Lindesnes 2017 21-23 April - Mission accomplished!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Busa Trond »

@Okda. Vi møtte på en ganske stor gjeng etter Jøssingfjord. Tenkte på det kunne være dere. Det var flere med FJR, så regnet med en av dem var deg.
@mekern. Det kan stemme det.

Men nå morgenen etter turen våkner jeg opp til vinter å snø ute. Godt man var hjemme før saltebilen I går :D
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

Her er de tre bildene jeg fikk fra videoen av denne Kawaen.

Forran meg lå Freddy og Ashland kjørte først. Jeg kom da så klart som nummer tre. På bilde to ser man at fyren på Kawaen hilser. I mine øyne ikke en situasjon hvor JEG valgte å gjøre noen unnamanøver. Jeg så freddy skvatt til litt og kjørte lenger inn på siden. Jeg har ikke bilde av hvor nærme denne fyren var Ashland.

For MIN del var så jeg ikke denne situasjonen som voldsomt skummel, men ja, det kan nok hende Freddy og Ashland opplevde situasjonen annerledes.

Hastigheten min var som dere ser 83-85km/t. Kun 5km/t over fartsgrensen og godt innafor ved en evt. kontroll. Så aktpågivende og varsomt :lol:

Image

Image

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Tommas »

Jeg møtte han rett før en krapp høyresving, det føltes i det minste nære nok :lol:
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jeg møtte han rett før en krapp høyresving, det føltes i det minste nære nok :lol:
Kan hende at overraskelsesmomentet gjorde at det føltest værre enn det var. Uten at jeg tviler på at han var nærmere deg i en annen sving. Vi hadde jo god fart (forholdene tatt i betrakning) og jeg så han på kawaen justere litt når han kom rundt svingen, så det kan hende han var nærmere Ashland som lå lenger frem. Bare spekulasjoner.

Den eneste litt rævknipende hendelsen jeg hadde på denne turen for egen del var følelsen av hjulslipp i en sving. I etterkant har jeg fundert litt på dette og jeg kan ikke forstå annet enn at jeg har missoppfattet det. Følte ikke at nedlegget var såpass at hjulslipp burde forekomme...

Derimot så tror jeg at det som føltes hjulslipp var at jeg traff en liten fordypning i veien. Ingen lamper blinket (noe dem vel gjør hvis slikt skjer?) så vidt jeg så, selv om det tok 8-10 svinger før jeg var komfortabel igjen og ca. en halvtime til jeg var fullstendig kurert :lol:

Noen ganger følte jeg virkelig jeg skulle skrape asfalt med fothvilerne, men ingen touchdown, noe som vel egentlig ikke er noe mål i seg selv uansett... ;-)

Føler jeg har grep så det holder, så denne lille "hjulslippen" tror jeg var noe annet. Dog ingen overhengende fare i denne situasjonen. Jeg holdt meg på siden min og det var ingen biler i møte.

Men på dag nummer to så måtte jeg roe reka og innså begrensningen vedrørende kjøreprestasjoner og fyllesjuke. Det ved siden av at jeg hadde glemt regndressen (grunnet vinden) gjorde at jeg bestemte meg for en rolig solotur tilbake til hytten den dagen. En rolig tur tilbake alene var nok til at formen ble bedre og dagen derpå var kjørelysten der igjen for fullt :thumleft

Jeg synes Ashland gjorde en fenomenal jobb fremme i tet. Bra tempo og bra kjøring hele veien. Det at han hadde GPS var så klart også en god grunn til å la han styre løpet :lol:

Sneipen (Poden til Busa Trond) hang virkelig godt med og kjørte akkurat som oss andre. Imponerende! Og det på en A2 regga MT07 :thumleft

Jeg har en del artige videoer som tidligere nevnt, men disse må redigeres, klippes og godkjennes av de involverte før publisering. Bare det alene er jo en jobb. Så sant jeg da ikke får lov til å ta en avgjørelse selv og eller det er noen som gir beng. Gi i såfall beskjed så vet jeg hvem jeg ikke trenger godkjennelse fra.

Blir fort mye styr dette, så det tar nok tid før den biten er ferdig... :-k

Så en liten ting til slutt til alle dere med streetfightere der ute. Ikke reis dere opp på sykkelen slik de store adventure/traktorgutta gjør. Og spesielt ikke lag slike jokkebevegelser. Bakfra så ser dette utrolig rart ut og jeg flirte godt i hjelmen når jeg så dette :lol:
Den det gjelder vet hvem han er :lol:

Jeg fikk også med meg nærmest en "nutella" vei i sluddbyger på denne turen. Jeg synes også det gikk helt greit, men trivelig var det ikke. Her er et bilde etter den dagen. Salen så faktisk like ille ut...

Image

Alt i alt en meget oppegående førstedag, etterfulgt av en meget oppegående kalas på hytten senere på kvelden. Jeg og Ojda var de siste som la oss og satt vel og løste verdensproblemer til klokken var 05:00(!!!) Ble sen avgang neste dag... :-s

Fin tur med mange personligheter og mange meninger. Men ingen slosskamper denne gangen heller :thumleft
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Okda »

var nok ikke oss - tror jeg vet hvem den dame på Kawaen er men :) Vi møttes i en mye skarpere sving enn dette og kun ett kjørefelt - vår første var en Victory og den neste var en VTX 1800 så en Dukati og så meg - de 2 første hos dere måtte nok, som våre to første justere litt og gjøre tiltak. Når jeg har sett mcene og antall så er jeg temmelig sikker på at det var dere - dere hadde godt driv :)
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Tommas »

Okda wrote:Når jeg har sett mcene og antall så er jeg temmelig sikker på at det var dere - dere hadde godt driv :)
Håper dere også hadde en fin tur. Det var virkelig bra over der i år :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
Alt i alt en meget oppegående førstedag, etterfulgt av en meget oppegående kalas på hytten senere på kvelden. Jeg og Ojda var de siste som la oss og satt vel og løste verdensproblemer til klokken var 05:00(!!!) Ble sen avgang neste dag... :-s

Fin tur med mange personligheter og mange meninger. Men ingen slosskamper denne gangen heller :thumleft
Bare så det er sagt, så er "Værdensproblemer" i denne sammenhengen begrenset til: Hvilken sykkel skal ojda velge neste gang :-k Det løser seg vel det og :roll:

Når det gjelder møtet tror jeg jeg har pinnet det :thumleft
Husker en episode hvor G.V.godt kunne være den som var i rekken (Stor, brei, mørk cruiser), jeg har jo vært på tur med den sykkelen før :)
Jeg hadde forsynt meg litt grådig av veien, å det hadde tildels han også.
Ingen dramatikk, bare en liten justering fra begges side i god til, så var det plass nok :thumleft
Jeg lå nok et godt stykke bak i rekken ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:
Alt i alt en meget oppegående førstedag, etterfulgt av en meget oppegående kalas på hytten senere på kvelden. Jeg og Ojda var de siste som la oss og satt vel og løste verdensproblemer til klokken var 05:00(!!!) Ble sen avgang neste dag... :-s

Fin tur med mange personligheter og mange meninger. Men ingen slosskamper denne gangen heller :thumleft
Bare så det er sagt, så er "Værdensproblemer" i denne sammenhengen begrenset til: Hvilken sykkel skal ojda velge neste gang :-k Det løser seg vel det og :roll:

"Verdensproblemer" er jo et ganske vidt begrep og kan brukes om så mangt :thumleft
Et ironisk ord som egentlig ikke betyr annet enn at vi ikke løste en dritt. :lol:

Blir spennende å se hva du til slutt velger av sykkel. Jeg håper du velger den rette :lol:
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by ashland »

Den grønne kawaen huskes godt, møtte han i en høyresving. Når jeg fikk øye på han var vi omtrent "snute mot snute" i min fil. Ikke helt der jeg hadde forventet å finne noen, så skvatt litt og etter en korrigering fra oss begge gikk det bra :) Freddy123 har hærligheten på film og spent på om vi var så nære hverandre det føltes som. Siden det var mye trafikk og andre på veien over Raceway 44, følte jeg farten var passe avslappet og aktpågivende :thumleft

Det gir en liten tankevekker over hvor lite som skal til før ting kan gå galt...

@B - Det kommer vel også litt ann på hvilket kjøremodus du hadde BMW´n i? "Pro" moduset tillater vel noe hjulslipp om jeg ikke husker feil? Kan også ha vært vind? Når litt sterk vind kom litt brått på innsiden av meg i svinger, skjedde det saker :shock:

Godt å høre tempoet var ok :thumleft Passe avslappet og andre steder litt mer "inspirert" :roll: Så får jeg heller ta på min kappe div feil tolkninger av hvor den rosa pilen pekte på GPS´en og andre feil guidinger :redface
Med musikk i øra og "tur-modus", er jeg ikke verdens beste på å holde jevn fart når jeg ikke har noen foran meg. Var også overrasket over alle 50 soner som hadde kommet opp ut til Lindesnes. Tommas forklarte de alltid hadde stått der :redface :-#
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

ashland wrote:@B - Det kommer vel også litt ann på hvilket kjøremodus du hadde BMW´n i? "Pro" moduset tillater vel noe hjulslipp om jeg ikke husker feil? Kan også ha vært vind? Når litt sterk vind kom litt brått på innsiden av meg i svinger, skjedde det saker :shock:

Godt å høre tempoet var ok :thumleft Passe avslappet og andre steder litt mer "inspirert" :roll: Så får jeg heller ta på min kappe div feil tolkninger av hvor den rosa pilen pekte på GPS´en og andre feil guidinger :redface
Med musikk i øra og "tur-modus", er jeg ikke verdens beste på å holde jevn fart når jeg ikke har noen foran meg. Var også overrasket over alle 50 soner som hadde kommet opp ut til Lindesnes. Tommas forklarte de alltid hadde stått der :redface :-#
Jeg kjørte i Road modus. Det kan godt være at det bare virket som hjulslipp. Jeg tror faktisk det selv, for den hang jo fast som flatlusa ellers. Jeg tror jeg bestemmer meg for å tro det :lol:

Ujevn fart tror jeg kansje det bare er du som føler du har. Jeg merket vertfall ikke noe til det. Jeg lå jo også ofte bare en plass eller to bak deg. Så der har du ikke noe som helst grunnlag for å beklage noe som helst. Fin og aktiv kjøring med god driv :thumleft

Jeg vet hvordan disse GPS'ene kan sende oss på ville veier, uansett hvor proffe og intergrerte dem er. Det er en av grunnene til at jeg solgte min da jeg føler enklere skyts som feks. Google maps til å navigere seg fra sted til sted i Norge. Men samtidig er jeg glad for at du hadde det samt la deg i tet og ledet gruppa. Å kjøre først er ikke akkurat førstevalget mitt, nettopp av de grunnene du her nevner vedrørende navigering og følelsen av å "hindre" gruppa ved ujevn kjøring etc.

Så i bunn og grunn har du intet å beklage. Helt perfekt! :thumleft

Å dette sier jeg selv om du navigerte meg ut på grusvei i sluddbyger! Det sier jo litt :lol:
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by ashland »

Godt å høre :D

Ble litt i tvil når vi kom til grusveien i ett bra regnbyge, når det på toppen av alt begynte å lave ned digre haggel og snøfiller og du ville kjøre på var saken grei.
Men veien i seg selv var veldig bra, prøve på nytt neste gang i løitt bedre vær :thumleft

Tok ikke mange bildene, men her er noen fra min side

ImageDSC_0149 by Jarle Heed, on Flickr

ImageDSC_0151 by Jarle Heed, on Flickr

Image

Image

Image

Image

Image

Image
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

Se der ja :thumleft

For dokumentasjonens skyld så bryr det meg svært lite hvor gode bildene er teknisk etc. så kjør på. (Uten at jeg sier at det er noe galt med bildene dine.

Tok noen få ytterst få bilder selv. Tror det ble 10stk. bilder med kameraet. Kan legge dem ut senere i dag :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Tommas »

Vipps har nettverksproblemer for dere som ikke kommer inn for å gjøre opp utlegg. Busa'n får handle på krita i mens :redface

Når det er oppe og kjører igjen, så er det bare å gå inn på vipps -> oppgjør -> Lindesnes 2017 og deretter trykke på eget navn. Da ser du hvor mange riksdaler som skal cyberspaces oppover til Gol!
Bjerknez

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Vipps har nettverksproblemer for dere som ikke kommer inn for å gjøre opp utlegg. Busa'n får handle på krita i mens :redface

Når det er oppe og kjører igjen, så er det bare å gå inn på vipps -> oppgjør -> Lindesnes 2017 og deretter trykke på eget navn. Da ser du hvor mange riksdaler som skal cyberspaces oppover til Gol!
Jepp. Jeg er på saken, men foreløpig funker ikke vipps her. Vippser så fort som mulig :)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Lindesnes 2017 21-23 April - Pris, Penger & Rutevalg

Post by KliffArne »

ojda wrote:
Busa Trond wrote:God morgen Lindesnes.
Nå er det snart en halv time med kjede smøring, mens ojda sminker seg ferdig på badet.


[url=http://s1160.photobucket.c1_zpso2nhk2so.jpg.html]Image[/url]

Da er jeg klar kjære, din tur :-)

Jeg registrerer at du brukte nesten et døgn på å bli ferdig. Verre enn kjærringa, du :shock:
Post Reply