Lindesnes 29 april/1 mai - Flere bilder!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by tshansen »

Fantastisk bra skrevet tommas [emoji106] jeg er en smule bitter for at jeg ikke fikk være med kjenner jeg [emoji43]

Utrolig gode bilder du har tatt også :thumleft

Tok 5 min til ettertanke, og tenkte på hvor utrolig heldig man er som har en hobby som lar deg møte venner nesten over alt!
Tok meg et par slike 5 minuttere selv forrige helg! Det er noe helt magisk med å være motorsyklist =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by tshansen »

Jeg vil jo si du er en form for ekspert på å kle deg som filmskuespillere du også tommas, eller skal vi si Burt Raynolds, bare barten som mangler jo [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Bjerknez »

Jeg fikk jo gleden av å hilse på JohnnyTH med datter i fjor sommer i Lyngdal. Et virkelig oppegående møte :thumleft
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Busa Trond »

Bra Tommas, referat og bilder er gull :thumleft


LordShaft wrote:Tok 5 min til ettertanke, og tenkte på hvor utrolig heldig man er som har en hobby som lar deg møte venner nesten over alt!
Merkelig fenomen dette med forum og mc kjøring.
Det ble liksom litt sveip over det når Toven hadde tatt seg tid til å stå langs veien med norske flagg, samt at Fsva stod klar og fulgt med oss noen timer. JRO møtte oss på Dalen på hjemturen og hang på til Kongsberg.
Norse var jo i selskapet også, det høyner turen med en kjentmann på laget. Lørdag tok JohnnyTh vel i mot en gjeng med kaffe tørste mcere.
Ekstra artig ble det for oss som har små jenter i heimen. Vi fikk lov til å filme dattera til JohnnyTh som arbeider som "look a like" Elsa i Disneys filmen Frost. Det ble filmet en personlig hilsen som ble sendt hjem til de små, veldig populært!
Johnny og Norse viste viste oss rundt på noen meget oppegående sørlands veier. Jeg likte ekstra godt den grusveien samt vei 501 tror jeg det var. Et besøk på Sogndalstrand ble det også.
Flott kjøring i alle årstider sammen med en munter gjeng, gjorde dette til en høyst oppegående tur :thumleft

Mvh
quizmaster \:D/
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Tommas »

Takker for tilbakemelding, soga fortsetter her:

LØRDAG:

Glemte bort et bilde, som nok er et must om man har vært på de trakter. Motivet har dukket opp hos mange andre, så jeg er redd dere har sett det bedre før.

Image


SØNDAG:

Alt har en ende, så også regnet ;-)

Søndagen opprant med strålende vær, godt humør og en lynrask kattevask av hyttene... Man sparer jo så klart inne på utvask 8)

Vi foretok fri avreise, med avtale om å møtes på Lindesnes fyr. Kun en tok feil vei (du vet hvem du er...).

Været samarbeidet 100%!

Image

Ute på fyret viste det seg at det var gratis adgang til området utenom åpningstiden (10-17), så Ashland og jeg ruslet inn 09:50.

Vi ble først litt skuffet, fyret var rett og slett ganske oppskrytt 8) :lol:

Image


Det ekte fyret var mer postkortmotiv ja :thumleft

Image


Obligatorisk bilde, denne gangen med alle syklene pekende i riktig retning - sannsynligvis første gangen denne helgen :redface

Image


Turen gikk så videre mot Dalen i fint vær, fint driv og overraskende lite trafikk eller motorsykler å se. Det ble noen pitstop med litt drikke, pølser og obligatorisk reparasjon av HD på veien. Det ble nok nevnt en gang eller to at enkelte med vannskrekk kunne angre på at de ikke møtte opp (dere vet hvem dere er...).

Det ble litt strekk i feltet etterhvert, tilløp til horn i panne på enkeltet (dere vet OGSÅ hvem dere er...), men vi var i samlet flokk når vi begynte på klatringen over mot Dalen.

Flott avbrekk med full vinter, veien var dog stort sett fin og tørr.

Image

Image

Noen ville rett og slett ikke reise fra dette vakre stedet 8)

Image


På veien nedover dukket det opp noen felter med strøsand, som fikk frem litt Bambipåisen-stil hos undertegnede. Må da gå an å få bort den forbanna sanda ;-)

Vel nede i Dalen fikk vi stable oss opp foran hotellet .


Image

Det var rasekatt til stede også...

Image


Ferdig med bilder så dukket JRO opp på det nye smykket sitt, omtrent midt i innkjøringsperioden. Vi tok en pølse på lokale bensinstasjonen, beundret en gammel Granada som faktisk klarte å få hele plassen til å lukte Wunderbaum og hygget oss bra ;-)

Turen hjem gikk mer eller mindre raskeste vei, med en flott etappe opp alle svingene fra Dalen. Hovedfeltet holdt seg godt samlet opp bakkene, til tross for inspirert kjøring i front (dere vet hvem dere er...). Som JRO nevnte så hadde vi nok litt flere mil i bena, samt hjemmelengsel, så vi knappet godt inn på GPS-beregnet ankomsttid :redface

Ved Kongsberg dro JRO, BusaTrond og Freddy123 videre, mens Ashland, Ambro og jeg banket nedpå to store pizzaer på Dolly's.

Deretter ble det mental autopilot hjem, og det ble kun tid til et siste bilde før natten senket seg...

Image



Må få lov til å takke alle som ville bli med fra starten, og alle som faktisk fikk til å bli med. Det ble en UTROLIG mye bedre weekend enn jeg hadde fryktet. Må le litt når jeg tenker på at jeg satt i striregn over fjellet og koste meg glugg ihjel 8)

Vi sees neste år!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by ojda »

Veldig, veldig bra gjennomført Tommas, men hvor ble det av ojda på hjemveien :-k :lol:

Min erfaring er nå at diverse utførelser av Thomas/Tomasser kan være krevende
i oppveksten, men mange av de lager rasende flotte reisebeskrivelser :thumleft

Tusen takk for turen både i regn/snøvær, og her på det store internettet.
Stiller frivillig neste gang også \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Kant1 »

Dette høres jo ut til å ha vært en nyyyYdelig tur for barske menn med hår på skuldrene =D>
Gleder meg til å komme iland og få se bildene, det vil nok løfte opplevelsen enda et hakk.
Synd jeg ikke kunne bli med , jeg får nøye meg med min egen tur i den retning så snart jeg kan.
Var fin den kommentaren om "horn i panna", selv om jeg ikke helt vet hva det betyr [-(
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Tommas »

ojda wrote:Veldig, veldig bra gjennomført Tommas, men hvor ble det av ojda på hjemveien :-k :lol:
Takker så mye for den, og må lure på hvor du ble av ja. Så deg sist i Notodden 8) :redface
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Tommas »

Penger og sånt:

De som ikke ble med, men var sikre påmeldte, kan skille seg av med NOK 500 :shock:
De som var med, og sov søtt i vakkert sengetøy, kan betale NOK 600 :thumleft


Konto: 2220.12.44785
Vipps: Mobilnummer 91537013 (Tommas L.)


Og så til den sinnssyke gulroten:

De som betaler sikrer seg 1 bonuspoeng i neste års quiz!

(det gjøres oppmerksom på at bonuspoenget er personlig, og ikke kan overdras eller på annen måte utnyttes til egen personlig vinning)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - kronasjer, spenn, gryn og sånt

Post by tshansen »

:thumleft done deal!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - kronasjer, spenn, gryn og sånt

Post by Bjerknez »

Penger er vipset :thumleft
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Norse »

Tommas wrote:
De som betaler sikrer seg 1 bonuspoeng i neste års quiz!

(det gjøres oppmerksom på at bonuspoenget er personlig, og ikke kan overdras eller på annen måte utnyttes til egen personlig vinning)
Neste års quiz-poeng er sikret, så da ender jeg vel opp med 2 poeng neste år :thumleft :D
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - kronasjer, spenn, gryn og sånt

Post by Bjerknez »

Er det slik at det er 500 spenn for hvert poeng? Hvor mange poeng må man ha for å vinne, og hva er verdien på premien? :lol: :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - kronasjer, spenn, gryn og sånt

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Er det slik at det er 500 spenn for hvert poeng? Hvor mange poeng må man ha for å vinne, og hva er verdien på premien? :lol: :lol:
Kun mulig å kjøpe 1 poeng. Verdien er ( med unntak av en Leatherman) evig heder og ære :thumleft

User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by ojda »

Tommas wrote:
ojda wrote:Veldig, veldig bra gjennomført Tommas, men hvor ble det av ojda på hjemveien :-k :lol:
Takker så mye for den, og må lure på hvor du ble av ja. Så deg sist i Notodden 8) :redface

Jeg forsvant sammen med "Nooen andre" :roll: (Å de vet selv hvem de er) :lol:
Vips er sendt! (Om kun få minutter) =D> Med andre ord ligger jeg godt an til å
vinne quissen neste år :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply