Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Nightrider
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2009 16:41
MC: Yamaha Virago 1100

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by Nightrider »

lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

Ja det er nettopp den siden som jeg linket til i første innlegg. Fortsatt ikke mye info å hente der, men det lekker heldigvis litt positiv info fra andre kilder innimellom, så de fleste skal vel dit uansett. :-s
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by NoName »

Har fått høre at Lazy Boyz skal dit, så da her jo jeg noe å glede meg til =D>
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by erazar »

Nooo.. de måtte overlappe ja.. Kunne tenkt meg mc messen, men skal på cebit i år.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

Messenyhet sakset fra Bike.no
"På den svenske mc-messen "På två hjul", bekreftet salgssjef Mats Holmberg, at Ducati etter all sannsynlighet ikke stiller ut på messa i Norge. Den italienske produsenten mener kvaliteten er for dårlig."
Kanskje et resultat av noe av det vi har satt søkelys på her? Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by NoName »

Ja med tanke på hvor lite det står på nettsidene til messa, så forstår jeg det godt. Får håpe at sammarbeidet med de som skal stille ut på messa er noen hakk bedre.

Men det er lagt ut liste over hvem som stiller ut nå, og der er Ducati på lista.
lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

NoName wrote:Ja med tanke på hvor lite det står på nettsidene til messa, så forstår jeg det godt. Får håpe at sammarbeidet med de som skal stille ut på messa er noen hakk bedre.

Men det er lagt ut liste over hvem som stiller ut nå, og der er Ducati på lista.
Hvilken liste mener du? Den utstillerlista på messesiden står det fortsatt 2007 på, jeg sjekket nettopp.
Ligger det en liste et annet sted vil vi gjerne ha en link av deg.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by Ulvinnen »

NoName wrote: Men det er lagt ut liste over hvem som stiller ut nå, og der er Ducati på lista.
Hvor kan jeg finne den lista? Under linken til MC-messa som er i denne tråden, er det bare liste over utstillerne fra 2007.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by NoName »

Ja dere har helt rett. Det står 2007 på lista. Trodde det var årets, siden LazyBoyz var med på lista, for de var ikke der i 2007.

Her er en oversikt over hvor og hvem som stiller ut, tatt fra mc-oslo sine nettsider. Om denne gjelder årets messe vet jeg ikke, men de viser vertfall hvor de skal stå i år. Ser man nøye etter på de andre plassene så ser man hvem som står hvor.

http://www.mcoslo.no/butikk/saker/smaap ... ll_C-D.pdf
lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

Antar at det hallkartet viser årets messe så langt, for jeg får det ikke til å stemmer helt med hukommelsen fra -07.
Det at flere områder ser ut til å foreløpig stå tomme, tyder vel også på det. :-k
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by Ulvinnen »

Takk skal du ha, NoName! Jeg fant ikke Moto Guzzi stand :(
Men der var i det minste en stand for Moto Guzzi klubb.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by boxer wolf »

Dersom dere ser på properties for det dokumentet som viser messa, er det opprettet 14. januar i år, så det gjelder nok årets messe.

Men på kartet står Ducati oppført, så det blir spennende å se om de dukker opp. Når det gjelder Moto Guzzi, er jo Loxkel ny importør, og de står også på kartet (ved siden av Lazy Boyz).
Image
Si det du mener, og men det du sier.
lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

Jeg skrev i et innlegg her at Mc-avisa pleier å gi ut en innstikksavis om messa, og ba dere følge med i bladhylla. Nå ser det vel ut til at det kanskje er Bike som er valgt til å annonsere for messa denne gangen. Bør kanskje holde et lite øye med det bladet også da....... :smt101
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by tshansen »

Ducati kommer etter all sansynlighet ikke til å stille på mc-messa i norge!!??
"- Nei, först og fremst har dette med kvalitet å gjøre. Vi mener vi selv er et kvalitetsmerke, og messa i Norge holder ikke samme nivå. Vi mener rett og slett vi fortjener bedre. Samtidig er vi et nisjemerke og regner vi økonomisk på hva det koster å stille ut i Norge, mot hvor mye vi selger, svarer det seg ikke, fortsetter salgssjefen." (kilde=Bike.no)

Dette er jo helt på trynet, hva med å bidra til å heve kvaliteten på en slik messe? Er den norske messa så mye dårligere enn våre naboland sin? I så fall er det på høy tid noe gjøres! Er jo ei katastrofe at ikke folk stiller pga kvaliteten :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
lgbekk

Re: Mc-Messen 2009 Lillestrøm (!?)

Post by lgbekk »

Det er nettopp dette jeg hadde litt i tankene når jeg startet tråden.

For det første at arrangørsiden ikke ser ut til å ha noe oppdatert og tiltalende å tilby for å lokke besøkede (kunder) til messa. Det kommer sikkert noe i siste liten, men langveisfarende og de som ikke helt har bestemt seg burde få pirret lysten allerede nå.

For det andre bør dere ta en titt på hva som tilbys utstillerne. Den delen er egentlig like sørgelig som førstnevnte. De får opplyst datoen for messa og bes om å fylle ut nødvendige sjemaer. Se f.eks. i kolonnen til høyre på utstillersiden. Der står det: "Siste Nytt! Messe tips!18.06.2008 Hvordan informerer jeg verden om firmaets deltakelse på messen?" Og så blir utstillerne anbefalt om å skrive en rød linje nederst i sine egne mail!? Altså intet annet nytt å melde siste 7 mnd!?!?

Videre kan dere ta en titt på hva det egentlig koster å stille ut der. Starter selvfølgelig med kvm-pris. Så fortsetter det med stykkprising av hver minste lille duppeditt som skal til for å få en fungerende stand. Kanskje andre enn Norges Varemesse kunne gjort en bedre jobb for en rimeligere penge, men så vinner vel de på beliggenhet og kommunikasjon da.

Det er klart at potensielle utstillerer veier alle disse tingene (og sikkert mere til som f.eks. helgelønn, overnatting, mat, frakt osv.) opp mot hva de kan forvente å sitte igjen med i etterkant. Skal love at det koster å delta der en hel helg.

Nå skal det også sies at messesiden tilbyr alle utstillere å komme med eget stoff som de kan få lagt ut på messesidene i forkant. Så man kan kanskje si at heller ikke utstillerne viser særlig interesse. Og til slutt har vi bransjeforeningen da, MCF, som bl.a. har bilde av en plakat fra 2006 som en av sine viktigste lokkemidler på sine sider.

Mulig jeg er unødvendig negativ. Mulig utstillere og folk har kommet i strie strømmer helt av seg selv tidligere. Men jeg tviler på om alt vil gå av seg selv i den perioden vi er på vei inn i nå. Og da mener i hvertfall jeg at likegyldighet ikke er rett medisin. Egentlig burde jeg vel ikke bry meg i det heletatt, men det er noe med den dårlige markedsføringen og likegyldigheter som irriterer meg. (Uff, dette ble mye. Tror jeg får finne noe annet å bruke energien på nå :smt120 )
Post Reply