Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Lazyboy »

Gielas wrote:
Lazyboy wrote:Cinzano og rom som knapt kvalifiserer til og kalles rom? :shock:
vakke klar over at dere hadde damer med på tur :D
Cinzano'en tar jeg på min kappe - til og med på strak arm! :D
Sjelden opplever jeg at noen legger merke til min feminine side. :-k :roll: =D> :lol :lol :lol

:thumleft Det vakke vondt ment, måtte bare erte litt etter allt jeg har lest her inne om røyksmak og edelt brunt brennevin.
Når sant skal sies heller jeg jammen til den samme siden av baren som deg jeg også. 8) :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by tshansen »

Gielas wrote:
LordShaft wrote::plystre
Meaning?
Thats me in The corner, blinking my eye, trying to flirt with you [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Tommas »

Med dagens moderne teknologi så er jo mye av turen sett allerede, på Locatoweb, snapchat & forum.

Men her er en kjapp oppsummering fra meg fra dag 1:



Historien starter dagen før oppmøte, med en sjelden vask av sykkelen. Jeg spanderte på 20 kr siden jeg ville flotte meg litt for Bjerknez!
Det ble samtidig utført en kjapp inspeksjon av dekk som viste at jeg nok ikke ville ende med akutt "Ashland-syndrom" (dekkskifte lørdag morgen...), men at det ikke ville være mye igjen på søndag :-k

Om ikke nyskodd, så i det minste nyvasket og klar for tur:

Image


Fredagen opprant med fint men kaldt vær, og i følge Locatoweb-race så var allerede de fleste på plass ved Esso. Jeg som bor nærmest kom nesten sist, men så skulle jeg tross alt innom Biltema for å hente premie til quiz :thumleft

Det skulle jo sies takk for sist, men vi kom oss avgårde uten alt for mye forsinkelse.

Esso:

Image


Målet var å holde seg unna E-veier så godt som mulig, men en liten sprint gjennom Drammen måtte til, før vi tok av mot Sande og bikket over Hanekleiva. Det er en trivelig motorsykkelvei, og det gikk stødig og fint unna til vi møtte Ashland, Gileas og Bjerknez i Hvittingfoss.

Det var en kjøreklar gjeng, så vi salet på etter litt dekksparking og bensinfylling.

Hvittingfoss:

Image


Været holdt seg meget pent første del av turen, med strålende sol og lite skyer. Kontrasten til fjorårets besøk på Evje var stor (da snødde det..), og selv om det ble mye latter da også var nok skuldrene litt mer senket nå. Ashland fikk lagt seg i tett etter det, med resten av ruten lagt opp på GSP.

Etter en stund kom det noen mørke skyer innimellom, og vi kjørte gjennom så lokale regnbyger at ikke engang veien var rukket og bli våt. I det veien ble smalere og smalere, så gikk den plutselig over til grus. Uten å nevne navn (du på S1000R vet hvem du er...), så ble vi i ruteplanleggingsgruppa litt bekymret for at det i beste fall skulle oppstå dissens om videre veivalg. I verste fall fryktet vi rent mytteri.

"Kjør på" kom det tappert fra den anonyme mannen på en svart, tyskprodusert nakensykkel. Ashland og jeg så lettet på hverandre, og satte kursen videre. Så kommer beviset på at moder natur har sans for humor. Ikke før hadde vi kommet i gang, så gikk det lette regnet over til et veritabelt skybrudd. Deretter kunne man formelig høre latterbrølet da været slo om til en solid blanding av hagl og snø, mens temperaturen droppet til rett over frysepunktet.

Image

Heldigvis var showet rask over, alle kom seg trygt gjennom, og den anonyme grandis-spiseren kan nå skilte med hvitt belte i både regn, hagl, grus & snø. Om noen år reises det sikkert en bauta på stedet :thumleft

Det viste seg også ved siste pitstop før Lindesnes at de 20 kronene på vask hadde vært helt bortkastet!

Image


Vel installert på hyttene, så var det tid for å slenge bena på bordet, få opp en kald pils og nyte utsikten. Det er UTROLIG deilig å komme frem til stoppestedet etter en lang dag på sykkel, få av seg kjøreutstyr og la praten gå om løst og fast.

Image


Yr lovte vind opp i stiv kuling, så middagservering ble wiener i brød/lompe. Vinden var svakere enn ventet, men maten satt som et skudd selv om det ikke ble grilling :thumleft

Etterhvert som humøret steg ble det gjennomført Quiz 2017, hvor Ambro tok en meget knepen seier foran den regjerende mester BusaTrond. BusaTrond la vel bortimot inn protest og forlangte omkamp, men den er det ingen som husker om ble tatt til følge :lol:

Som tidligere nevnt ble det nytt diverse leskende drikke, og for enkelte ble det en lang natts ferd mot (nesten) dag 8)

Image


to be continued...
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by JK95 »

Konge!!! Mere, mere, mere! =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by ojda »

Du skal ikke skamme deg for å ikke være først ute med historien, når du har hengt lista godt over 1,50m over bakken =D>
Føljetonger av denne typen slukes rått, også på eget forum da GITT! :D =D> =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by tshansen »

Jasså!! Er Busa vippet av tronen som QuizMaster [emoji23][emoji23] notert
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Jasså!! Er Busa vippet av tronen som QuizMaster [emoji23][emoji23] notert
Han vil jo alltid være den første "QuizMaster", og det er jo ikke noe å kimse av :-k
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Ambro »

Tar gjerne flere kjemi spørsmål neste år også, kos å endelig få brukt kunnskapen til noe \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Palma »

Det var det jeg visste, det var en skikkelig utrivelig tur.... [-( Skal prøve å lese neste bolken og for å få bekreftelsen helt i boks :erte
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Toven »

Fin fin lesing :D
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Bjerknez »

Haha, bra skrevet Tommas :thumleft

Godt at mitt noe rufsete rykte angående grus og regnvær fikk seg en liten opptur :lol:
Står man først der med våt og skitten sykkel og grusveien er forran en, ja så er det pokker meg bare å kjøre på. Å kjøre omvei tilbake hadde blitt for dumt. Selv for meg. SÅÅÅ redd er jeg ikke for grus og det våte element.

Men hadde vi visst om hva som ventet oss så er jeg ganske sikker på at alle hadde stemt annerledes. Eller som Tommas sier: "La oss være ærlige..." :lol:

Jeg tror faktisk jeg spant litt på grusen også. Vertfall så blinket traction control lampa når jeg dro på litt. "Small step for the man, one giant leap for mankind" :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Kant1 »

Meget MEGET bra Tommas, innlevelse og humor går hånd i hanske og dette stjal ca 10 minutt av kundens tid... jaja skitt au :-D
Gleder meg til mer :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by tshansen »

Veldig bra skrevet Tommas... Men når du har skrevet ferdig referatet. kan du ikke kopiere det over i en egen tråd så det er lettere å finne igjen senere... redd for at det blir vanskelig å finne igjen når pms'en slår inn neste år :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by ashland »

Meget godt levert Tommas :thumleft

Lite slår god lektyre til matpakken på jobben :)
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Post by Bjerknez »

Når kommer neste kaptittel Tommas? ;-)
Post Reply