Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
Bjerknez

Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Bjerknez »

Tenkte meg en kjapp tur over til søta bror i dag for å handle litt og siden været er bra så tenkte jeg det kunne passe og be med flere. Blir ingen voldsom tur, men hvis noen vil slenge seg på så kan jeg legge inn en litt festlig omvei.

Jeg jobber til 16:00 i dag og kjører sykkel på jobb så jeg drar rett fra jobb kl. 16:00 (Fredrikstad). Vi kan vel bli enige om å møtes på Solbergtårnet rasteplass ved E6 kl. 16:30 for den som vil bli med. Har jeg ikke hørt noe fra noen eller ser noen der kl. 16:00 så kjører jeg solo ;)

Her er Solbergtårnet rasteplass for den som lurer:
https://www.google.no/maps/place/Solber ... d11.163777

Jeg må ha svar enten på SMS (for dere som har nummeret mitt) eller via PM her i forumet innen kl. 15:30 i dag. Strømstad er vel en fin plass hvor det passer med en kaffe og litt dekksparking.

Så er det noen som vil henge seg på?
Bjerknez

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Bjerknez »

Oppmøtet var labert (les ingen) og dermed så freste jeg en tur til vårt naboland helt mutters aleine. Turen gikk via Halden og "Halden Alpene" (den blågrønne veien) som rett og slett er en fornøyelse for oss motorsyklister. Neste stopp var en kaffe i Strømstad før jeg tok gamleveien i retning Norby og Svinesund hvor jeg fikk en pølse med snus for halvparten av riksdalene man er vant til å gi her hjemme.

Slett ikke en lang tur hvor primus, telt, vann på spylerveskeposer var nødvendig, men det ble vel totalt 10 mil i går vil jeg tro.

Når jeg svingte inn forran "Tobaksvagnen" for å parkere sykkelen på Svinesund så sto det et par meget mistenktsomme personer og kikket på sykkelen. Jeg så dem gjennom butikkvinduet inne i butikken. Nøklene var jo med meg inn så klart, men tankvesken inneholdt blant annet en mobiltelefon. Jeg betalte mens jeg holdt et øye med dem og i det jeg skulle legge kortet i lommeboka og gå ut så tok han ene og beveget gasshendelen.

Det synes jeg var i overkant frekt og jeg gikk sporenstreks ut. Når jeg kom ut døra og han så meg så trakk han fort til seg hånden og så på meg som om han hadde sett et spøkelse. (Kanskje jeg så ut som et også...?)

Han spurte om alt mulig rart rundt sykkelen. Hvor mange hester, hvor mye koster dekkene, var den dyr, etc. Etter tredje spørsmålet så spurte jeg litt frekt om dette var en spørretime, mens jeg kløyv opp på sykkelen. Han spurte om jeg kunne gi litt gass så han fikk høre. Jeg gjorde meg klar, satt sykkelen i gir og clutchen var like ved gripepunktet. Jeg slapp clutchen forsiktig ut mens jeg sa "idiot" før jeg kjørte av gårde. Han andre fyren sto bare litt på avstand og virket litt flau over kompisen sin.

Jeg aner ikke hvor dem kom fra, men det første jeg kom på etter at jeg hadde kjørt av gårde var. "Nutella er ikke alltid like godt..."
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by tshansen »

Synd at det var dårlig oppmåte. Det er beundringsverdig at du er primus motor til slike turer :thumleft :thumleft Sosialt sett er jo det helt gull.

Når det kommer til folk som tar på sykkelen min, har jeg ikke veldig store problemer med det, det avhenger litt av måten de gjør det på. Jeg konfronterer de alltid, å kan ofte spørre om de har total mangel på folkeskikk. Men om de spørrer og græver om sykkelen, tar jeg meg alltid tid til å fortelle. Det handler litt om å skape en større respekt for oss syklister.
Da han kanskje ikke like klåfingret neste gang, samt at han tørr å spørre om lov til å beundre sykkelen neste gang han treffer en syklist :thumleft

Jeg hadde en dame på OS for mange år siden (utenfor) Bergen, som løftet ungen sin opp på Ducatien min når jeg satt ca 50 - 100 meter lengre borte på en restaurant.

Da gikk det en kule varmt i meg ja :evil: :evil: Jeg reiste meg opp, stormet mot de å brølte "Hva i helvete er det dere driver med"
Hun ble litt paff, løftet ungen av sykkelen som motvillig ville forlate den. Jeg snakket direkte til ungen at slik måte han ikke gjøre. osv osv På en høflig og barnevennlig måte. Da fikk jeg faen meg kjæft av moren for å snakke til Barnet hennes.
La oss si det slik, de neste minuttene av den samtalen er noe jeg ikke er veldig stolt av i dag, men jeg mistet hodet. Å jeg kan ha kommet til skade for å fortelle den damen en ting eller to om livets realiteter.

Det er jo ikke ungen sin feil at den opptrer slik! Det er jo foreldrene som lar de få lov. [-X [-X
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Busa Trond »

Spanderte du pølse og snus på alle som var med på turen :thumleft
Bjerknez

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Synd at det var dårlig oppmåte. Det er beundringsverdig at du er primus motor til slike turer :thumleft :thumleft Sosialt sett er jo det helt gull.

Når det kommer til folk som tar på sykkelen min, har jeg ikke veldig store problemer med det, det avhenger litt av måten de gjør det på. Jeg konfronterer de alltid, å kan ofte spørre om de har total mangel på folkeskikk. Men om de spørrer og græver om sykkelen, tar jeg meg alltid tid til å fortelle. Det handler litt om å skape en større respekt for oss syklister.
Da han kanskje ikke like klåfingret neste gang, samt at han tørr å spørre om lov til å beundre sykkelen neste gang han treffer en syklist :thumleft

Jeg hadde en dame på OS for mange år siden (utenfor) Bergen, som løftet ungen sin opp på Ducatien min når jeg satt ca 50 - 100 meter lengre borte på en restaurant.

Da gikk det en kule varmt i meg ja :evil: :evil: Jeg reiste meg opp, stormet mot de å brølte "Hva i helvete er det dere driver med"
Hun ble litt paff, løftet ungen av sykkelen som motvillig ville forlate den. Jeg snakket direkte til ungen at slik måte han ikke gjøre. osv osv På en høflig og barnevennlig måte. Da fikk jeg faen meg kjæft av moren for å snakke til Barnet hennes.
La oss si det slik, de neste minuttene av den samtalen er noe jeg ikke er veldig stolt av i dag, men jeg mistet hodet. Å jeg kan ha kommet til skade for å fortelle den damen en ting eller to om livets realiteter.

Det er jo ikke ungen sin feil at den opptrer slik! Det er jo foreldrene som lar de få lov. [-X [-X
Hehe, du må nesten ha vert der for å kunne vurdere oppførselen min. Dette var to litt smårampete ungutter med capsen bak fram, og hadde jeg ikke kommet ut der og da så hadde nok en av dem satt seg på sykkelen. Måten dem oppførte seg på var også litt påtrengende. Når jeg sa "Er dette en spørretime?" med et litt frekt blikk så rygget han ene litt unna, men han andre stoppet litt opp før han fortsatte. Altså null antenner.

Da bestemte jeg meg bare for å fyre opp sykkelen etterlatt med en beskjed om hva jeg syntes om han og oppførselen hans før jeg kjørte pent av gårde UTEN å gjennomføre ønsket hans.

Jeg liker svært dårlig når andre "plukker" på sykkelen min. Jeg velger å tro dem hadde litt onde hensikter. I tankveska lå det en mobiltelefon og en batteribank og hadde jeg ikke vert der så vil jeg nok tro at dette hadde forsvunnet. Grunnen til mistanken var magefølelsen jeg fikk. De så ikke akkurat ut til at dem kom fra jobb for å si det sånn.

De småturene jeg drar i gang er ikke så veldig høytidelige og mange av dem er veldig på sparket så jeg kan nesten ikke forvente at det dukker opp noen heller. Ei heller blir jeg vonbråten av den grunn. Jeg har full forståelse for at folk ikke kan dukke opp på en dags varsel. Men jeg koser meg på tur alene også jeg 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Tommas »

Jeg var nære å hive meg på, men enkelte kunder har ikke respekt for harryturer :(
Bjerknez

Re: Harrytur i dag tirsdag 28.juni?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jeg var nære å hive meg på, men enkelte kunder har ikke respekt for harryturer :(
Du må velge kundene dine med omhu Tommas :thumleft

Neida, jeg hadde ikke regnet med noe stort oppmøte heller på et såpass kort varsel. Jeg skulle bare bort å handle litt småtterier uansett :thumleft
Post Reply