Grustreff i øst aug. 2016. Her lever minnene lever videre

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Spiritofwinter »

Melder trygt hjemme etter en fantastisk tur. Takk for turen til alle mann, satser på samme tid neste år [THUMBS UP SIGN]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Kant1 »

og så var Onkel O heime igjen, etter ca 55mil i dag, derav en del på grus faktisk. Hadde tenkt meg en runde nordover, og komme hjem i morgen, men flere faktorer drog meg hjemover i dag. Så nå er jeg på plass i soffan, det rister og vibrer fortsatt litt i kroppen, men pytt.
Tusenmillionertakk til Palma som drog i gang, og til de som kom og var med. Det var ikke kjedelig ett eneste minutt, og så utrolig kjekt å hilse på gamle kjente, samt å for første gang hilse på JRO, KnutK, Spirit, Snikkeren, Epylypzon, Tom med den RÅ rallyKTM'en samt Biker7 som stakk innom en tur i går.
Gamlegutten (altså XTZ'en) fungerte prikkfritt hele turen ( og jeg har jo faktisk kjørt ca 200 mil med den siste uka )

Gleder meg til neste år... blir nok ei ferieuke i den forbindelse da også:)
Referat kommer.. men nå skal jeg se over en haug med bilder:)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by tshansen »

Sukk, det er forbanna kjipt å gå glipp av denne turen :( Tviler ikke et sekund på at dere har kost dere. Gleder meg til referat ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Sukk, det er forbanna kjipt å gå glipp av denne turen :( Tviler ikke et sekund på at dere har kost dere. Gleder meg til referat ;-)
Gjør som meg, lat som ikke tråden(e) eksisterer :)
Det har jeg gjort med trådene om pølsetreffet, HPR, Prehøst og grustreffet, jeg ignorerer trådene så slipper jeg å bli misunnelig :)
EDIT: Det er turarrangementer jeg ikke kan delta i jeg holder meg unna ;)
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Palma »

Jeg klarte ikke vente...

En tankespire ble sådd tidlig på sommer'n da flere og flere kjøpte "traktorer" og fortalte om deres fremragende egenskaper på diverse asfalterte hårnålsveier rundt omkring i kongeriket. Er ikke dette sykler som kan brukes på grusveier???
Og da Palma ikke kunne komme til grustreff så fikk grustreffet komme til Palma. Her bor jeg midt i et eldorado når det gjelder grusveier. Bruker jeg det…? Egentlig for lite. Kasta ut en forsiktig invitt på forumet tidlig i juni. Prata med Epylypzon og BMWilly om tankene og de var med på galskapen.

Jeg fikk meg litt mer egna grusdekk på Betty og begynte å kikke på kart og bevege meg litt i skogen for å finne egna ruter, dæven dette var gøy.
Det ble noen timer med googlemap og div andre kart, Tomtom ble solgt i frustrasjon og rutene ble til. Vi var flere turer på skauen for å sjekke og teste ruter. Opplegget var klart, folket kunne komme. Morttjennsberget ble det ikke, men ei annen koie i nærleiken fikk duge.
Dagen opprant og noen hadde startet i god tid, Kant1 hadde reist i dagesvis for å bl.a finne sine røtter i de dype skoger litt lenger nord… ehhh det er vel ikke skog der lenger etter at Kantforfedrene hogg den ned, men uansett Kant1 hadde en fin tur på gamle endunkergutten. Torsdags eftan trilla han inn på tunet og vi fikk en koselig kar i hus. Har hatt endel kontakt med han på nett, men aldri møtt han live før. Jeg bare ble såååå gla…
Vi kjørte litt stoler og bålpanna innover med bil før vi tok på oss mottorsykkelbunadene og for innover skauen. Litt utrygt vær, et par dråper i lufta. Koia ser ok ut, og mottakelseskomiteen er på plass.
Image

Image

Ikke lenge etter vi var på plass hørte vi en fin brumming oppi veien og Knutk kom med 800'n sin. Vi fikk i gang storkaffekjelen, kaffen og mormonsenkaka fra Grue Service (jobben min) ble stilt til disp for ankomne deltaker.
Onkel som lager mye lyd om natta velger å slå opp teltet, (Nei, han snorker ikke, det er bare den lyden som kommer når han spoler tilbake stemmebåndene).

Etter hvert så dukker BMWilly opp og sannelig har han ikke fått lurt med seg Toffinteppen ut på grusen og. Ho blir nok med som deltaker neste… Knastedekk på den gule versysen blir en god kombo.
Image

Det var aldri helt stille rundt koia, så koselige folk har alltid noe å prate om, om ikke de store verdensproblemene så var vi innom mye etter hvert. Siste erfaringer, tanker drømmer osv. Men mye av det som ble sagt på skauen blir nok på skauen.
Image

Etter hvert så rullet det inn flere folk, JRO kom med sin lekkre Ducati, Gielas gled pent i land med GSA'n,
Image
Ojda kom med tigerberta etter en sightseeing nærmere Eidskogen. Hvorfor han absolutt skulle flytte treffet til en annen plass vet jeg ikke, men har en mistanke…. Men vi lærte litt om bruk av GPS. Nå var hans treffsted nærmere Systembolaget i Charlotten… ca en halvtime…
Vi begynte å lure på noen, der vi satt i skauen å det begynte å skumre. Ikke hadde vi mobildekning og ikke tilgang til hverken forum, locatoweb eller muligheter for å oppdatere verden hvor vi eller andre var.. En uvant situasjon.
Epylypzon og kamerat Tom skulle kjøre skogen over hit, de hadde vist funnet noen myrhøl som de måtte utfordre, de rullet inn på tunet og hadde med diverse "suvernirer" fra myra. Myrmalm nok til å utvinne jern nok til en liten moped hang på sykla deres.
Image
Image
Vi ventet fortsatt på noen deltakere, Jantomas, en kar vi ikke kjenner så mye til, har meldt seg på. I ettertid har vi sett at han har visst kjøpt maken til GPS'n som Ojda. Du er velkommen neste gang og. :thumleft
Men hvor blir det av møringene, ja de kjører jo KTM, men de burde jo ha fått de over fjellet snart. Og riktig nok snart ser vi lysa av et par KTM'er nede i veien. Freden var brutt, en sunnmøring Spiritofwinter og en sunnmørsboende bergenser Snikkeren som har blitt foret opp på bokstavkjeks lager liv i leiren. Koselig dere kom vel fram. Nå hadde det ikke vært helt stille før dere kom heller.
Image
Vi fikk fyra i bålpanna utover kvelden og noen pølser ble brent, litt øl og ildvann ble det og. Jeg hadde vel ei lite rute på lur for fredagen, men folk hadde kjørt nok og vi hadde mye å prate om.
Image
Det sosiale er jo topp når godtfolk treffes.
Image
En artig betraktning var at nesten samtlige fant frem telefonen nesten før de fikk av seg hjelmen for å sjekke/oppdatere. Her var det ikke mange streker. Ok da slapp vi det denne helga. Vi fikk pratet med hverandre uforstyrret av bipper og plinger fra 12-13 smarttelefoner. Kanskje ikke så dumt. Har vi blitt litt for avhengig av dette internettet?
En etter en finner køya og tenker nok på morgendagens tur. Ungdommen holder nok ut lengst og på lørdagsmorran var det fortsatt godt med glør i bålpanna.
Vi hiver innpå frokost, får skylt etter med litt kaffe.

Morgenstemning på skauen, litt morgendis og Gielas har besøkt to-seter'n
Image
Vi venter på Mekkern, han hadde da ikke så lang kjøring så han burde ha vært her nå… Willy tok en tur og fikk lest en post på forumet. Mekkern var blitt forhindret, tur med kona dagen før… Vi sier ikke mer, men håper at du hadde ei fin helg lell.
Snikkern med de siste finjusteringer før dagens tur. Bremsepedalen måtte litt opp, det manglet ikke på konsulentbistand.
Image

Da drar vi folkens. Epylypzon og Tom er hard-core gutter som helst kjører røde og svarte løyper.
På med full rustning for å møte skogens utfordringer:
Image
Snikkeren og Spiritofwinter vil ikke være noe dårligere så de fyrer KTM'ene og drar sammen med de. "Slig så ungdommane liga".

Resten blir med på blåtur med undertegnnede som kanin fremst og BMWilly som sweeper bakerst.
Vi kjører coornerman-prinsippet og det ser ut til å fungere godt. Jeg lurte litt på om jeg kjørte fort nok, går det på rattata, blir folk skuffa, snur de å drar hjem, mange spørsmål triller gjennom skallen de første kilometra så jeg gir Betty jernet og prøver å virke så macho som jeg bare kan for på en måte å markere litt styrke, får laga noen sladdespor her og der, det må vel sende litt signaler bakover i rekkene om at her kjører en dreven kar som behersker dette til fulle… [-(
Men det er ikke noe løp, vi er på tur og jeg fikk inntrykk av at farten var ok (jeg torde ikke kjøre fortere)…
Vi gjorde noen stopp her og der, fikk en liten runde opp i skauen ganske tidlig på'n og det var allerede klart for første nedlegg. Ikke noen skader og ikke noe dramatikk. Men erfaringer fikk vi vel alle på turen.
Første rast i Lekvätten, vi fikk justert væskenivået, sendt noen snap til de som satt hjemme og plaget forumister som var på jobb.
Image
Nå bar det til skogs igjen, fine svenske grusveier med varierende underlag og vanskelighetsgrad.
En liten videosnutt fra dagen ble det og. Rimelig uredigert men..
[youtube][/youtube]

Image
Snart skulle undertegnede sørge for dagens 2. nedlegg, som den pedagogen jeg er, og jeg følte jo litt ansvar for opplæring av folket så la jeg Betty ned da vi sto helt stille. Det virket faktisk så troverdig at jeg er sikker på at ingen klare å se at jeg faket. Men det ble demonstrert en oppreising av 250kg sykkel. Er sikker på at dette var god lærdom som festet seg i underbevisstheten til flere.
På'an igjen, nye kilometer og mye grus ble flyttet i Sverige den dagen. Sola skinte og vi storkoste oss. Kan man bedre ha det, en herlig gjeng på tur på flotte sykler på flotte veier i strålende sol. Steike ta jeg får ståpels når jeg skriver her. Dette er noe som fester seg, hvordan har de det egentlig de som ikke har vært med…. Håper de får god hjelp med bearbeidingene fremover.
Det er snart tid for lunch og vi nærmer oss Värdshuset Tvällen, en fantastisk plass i et lite rødt hus langt inni skogen midt i mellom ingenting og ingenting. Men mat kan de !
Image
Vi bestiller dagens som er villsvinstek, bakte poteter, en fantastisk saus med noe sopp e.l. dessert og ja sannelig var det forrett og. Desserten var en nydelig liten pai med en utsøkt vaniljesaus, og i det huset er det ikke noe ferdiglaget skval fra en pose utrørt i vann og varma i micro'n. Bare fantastisk.
Nå var det bare få mil igjen til vi skulle trille inn og parkere foran Thons store pengemaskin på Charlotten, veien gikk her og selvsagt på grus så langt det lot seg gjøre. Men vi ble tvunget inn på asfalt her og der.
Så endelig var vi der,
Image
der inne var SYSTEMBOLAGET med velfylte hyller. Ojda var helt blank i øynene av fryd og strenet over plassen og fant den største handlevogna han kunne finne.... Trucken var opptatt. Han var den eneste som ikke hadde tatt av sidekoffertene… Her skulle det handles, Ojdatur type II skulle gjennomføres. Med veskene fulle av det fineste ildvann og gjæret brygg skulle vi snike oss over en random grensovergang og snyte staten for en masse avgiftskroner. BMWilly hadde løpt før inn da han måtte returnere til heimen ganske prompte, var selskapeligheter på gang, Han kom litt for fort utigjen tomhendt…. Jeg kjente uroen bre seg i meg og nakkehåra reiste seg, det var stengt sa'n, men med Willys lure blikk tenkte jeg at ja han kan spøke den karen….
Willy dro i bursdag og vi satsa på at han kødda med oss. Vi gikk inn, jeg som den ansvarlige turoperatøren jeg er hadde jo sjekket dette i god tid…. Åpningstider Lørdag 0900 – 1800, det var jeg heeeelt sikker på. HVA FAAAAAAAAAAAAAAAAA…. Stengte dører…. Jeg så det svartnet for Ojda og tenkte: Nå blir det et hælvette her… nesten så jeg så de siste kilometerne passere i revy og villsvinet gjorde noen byks i magen så vaniljesausen og paien fikk blandet seg… SVENSKEFAAN!!!!!!!!!!! :smt068 Og dette skulle liksom være naboene våre, jeg har mange teorier rundt dette stuntet som de gjorde den dagen, jeg er sikker på at Putin og Trump står bak dette, mulig Hilary har sendt noe mail om det og… ja her var det bare å ta det som en mann og se at helga var spolert, kanskje nye muligheter om noen år…. Vi tuslet slukøret :redface inn på maxi-pris og fikk med oss noen øl 3,5% (lett-øl eller pojk-öl som svenskene kaller det) Ganske sikker på at nå hadde jeg fått en fiende for livet droppa jeg øllen og kjøpte meg er par kjøttbiter for å trøste meg med utpå kvelden da jeg satt alene igjen ved hytta… En til meg og en til nabobikkja… Hunden er jo mannens beste venn, selv om det var naboen sin.. Jeg hadde jo stukket til den litt kakesmuler så jeg tror den likte meg..
Jaja, vi får kjøre tilbake…. Ut på tur igjen, jeg syns jeg følte kulden slo mot meg i ryggen fra de som kom bak uten polvarer i tåppboksen… Faan !
Ja vi får prøve å nå en norsk butikk da så vi får tak i noe 4,5% øl… Full spiker mot grensa, her var det tia av veien. Jeg lette febrilsk på garminen etter ei kort rute til Austmarka som var mitt siste håp… Håpet at Jokern der ikke var nedlagt enda…
Grensen ble passert, veiene var knall, men det var ikke en god følelse allikevel. Kunne tenkt meg en flaske selv jeg.. Joda Joker'n på Austmarka var der den, men nå var klokka blitt 17.00 på lørdagen og det HELVETTES FAANS STEIKE LANGT INNI HELVETTES BUTTIKKFAANSKAPET hadde stengt dørene klokka 14.00… Skulle jeg legge inn et ræsergir på Betty og frese fra hele gjengen og reise hjem å drikke meg full i kjellern?? Neida. Vi dro videre med nesa mot hytta… Vi skulle vel klare oss selv om vi helt klart hadde et alvorlig alkoholproblem. Nå hadde jeg ei flaske på lur med noe whisky, og Ojda'n hadde noe XO på lur, ikke hadde det vært noe flatfyll dagen før heller… Jeg fikk lett frem ruta på Garminen og veien gikk gjennom fine grusveier tilbake til hytta.
Da vi kom dit sto Dominatoren til Biker7 utenfor, og han underhold naboen så lenge. Var trivelig at du gjorde turen oppom. =D>

Hard-core gutta ankom ikke lenge etter oss, tydelig fornøyd etter dagens strabaser, 3 av 4 hadde lagt ned sykkel så det var nesten full måloppnåelse der. De hadde forsert vann og vei med gress og hatt en god dag i løpet av 20-25 mil i skauen.

Bålpanna ble fyra igjen og praten satt løst, dagens erfaringer ble delt og dramatisert for hverandre. En god følelse, det virket som om folket var fornøyd og snart luktet det svenskekjøtt over leiren.
Den stoooore steika er kveldsmaten til Gielas \:D/
Image
Vi hadde visst nok å skylle ned med og. Epylypzon og Tom har jo vært i Sibir så de hadde til og med ei flaske med Russlands svar på Imsdal med seg. Blank Vodka ! Ja det ble ikke flatfyll denne dagen heller. Tror folket var slitne etter 25 mil på rimelig varierende underlag. Systembolagets åpningstid-terror var snart glemt og vi koste oss enormt, til tross for fortsatt manglende mobildekning… eller var det på grunn av?
Det var ikke sommertemperatur lenger da klokka bikket over midnatt, så vi tuslet i seng etter hvert og flere hadde langt hjem dagen etter.
Jeg våknet kl 09.30 i dag og var rimelig forvirret, nei jeg drakk ikke for mye i går, men jeg pleier ikke sove så lenge. De fleste hadde fått i seg frokosten, Kant1 var nok snart på Mjøsbrua og flere var i gang med pakking.

Image
Folket tok ansvar, det ble vasket opp, ryddet og feiet og snart var vi klare for oppbrudd. Det ble ristet litt hender, takket for laget og så dro vi hver til vårt. Fikk lurt med meg Knutk, Epylypzon og Tom innom heimen en tur, det var koselig, fikk liksom rundet det litt penere av med en kaffe og litt prat i hagan. Det blir litt vakum etter en slik opplevelse. Meldingene tikker inn på forumet om at folk har hatt det bra og har kommet vel hjem.
Takk for at dere var med folkens og at du var med å bidro til at det ble en fantastisk helg, detta lever jeg lenge på og jeg har allerede lagt inn neste års "Grus i øst" i kalenderen. Jeg gleder meg allerede.
Image
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by JRO »

Da slenger jeg ut noen bilder fra årets Grustreff, ingen action bilder fra meg men det kommer nok sikkert både video og action bilder fra flere av deltagerne senere.

Her er Ojda og jeg på vei til Finnskogen på fredag, Ojda måtte handle litt snacks på Rema tusen i Kongsvinger.

Image

Lørdagen våknet vi til det nydelige været, skyfri himmel og her gjør vi oss klare til avreise. Mange spente på hva dagen skulle bringe. Snikkern gleder seg i alle fall. Palma hadde holdt morgenmøte med oss og gitt oss gode tips om hvordan vi skulle takle utfordringene og hvordan vi skulle sikre at alle kom med. Fast mann i front Palma og fast ankermann BMWilly og vi andre som cornermenn slik at alle fant hvor vi skulle kjøre.

Image

Image

Etter mange timer på sykkelen med masse utfordringer kom vi Charlottenberg hvor vi skulle handle inn litt varer til svenske priser. Men som Ojda har skrevet tidligere vi missa Systemet med en halv time.

Image

Etter endt økt og kommet oss vel tilbake til hytta var det litt spesielt at det var frittgående hester på beite.

Image

Image

Tilbake i Kongsberg ble det vask av sykkel, her foames Ducatien inn får å få bort det meste av møkka.

Image

Og da ble det ren og pen sykkel som skal inn i garasjen.

Image

For egen del så har jeg hatt svært godt av denne helgen, hadde bange anelser å reise på en helgetur med hovedsak grusveier med en ny sykkel og med en vekt med fører på godt over 300 kg. Men det har godt overraskende bra, og når du står å kjører og gir gass på 2 - 3 gir og rompa på sykkelen svinger fra side til side er det godt å leve. Kjempeopplevelse. :D :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by ArcticTiger »

@JRO: Syns du det er nok pulver i Ducen til grus-kjøring da :-k
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by JRO »

ArcticTiger wrote:@JRO: Syns du det er nok pulver i Ducen til grus-kjøring da :-k
AT, skjønner ikke spørsmålet nok pulver. Jeg satte Enduron i Enduro mode da legger den 60 hester i dvale og gir deg 100 hester å bruke. Og ja det var mer en nok til å kunne leke seg. Traction control og ABS nesten avslått så da kunne rompa danse. :D :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Snikkeren »

Herlig lesing. Skal sette meg ned og lese en gang til når jeg er litt mer opplagt. :thumleft

Det kommer en del video fra Hard-Core gutta også. Eller, vent litt. Det kommer en del video fra Hard-Core gutta og de to wannabes'ene. :smt005

Planen er å samle alt, og lage en skikkelig film av det. Men jeg klarte ikke å la vær, så jeg laget en liten smakebit til dere.

[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]WrBi4G6nHRk[/youtube-iframe]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by ojda »

Vel blåst både Palma og JRO mye gode bilder og tekst fra dere begge :thumleft
snikkeren bidro med tidenes stønn, og selv hadde jeg til min store overraskelse
begge sykkelnedleggene fra vår gruppe solid festet på film =D>
Bare litt redigering nå samt opplasting, så skal den kunne beskues :thumleft

Trekk pusten, den er like lang som de fleste andre jeg har sluppet på Y-tuben :shock:
Men jeg droppet ivertfall håpløs musikk denne gangen :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by BMWilly »

Takk for supert opplegg Palma, og meget underholdende referat :D . Det ga helt klart mersmak dette her. Forresten gjorde du et mesterlig nedlegg av Betty. Nesten helt umulig å se at du bare kødda asså. =D>
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by tshansen »

Hahaha det er så strålende lesing til frokosten dette Pål [emoji122][emoji122] fantastisk initiativ og virker som dere har hatt en jævlig ålreit helg [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Tommas »

Topp frokostlektyre!

Sild i tønne på elevefestivalen var et dårlig bytte :(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:Herlig lesing. Skal sette meg ned og lese en gang til når jeg er litt mer opplagt. :thumleft
Hva var det som gjorde at du veltet her? Det så jo ut som et gikk veldig bra også plutselig var det padling på alle 4 :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Grustreff i øst 26.8-28.8-16 Påmelding i post 1, Teaser s 11

Post by Snikkeren »

LordShaft wrote:
Snikkeren wrote:Herlig lesing. Skal sette meg ned og lese en gang til når jeg er litt mer opplagt. :thumleft
Hva var det som gjorde at du veltet her? Det så jo ut som et gikk veldig bra også plutselig var det padling på alle 4 :D
Jo, no skal du høre....... Nei, jeg vet da faen jeg. Jeg er jo ingen ekspert, så hva jeg gjorde feil er jeg ikke sikker på. Men det som skjedde (ihvertfall slik jeg følte det) var at jeg rett og slett bare sklei. Jeg så jo ikke så godt hva jeg kjørte på, og jeg tror forhjulet først klatret litt i hjulsporet før det bare sklei til venstre. Jeg fikk et styreutslag mot høyre, og da mistet jeg grepet på forhjulet.


Men, her er det bare å synse i vei ut i fra hva dere ser i videoen. :thumleft
Post Reply