen på Knapphus svinger vi høyre inn på Rv49, gjennom Vats og Gjerdesdalen til Sandeid.
Her stanser vi ved bensinstasjonen og deler ut kort nummer to.
Det er ikke tid for en alt for lang stopp her, dessuten er veien videre helt fantastisk, så vi fortsetter i retning Sauda. De som har liten bensintank, bør benytte muligheten for å fylle opp i Sauda. (det ligger bla en Essostasjon like ved en rundkjøring)
Gjennom Sauda sentrum går turen videre på Fv520 mot Røldal, men ikke lenge etter sentrum kommer vi til Allmannajuvet, og her er det naturlig å ta en stopp. Her har vegvesenet laget til en flott rasteplass mm, som føyer seg fint inn i rekken med spektakulære rasteplasser langs Nasjonal Turistveg. Her vil kort nummer tre deles ut.

Så fortsetter vi oppover til Hellandsbygd og Breiborg, og over det golde Saudafjellet på den smått legendariske Fv520. Mange av årets deltakere har nok kjørt denne veibiten tidligere, men den er uansett utrolig gøyal.
Kartlink i Google maps. (pga vinterstengt veg over Saudafjellet er ruta/kartet foreløpig delt i to)
https://goo.gl/maps/PoiEWYpDrNH2
Ned mot Røldal går turen, og når 520’en møter E134 igjen, svinger vi venstre, og kjører noen få hundre meter oppover, før vi svinger inn ved Røldalsterrassen.
Her er det tid for en matbit og utdeling av kort nummer 4.

Etter en liten pause ved Røldalsterrassen kjører vi videre.

Dersom Satans Vegvesen har brøytet gamlevegen over Røldalsfjellet og Seljestadjuvet, kjører vi selvsagt over her, og unngår tunnelene.

Denne gamle vegen er nesten «berømt» blant MCister som liker å kose seg.
Men uansett åpent eller ikke, skal vi videre langs E134 forbi Seljestad i retning Haugesund.
Like før Rullestadtunnellen svinger vi av fra hovedveien og kjører gamlevegen ned Rullestadjuvet, før det på nytt blir noen få kilometer langs E134 (blant annet forbi Langfoss i Åkrafjorden)

Like før Markhustunnelen svinger vi av igjen, og følger den gamle Åkrafjordvegen forbi det tidligere handelsstedet Markhus, og videre mot Rafdal og Trolljuv Bru. (vi må krysse E134 ved den nye kafeen/butikken Åkrafjordtunet)
Ved Trolljuv er det kanskje mulighet for et par bungyjump fra brua.
Ved Kyrping må vi nok en gang ta en gjestevisitt på Europavegen før vi svinger av fra denne for siste gang på turen.
Vi skal til Skånevik, og tar ferga til Utåker, hvor vi deler ut kort nummer 5, for så å kose oss langs Rv 49 gjennom Kvinnherad tilbake til Heimdal Gaard.
Her vil det bli anledning til å bytte kort, og seinere på kvelden blir det kåring av vinneren.

Kartlink i Google maps. (fra Røldal til Heimdal Gaard
https://goo.gl/maps/Xcw8ANFmxfP2
Last edited by Kant1 on 30 Apr 2017 17:14, edited 6 times in total.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Trondgv »

Da er HPR krysset av i kalenderen!
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by JK95 »

Hvis jeg har sykkel, og ikke får perm den helga, kommer jeg til å gå på veggen, dette må jo gjentas!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Tommas »

Her skal OlavK behandles med silkehansker slik at det holdes av en plass :thumleft 8) :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Kant1 »

Tommas wrote:Her skal OlavK behandles med silkehansker slik at det holdes av en plass :thumleft 8) :lol:
Hmmmm ja dette kan jo åpne for diverse muligheter.... sykkelen min skulle hatt en vask og polering forresten =D> :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by tshansen »

Bare å melde meg på onkel [emoji122][emoji122] dæven dette var strålende nyheter [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by ojda »

Ååh jeg er glad for at jeg kjører Explorer1200, verken han eller grevinna har hjerte til å avvise en så klok mc'ist \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Toven »

wohoooo, blir bra :) Legger inn bestilling på solskinn og tørre veier jeg da =D> :lol:
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Lasse Liten »

Tiltredes!
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Kant1 »

Det jobbes med underholdningen også, og pr.idag er dette en stor favoritt og ønskedrømmen å få på scene i ene siloen på Heimdal
[youtube][/youtube]
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
ZnirlN
Posts: 78
Joined: 10 Oct 2015 22:25
MC: KTM 990 Adventure 2008 mod
KTM 1190 Adventure 2014 mod BMW 1200 GSA 2018
KTM 1290 Super Adventure R 2018 mod (Donald)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by ZnirlN »

Vist en fortsatt er i arbeid så passet denne helga meget godt[emoji1]
Regner med min plass er sikret allerede[emoji1]
Litt usikker på sengeplass til deg denne gangen lorden[emoji33]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by quattrokim »

Datoen er lagt inn i kalenderen så får vi sjå korleis det passer :thumleft

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Kant1 »

ZnirlN wrote:Vist en fortsatt er i arbeid så passet denne helga meget godt[emoji1]
Regner med min plass er sikret allerede[emoji1]
Litt usikker på sengeplass til deg denne gangen lorden[emoji33]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så bra...og om vi er blitt gode NAVere til den tid, så passer det uansett =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by hakhap »

Ønsker få HPR med meg men stor usikkerhet knyttet til juni akkurat nå

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Tob »

Ai ai ai! Dette må jeg få i kalenderen :thumleft :thumleft :thumleft
Post Reply