MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 22 okt 2018 13:22

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar p√• emne  [ 20 innlegg ]  G√• til side Forrige 1 2
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 12 jun 2018 13:31 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
Canutus skrev:
Epylypzon skrev:
Der ja :)

Jeg heller litt mot Tiny Audio C11+. Pga lite display og fast 12V tilkobling.
Men den har kablet "fjernkontroll" og dermed ikke bare √• putte i lommen ved regnv√¶r. Men om du alltid f.eks kj√łrer med tankveske, s√• er det jo ok.
Batteriene i Pure 400, varer en evighet, så det er ikke noen bakdel, men dette vurderer du best selv.

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Tr√•dl√łs fjernkontroll er ett pluss p√• Pure 400, m√• i tilfelle lage en boks eller noe for fjernkontroll p√• C11+.
Det jeg ikke liker er å ha en slik under setet:
Bilde

Men jeg kan jo bruke en slik, å modifisere en usb kabel.
Bilde

Eller en slik, √• st√łpe fast usb kabelen.
Bilde

T C11+ er vel ganske ny p√• markedet ? Trolig et godt alternativ. Utifra bilder og omtaler gj√łr jeg meg f√łlgende tanker om C11 vs Hwy 400:

C11+ fordeler vs Hwy 400
-- Kommer med aktiv antenne, som gir bedre mottak ved svake signal.
-- Drives uten str√łmadapter.
-- Fjernkontroll er helt flat i front, unten noe dreiehjul som stikker ut, som igjen gj√łre eventuell innbyggigging i boks mye lettere.
-- Antennetilkobling er skrudd på så man slipper å lodde.
-- Nyere modell. yngst i alder innebærer ofte at de generelt har bedre ytelse enn modeller av eldre design.

Hwy 400 fordeler kontra C11:
-- Boksen er mindre i st√łrrelse.
-- Fjernkontroll er tr√•dl√łs, batteriene skiftes en gang i √•ret (AAA).
-- Med mindre man √łnsker √• skifte stasjon underveis kan fjernkontroll feks legges i tankveske.

For√łvrig enig ang√•ende Lighterkontakt og USB.
Det avbildete adapteret er noe jeg har s√łkt etter lenge uten √• finne. Ser jeg m√• ta eb ny runde p√• E-bay. Mitt n√•v√¶rende oppsett er utrolig klumpete.

Det ble nenvnt å eventuelt modifisere en USB kabel, underforstått kappe og lodde?
Selv om det er teknisk mulig b√łr man huske p√• at ofte har USB-kontaktene flere funksjoner. For Hwy 400 sin del benyttes ogs√• USB til oppdatering av programvare.
Om man kanibaliserer kabel og kun benytter str√łmforsyningen vil man utelukke senere oppdateringer.

Toppen

Innleggsemne: Re: DAB p√• MC.
Legg innLagt inn: 12 jun 2018 13:41 
Brukeravatar

MC: BMW
K1300R
Ja, enig i betraktningene dine.
I bilen har jeg en Popyourcar 3.0 og den er betydelig bedre enn Pure 400 p√• b√•de mottaket og lydgjengivelse, lydenkvalitetsforskjellen tror jeg ikke er h√łrbar igjennom intercom, men i bilen var det noks√• stor forskjell.

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 12 jun 2018 22:05 
Moderator
Brukeravatar

MC: Suzuki V-Strom
knutk skrev:

Det ble nenvnt å eventuelt modifisere en USB kabel, underforstått kappe og lodde?
Selv om det er teknisk mulig b√łr man huske p√• at ofte har USB-kontaktene flere funksjoner. For Hwy 400 sin del benyttes ogs√• USB til oppdatering av programvare.
Om man kanibaliserer kabel og kun benytter str√łmforsyningen vil man utelukke senere oppdateringer.

Oppdateringa skjer vel ikke via ladekabelen ... altså mellom batteriet og DABen?
Eller har jeg misforstått noe essensielt her?

Toppen

Legg innLagt inn: 12 jun 2018 23:49 

MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
jhn skrev:
knutk skrev:

Oppdateringa skjer vel ikke via ladekabelen ... altså mellom batteriet og DABen?
Eller har jeg misforstått noe essensielt her?

Jo.
Adapteren f√•r str√łm via en USB-ledning, som en hvilken som helst elektronisk sak som kobles til med USB-kabel. Normal drift gir kun str√łmforsyning til radio. Men kobler du den til PC vil den kunne motta oppdateringer via USB kabelen.

Toppen

Innleggsemne: Re: DAB p√• MC.
Legg innLagt inn: 14 jun 2018 10:50 
Brukeravatar

MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Pure higway 400 med denne antenna burde vel funke ok?
https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/antenner/takantenne/dab-fm-aktiv-takantenne

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar p√• emne  [ 20 innlegg ]  G√• til side Forrige 1 2

Alle klokkeslett er UTC+02:00