Nürbergring 2009

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Nürbergring 2009

Post by Jon Erik »

Da er det bestemt...i Juni pakker jeg og en kompis sekken og kjører nedover til Nürburgring.
Vi tar det litt på sparke en gang i Juni, da vi vil ha fint vær, så titter på værmelding før vi drar...
Blir min første tur på MC på ringen, har kun kjørt der med bil.....Så blir nok ikke den raskeste rundt, men skal kose meg forde :D

Bare stemningen å være der nede er hvert turen, ikke minst alle fine steder å kjøre rundt om….
Last edited by Jon Erik on 20 Jan 2009 08:12, edited 1 time in total.
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Nürbergring 2009

Post by sindren »

kor og kva er så spesielt med Nürbergring ? visst det er ein plass då :P
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Nürbergring 2009

Post by Jon Erik »

hmmm, nesten så jeg lurer på om du tuller...
men her finner du litt info:

http://20832.com/event.php3?event=00010 ... =eng&id=10
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Nürbergring 2009

Post by sindren »

Hehe :p sorry har ikkje noke peiling på sånt :lol:
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Nürbergring 2009

Post by MowZ »

Du mener Nürburgring ?! (http://no.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring) Eller er det masse måter å skrive det på??? forvirra jeg nå, for får masse resultater når jeg søker på Nürbergring på google... :shock: Uansett, hørtes kult ut, jeg vil og. For all del legg ut info om turen når den er overstått da!
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
spiffo
Posts: 70
Joined: 07 Oct 2008 20:10
MC: '06 Suzuki GSX-R 600
Location: Sandefjord

Re: Nürbergring 2009

Post by spiffo »

Er du vacn medlem også eller Jon Erik? Kjørt mc lenge? Er veldig sugen på tur til ringen til sommern jeg også, men er redd jeg er litt for uerfaren sjåfør til det
'06 GSX-R 600
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Nürbergring 2009

Post by MvAgustaRider »

Hei

Har hatt fire vellykkede turer nedom ringen. Alt går veldig bra om du selv ønsker det.

Her er mine tips:

Vis respekt på denne banen, og tenk alltid at det er mange andre som kjører mye raskere enn deg selv. Ikke se på biler som du ser på biler i Norge. Da får du deg veldig raskt en stor overraskelse, ettersom det er mange dyktige sjåfører der nede som har kjørt ørten tusen runder der nede, og du kan bare glemme å henge på. Disse prøver å sette rundetider, og er du her første gang bør du kun tenke på å nyte turen. Sier ikke at du ikke kan gasse på litt, men vær obs. bruk dine speil flittig, og ser du noen som plutselig er i speilet ditt, så flytter du deg vekk fra idealsporet og slakker av litt på gassen, for å tydelig vise at du slipper dem forbi. I dette øyeblikket er det veldig viktig og ikke la hornene i pannen din styre dine avgjørelser. Du skal ikke prøve å henge på han eller henne for da ender du fort utenfor banen.
En viktig regel er også at om du ser en ulykke finne sted på banen, så skal du IKKE stoppe, men kjøre helt til du kommer til depoet, og si ifra der hva du har sett. Ja, det høres stikk motsatt av hva man er vant med, men det har sin intensjon. Om én person stopper der, så kommer neste og neste. Dette er en bane hvor det ofte kjøres fort, og folk regner ikke alltid med at det står noen bom stille foran seg. Du skal altså kjøre videre for å forhindre nye ulykker.

Selvom du har en rå sykkel og alt det der, så bør du egentlig heller tenke at du kjører buss, og de andre Ferrari. Gradvis øk tempoet, så går resten av seg selv.

Nevnte jeg, sjekk speilene OFTE !?

Lykke til :)
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Nürbergring 2009

Post by Jon Erik »

spiffo wrote:Er du vacn medlem også eller Jon Erik? Kjørt mc lenge? Er veldig sugen på tur til ringen til sommern jeg også, men er redd jeg er litt for uerfaren sjåfør til det
Ja er medlem i vacn også...Kjørt der nede med TTèn noen runder var sinsykt morro. Men var heldig og det var lite biler og sykkler som kjørte da, så kunne kjøre uten å føle meg presset, fikk noen ok rundetider. Når det gjelder Mc så er jeg ikke så rutinert på bane som med bil, så det blir nok helt rolig og sikker kjøring, men bare å være der nede er helt rått, så mye og se på og kose seg med 8) Dro faktisk TTèn opp i 269kmt på autobahn (målt med GPS) men nå er jo ikke den orginal da....

Men som Mv Augusta Rider skriver, se i speilene ofte. Kjør fornuftig og smart.... Selv om man er konge på Rudskogen så er du ikke det her nede.....Helt sykt som noen kjører der nede....
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Nürbergring 2009

Post by MvAgustaRider »

Jon Erik: Den bilen så mildt sagt rimelig snasen ut :) Ser det er snurre og greier, og da håper jeg det er lov å spørre hva som bor under panseret ? :)

Ville ha sladdet skiltet om jeg var deg. Tror ikke kriminelle har bra av å se slikt.
Jon Erik
Posts: 204
Joined: 13 May 2007 21:00
Location: Asker
Contact:

Re: Nürbergring 2009

Post by Jon Erik »

MvAgustaRider wrote:Jon Erik: Den bilen så mildt sagt rimelig snasen ut :) Ser det er snurre og greier, og da håper jeg det er lov å spørre hva som bor under panseret ? :)

Ville ha sladdet skiltet om jeg var deg. Tror ikke kriminelle har bra av å se slikt.
Jo den VAR fin den...Da jeg endelig var ferdig med den i fjor, så ble den sjålet...satt på henger og kjørt vekk...Da sto bilen på et verksted på Flisa....
Forsikring selskapet trodde selvsagt jeg hadde slakta den selv da...helt utrolig, hadde kosta på den 150 000,- for å så slakte den...jada...
Benka litt over 300hk/420nm i motor...så gikk greit, men var ikke bygget for å ha mest mulig hk, men den skulle være kjørbare både på bane og vei. Ladet nesten 1,6bar alt ved 2500omd og det holdt seg helt til rødmerking så hadde en jevt og fint drag hele veien...moro bil å kjøre...
Nå er det sykkel som er leketøy, kun en stor og tung Touareg som dama og lille prinsessa mi bruker...
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Nürbergring 2009

Post by MvAgustaRider »

Har en liten øyensten selv nå, som jeg gjør alt for og ikke miste. "Er dekket på vei ut bakdøra" men det er egentlig ubetydlig. Jeg vil ha objektet, det er ikke pengene. Har mine metoder for å holde statistikken i sjakk. Funket sålangt.
Post Reply