Lindesnes 29 april/1 mai - Flere bilder!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Blir du med?

Post by RuneMC »

Har man sagt Nutell-A så må man si Nutell-B... til oss nysgjerrige :roll:
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Blir du med?

Post by Flanker »

RuneMC wrote:Har man sagt Nutell-A så må man si Nutell-B... til oss nysgjerrige :roll:
:smt005

Så... Spytt ut da, forbanna dverghamstere som har vært og rotet nedi bibelbeltet en hel helg med Nutella og greier :smt006
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Blir du med?

Post by JohnnyTh »

Sykkelen var faktisk overraskende ren når jeg kom hjem.

Image

Den var jo dekket med nutella!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Blir du med?

Post by Tommas »

Ser fort igjennom noen bilder nå, samtidig som jeg grubler på hvordan i alle dager jeg skal få sammenfattet helgen uten å skrive en laaaaaang avhandling OG ikke bryte "Det som skjer på Lindesnes, blir på Lindesnes"-kodeksen 8)

Litt tålmodighet nå, så skal det i det minste blir en forklaring på Nutella-henvisningene...
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by JohnnyTh »

Synd ikke Lorden var med så han kunne skrevet reiseraporten. Han hadde sikkert skrevet den så selv vi som var der ikke trodde det kunne være sant :)
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Bjerknez »

Det var da som faen å treigt dette skulle gå da... :?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Det var da som faen å treigt dette skulle gå da... :?

Sterke ord fra mannen som var redd for å bli våt 8)
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
Bjerknez wrote:Det var da som faen å treigt dette skulle gå da... :?

Sterke ord fra mannen som var redd for å bli våt 8)
Pffft...
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by ojda »

En Pytt-bitte-bitteliten snutt fra i dag ;-)


[youtube][/youtube]
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Bikeridr »

ojda wrote:En Pytt-bitte-bitteliten snutt fra i dag ;-)


[youtube][/youtube]
Den videoen er kun for innvidde (altså privat)..
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by ojda »

Sorry, er visst litt sliten etter helga :lol:
Er åpnet nå ivertfall :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Tommas »

Så er jeg tilbake etter litt av en helg på motorsykkel!

Her er i det minste noen små drypp fra helgen, skal du ha hele historien får du bli med neste gang ;-)

Fredag:

Fra den dagen yr.no viste langtidsvarsel for Lindesnes, ble det stadig mer usikkert vær. Flere og flere sikre deltagere kunne ikke komme, noen med gyldigere grunn enn andre (dere vet hvem dere er...). Helt til siste stund var det faktisk litt usikkert om vi kunne dra som planlagt.

På selve morgenen for avreise kastet Ojda inn håndkle, han satt rett og slett "innesnødd" og så brøytebilen kjøre forbi. Bustatrond holdt seg i hjulsporene, og til slutt møttes vi (BusaTrond, Freddy123, Ambro, Ashland og meg) på Esso. I Lier var været som vanlig fint, retning Telemark så bra ut, og humøret var på topp. Det ble vitset om de som ikke ville bli med pga fare for regn (dere vet hvem dere er...), og vi satte avgårde i godværet.

I følge Yr skulle det bli ganske vått fra Siljan, men heldigvis stemte ikke det helt. Vi kom oss faktisk nesten til Evje før det kom nedbør av betydning. Vi fikk også greie på at Ojda hadde kommet seg løs, og var på strake veien nedover. Underveis hadde vi plukket opp FSVA, og passert Toven i full mundur (Hjelm og Norsk flagg). I ettertid burde vi stoppet, men siden jeg ikke husket at han bodde der så var jeg litt redd for hva slags person dette var :lol:

På Evje begynte det som sagt å regne ganske kraftig, men vi hadde så mange mil og timer med gode veier av vi var storfornøyd. Det ble drukket kaffe og fleipet med de som ikke ville bli med (dere vet hvem dere er...), før vi tittet ut og så enorme snøfiller som dalte ned...

Syklene stod tørt i vaskehallen (lite etterspørsel etter bilvask der og da, snøskuffe var mer aktuelt).

(mobilbilde)

Image

Vi bestemte oss for en rask ruteendring, og valgte den mest oppkjørte veien. Litt spennende med slaps på veien, men alle kom seg helskinnet forbi, og etter en relativt kort stund så gikk det over til regn.

Etter litt bunkring på veien, og flere gode veier (siste biten ut til Lindesnes Camping er storflott), kom vi frem. der hadde Ojda fått utdelt nøkler, soverom ble fordelt og leskende drikke ble åpnet!

Etter en liten stund dukket Norse opp, og vi samlet oss i hytte #5. Grillen ble tent, og middagen servert. På tross av litt ustadig vær, var det en veldig fornøyd gjeng som hygget seg utover kvelden. Det ble igjen vitset om de som ikke ville komme pga fare for regn (dere vet hvem dere er...).

(mobil)

Image

I løpet av kvelden ble det også avholdt en quiz, som BusaTrond dro knepent i land! Han innkasserte førstepremien, og var utrolig blid resten av kvelden 8)


Lørdag:

Siden været forandret seg fortere enn en Polsk riksdag, la vi planer mer eller mindre på sparket. Vi ringte opp JohnnyTh, fikk en kaffedate der og satte avgårde. Det var opphold og tilløp til sol, helt til vi gikk ut 8)

(mobil)

Image


Hos Johnny ble vi tatt godt i mot, selv når vi fylte hele gangen hans med våte og møkkete mc-klær. Det ble diskutert litt rutevalg, sett litt på yr og jommen dukket ikke Elsa opp også! Bilder ble tatt, og videohilsen til barna ble spilt inn - stor suksess!

Og tror du ikke noen bikere benyttet seg av anledningen også :lol:

(mobil)

Image

Et lite tips: dette er datteren til Johnny, som er ekspert på å dresse seg opp som filmkarakterer, tar lappen på 125 og generelt en utrolig hyggelig jente. Johnny er også veldig militærinteressert... Bare tenk på det før dere kommenterer 8)


Været lettet, og Johnny ble såpass inspirert av ruteplanlegging at han bestemte seg for å bli med selv. Han hadde en liten grusvei vi kunne starte med, og det ble lovet at den ikke var utfordrende men hardpakket og fin.

NOT SO MUCH!!

Midtveis gikk den over til en blanding av barnediare og maling, eller Nutella som vil valgte å kalle den. Lettbeinte motorsyklister ble gjort om til bambi på isen, og mer enn en av oss måtte bråsette beina nedi for å holde sykkelen oppe. Det var noen utrolige spennende kilometer, men det gikk fint til slutt. Mye latter og glede når vi endelig kom oss på fast grunn igjen.

Her kan det skimtes rester av Nutella på en 1290 Enduro R som vi hadde med 8)

(mobil)

Image


Før vi går videre må været nevnes. På lørdag var det litt av alt. Byger, striregn, noen snøfiller, vind og slaps. Men, og det er viktig, det var veldig mye fint vær også. Vi kjørte stadig i flott vær også, samt utrolig bra veier!

Stor honnør til være guider Hartvig og Johnny! Det er mange små perler som skal testet igjen, forhåpentligvis når veien er tørre.

Tilbake til kjøringen:

Vi stoppet innom Sognestrand for en liten dose kultur, og det var rett og slett et utrolig fint sted!

Image

Image

Image

Image


Vi fikk også med oss Rute 44, og en liten sprint på slutten for å rekke ølsalget (vi rakk det ikke med 5 min margin, slik er det når man hygger seg for mye med fine veier). Etterhvert sa vi farvel til Johnny, og cruiset tilbake til Lindesnes. Været var bra, og veien tørket opp en god del.

Det ble kjørt aktpågivende og varsomt.


Vel tilbake var det flott på campingen:

(mobil)

Image


Mens de andre var misunnelig på min selfie med Elsa, og diskuterte de som ikke ville komme pga fare for regn (dere vet hvem dere er...), ruslet jeg ned til vannet og benyttet anledningen til å knipse noen bilder mens sola gikk ned.

Tok 5 min til ettertanke, og tenkte på hvor utrolig heldig man er som har en hobby som lar deg møte venner nesten over alt!

Image

Image

Image

Image


Kvelden ble avsluttet med god mat, godt drikke og en mye latter. For en dag, for et vær og for noen veier!

En foreløpig takk til alle som var med.

Søndagens rapport dukker opp i morgen :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by ojda »

Superflott Tommas :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by BMWilly »

Veldig bra tommas :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Bjerknez

Re: Lindesnes 29 april/1 mai - Finito!

Post by Bjerknez »

Hahaha, utrolig bra skrevet Tommas :thumleft (Dere vet hvem dere er...) :smt005

Dette så ut til å være en uhyre vellykket tur, været tatt i betrakning og skal jeg være HELT ærlig så var jeg glad jeg sto over denne gangen. Siste kvelden før avreise så fulgte jeg med på værvarselet og det meldte litt bedre helt mot tampen. Derfor så hadde jeg egentlig bestemt meg for å dukke opp på Esso som en liten "overraskelse". Men på kvelden så fikk jeg en mail fra to firmaer som ville ha et møte med meg angående produksjon av hjemmesider og full pakke. Dette er folk jeg kjenner/vet hvem er og størrelsesorden på en evt. faktura fra min side var såpass graverende at det gjorde det litt lettere og takke høflig nei denne gangen. Byturen ble spandert og møtet var vellykket. Vi ble enige og da føltes det litt lettere og bli hjemme. :redface

Det ble en særdeles fuktig kveld for min del (beklager bombarderingen av bilder på MMS Tommas...) og dagen derpå så lurte jeg på hva som bråket som besatt når jeg våknet. Det var en hjerteskjærende lyd som gjorde hodeverken uutholdelig. Madammen sto nemlig og luket i blomsterbeddet ute i hagan og småfuglene trampet som besatt ute på tunet. Jeg fant frem ett par øreplugger jeg fikk av Cutless i fjor sommer og disse gjorde susen.

Men nok om det... nå er formen bra igjen og det er hyggelig å lese at dere hadde en usedvanlig flott tur, selv om været ikke var helt optimalt til tider. Men altså denne gangen så føltes det riktig av forskjellige grunner og melde pass for min del. :redface
Post Reply