Hardanger PokerRun 2017-- AVLYST!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Kant1 »

Takk for all kjekk respons på dette. :thumleft
Til de som lurer på om det er for langt og for høyt osv, så er det bare en ting å si:
"Har du tenkt det... så har du gjort det"
Velkommen skal dere være. ;-) :thumleft
De som har vakter osv... er det ikke mulig å bytte litt? Med flere måneders varsel håper jeg det lar seg ordne. 8-[ [-o<
Lordshaft: Du er jo med i arrangementskomiteen (har jeg bestemt :) så du VIL bli mobilisert i forkant. Vi skal bla sette opp noen knevegger innerst på låven og sette opp litt kjøkken.
Men det tar vi FØR det bare er noen dager igjen. :thumleft
DrGreve: hvis du kommer på kort varsel... så finner vi garantert en løsning 8)

Gleder meg, kjenner jeg.
Hilser også fra Hertuginnen.

PS:
Facebooksida er oppe, søk etter Hardanger PokerRun 2017
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Trondgv »

Jeg kan også være med på dugnad, er ikke lange biten!
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Tommas »

"Stående kjøleskap bakpå henger" - check

Stiller gjerne opp på litt forberedelser :thumleft
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edit

Post by BMWilly »

Detta må vi prøve å bli med på igjen. Booker gjerne plass i kjelleren til mr Wheelie igjen vi.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edit

Post by Kant1 »

BMWilly wrote:Detta må vi prøve å bli med på igjen. Booker gjerne plass i kjelleren til mr Wheelie igjen vi.
Det gjorde dere vel allerede ifjor :-)

Til dere som vil/kan stille på dugnad;
Det kan være greit å få noen ekstra hender når Hertuginnen skal pynte på låven, og stoler og bord skal hentes og fraktes ned fra grendahuset.
Dette kan vi komme tilbake til, vi har god tid, er desverre/heldigvis en lang vinter imellom...enda. :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Toven »

freddy123 wrote:Jeg er med jeg også [emoji2]

Jeg og Toven får vel ligge i skje ilag med ho signe vi da kanskje [emoji12][emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk
hahah :-# :-# \:D/
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by tunmag »

Kommer så sant jeg har fri og lappen i behold, forhåpentligvis i noe mer vanntette klær enn jeg hadde i år :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Toven »

tunmag wrote:Kommer så sant jeg har fri og lappen i behold, forhåpentligvis i noe mer vanntette klær enn jeg hadde i år :lol:
lappen i behold? :-k
Greit med noe mer vanntett ja, selv om vi bestiller finvær! Så skylder jeg deg en halv pizza på stoppet langt inne i den ene fjorden :-# :lol:
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by tunmag »

Toven wrote:
tunmag wrote:Kommer så sant jeg har fri og lappen i behold, forhåpentligvis i noe mer vanntette klær enn jeg hadde i år :lol:
lappen i behold? :-k
Greit med noe mer vanntett ja, selv om vi bestiller finvær! Så skylder jeg deg en halv pizza på stoppet langt inne i den ene fjorden :-# :lol:
En vet jo aldri :roll: Det harkommet egen UP patrulje her i kommunen, så nå står de å lurer i hver en busk føler jeg :shock: Nesten så jeg vurdere å bytte ut både bil å motorsykkel i henholdsvis traktor og moped :-# God husk du, for det hadde jeg helt glemt ut :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Kant1 »

Hardanger PokerRun 2017- oppdatering

Her er kun tekst, for jeg får ikke bruke Photobucket her ute på denna møkkaplassen. I alle fall møkkaplass sånn internettmessig.
Oppdateringen kommer på facebookgruppa også, der blir det å legge til litt bilder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Da har vi fått avklart en del de siste dagene, og ruta for Run’et er klar 
Ferga fra Sydnes vil kunne klare å ta med seg ca 65 motorsykler, så derfor legger vi inn en grense på nettopp 65 deltakere i år
Årets PokerRun blir en høidare (selvsagt, må jeg kunne legge til)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi starter opp syklene kl 0759 på Heimdal Gaard, og legger i vei utover fjorden mot Husnes, og igjennom Halsnøytunnellen, til Sydnes Fergekai.
Fra utgangen av Halsnøytunnelen kjører vi på Fv 62, et flott, smalt og svingete veistykke, med ganske så nylagt asfalt, og så godt som blottet for motgående trafikk.
Det er ikke tid for sommel og tidssøl på dette veistykket, for ferga går kl 0850.
(Google maps beskriver 47 minutt fra Heimdal til Sydnes Fergekai-)

På ferga på vei mot Utbjoa deler vi ut dagens første kort, og har muligheten for å nyte forfriskninger i kafeen.
Overfarten tar ca 40 minutt, i en vakker skjærgård.

Fra Utbjoa kjører vi sørover, langs Fv 734, gjennom Vikebygd til Isvik. Nok en toppers kjøreopplevelse i herlig morgensol. Fra Isvik svinger vi venstre, og vi må kjøre noen kilometer på E134, men allerede ved bensinstasjonen på Knapphus svinger vi høyre inn på Rv49, gjennom Vats og Gjerdesdalen til Sandeid.
Her stanser vi ved bensinstasjonen og deler ut kort nummer to.
Det er ikke tid for en alt for lang stopp her, dessuten er veien videre helt fantastisk, så vi fortsetter i retning Sauda. De som har liten bensintank, bør benytte muligheten for å fylle opp i Sauda. (det ligger bla en Essostasjon like ved en rundkjøring)
Gjennom Sauda sentrum går turen videre på Fv520 mot Røldal, men ikke lenge etter sentrum kommer vi til Allmannajuvet, og her er det naturlig å ta en stopp. Her har vegvesenet laget til en flott rasteplass mm, som føyer seg fint inn i rekken med spektakulære rasteplasser langs Nasjonal Turistveg. Her vil kort nummer tre deles ut.

Så fortsetter vi oppover til Hellandsbygd og Breiborg, og over det golde Saudafjellet på den smått legendariske Fv520. Mange av årets deltakere har nok kjørt denne veibiten tidligere, men den er uansett utrolig gøyal.
Kartlink i Google maps. (pga vinterstengt veg over Saudafjellet er ruta/kartet foreløpig delt i to)
https://goo.gl/maps/PoiEWYpDrNH2
Ned mot Røldal går turen, og når 520’en møter E134 igjen, svinger vi venstre, og kjører noen få hundre meter oppover, før vi svinger inn ved Røldalsterrassen.
Her er det tid for en matbit og utdeling av kort nummer 4.

Etter en liten pause ved Røldalsterrassen kjører vi videre.

Dersom Satans Vegvesen har brøytet gamlevegen over Røldalsfjellet og Seljestadjuvet, kjører vi selvsagt over her, og unngår tunnelene.

Denne gamle vegen er nesten «berømt» blant MCister som liker å kose seg.
Men uansett åpent eller ikke, skal vi videre langs E134 forbi Seljestad i retning Haugesund.
Like før Rullestadtunnellen svinger vi av fra hovedveien og kjører gamlevegen ned Rullestadjuvet, før det på nytt blir noen få kilometer langs E134 (blant annet forbi Langfoss i Åkrafjorden)

Like før Markhustunnelen svinger vi av igjen, og følger den gamle Åkrafjordvegen forbi det tidligere handelsstedet Markhus, og videre mot Rafdal og Trolljuv Bru. (vi må krysse E134 ved den nye kafeen/butikken Åkrafjordtunet)
Ved Trolljuv er det kanskje mulighet for et par bungyjump fra brua.
Ved Kyrping må vi nok en gang ta en gjestevisitt på Europavegen før vi svinger av fra denne for siste gang på turen.
Vi skal til Skånevik, og tar ferga til Utåker, hvor vi deler ut kort nummer 5, for så å kose oss langs Rv 49 gjennom Kvinnherad tilbake til Heimdal Gaard.
Her vil det bli anledning til å bytte kort, og seinere på kvelden blir det kåring av vinneren.

Kartlink i Google maps. (fra Røldal til Heimdal Gaard
https://goo.gl/maps/Xcw8ANFmxfP2
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Tommas »

Ser utrolig frem til dette :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by tshansen »

Kunne ikke sagt det bedre selv. Dette gleder jeg meg så jævlig til =D> =D> Forventningene er i Taket \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by ojda »

Må si det begynner å krible litt hos undertegnede også \:D/
Jeg vet han mente godt i fjor Kant1, men finn noen andre enn Thomas
til å bestille været denne gangen [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Trondgv »

Hærlig, kun kvalitetsveier også. Fin liten dagstur dette :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition

Post by Toven »

Ofrer noen geiter til solguden jeg da, ta ansvar for finværet 8) 8)
Post Reply